Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OT219 | ÇİFTÇİ EĞİTİMİ | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Kırsal kesimde yaşayanların yaşam düzeylerini yükseltmeye yönelik yetişkin eğitimi tekniklerinin öğretilmesi. Bu amaçla gerçekleştirilecek faaliyetlerin programlanması ve yürütülmesi konusunda öğrencilere bilgi ve becerilerin kazandırılması. Kırsal kesimin gelişmesi için yeniliklerin kırsal kesimde yaşayanlara aktarma davranış değişikliğini sağlama becerilerinin kazandırılması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Aysun ŞEHİT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tarımsal üretimde çiftçi eğitiminin önemini kavrayabilme | 2 | Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde tarımsal yayım uygulamalarını ve karşılaştırmalı analizini yapabilme | 3 | Kırsal alandaki bireylerin gereksinimlerini belirleme ve gereksinimleri karşılayacak yayım programlarını hazırlayabilme | 4 | Yeniliklerin kırsal kesimde tanıtılması ve yayılmasına yönelik becerileri kazanabilme | 5 | Yetişkin eğitimi ilkelerini öğrenebilme | 6 | Yayım çalışmalarının yürütülmesinde kullanılacak yöntemlere karar verebilme ve kullanabilme becerilerini kazanabilme | 7 | Organik tarım ile ilgili çalışmaların organizasyonu ile eğitim ve yayım çalışmalarını yürütebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çiftçi eğitiminin tanımı ve önemi, bilinçli tarımsal üretimin üretim miktarına ve ürün kalitesine etkileri, ülke tarımına tarımsal eğitim ve yayım faaliyetlerinin katkıları, etkili ve teknik eğitimin öğeleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tarımsal yayımın tanımı ve tarımsal üretimdeki yeri | | | 2 | Tarımsal yayım çalışmalarının özellikleri, temel ilkeleri, konu alanları ve amaçları, yetişkin eğitimi ilkeleri ve ihtiyaçların belirlenmesinde kullanılan yöntemler | | | 3 | Tarımsal yayımın dünyada ve Türkiye’deki tarihsel gelişimi, yayım elemanlarının bireysel donanımı ve insan ilişkileri, kırsal alan ve kırsal alanda yaşayan bireylerin özellikleri | | | 4 | AB ülkelerinde tarımsal yayım metotları | | | 5 | Bireysel yayım metotları | | | 6 | Grup ve kitle yayım metotları | | | 7 | Çiftçi eğitimlerinin planlanması | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Çiftçi eğitiminde sunu ve anlatım teknikleri | | | 10 | İletişim (iletişim süreci, iletişim modelleri, yayım mesajının oluşturulması), dinleme ve ikna egzersizleri | | | 11 | Sunum, broşür, afiş, poster ve diğer araçları hazırlama | | | 12 | Organik Tarımın tanıtılması ve üreticilere yaygınlaştırılmasında çiftçi eğitiminin yeri | | | 13 | Organik Tarımın tanıtılması ve üreticilere yaygınlaştırılmasında çiftçi eğitiminin yeri | | | 14 | Çiftçi eğitiminde kullanılan eğitim materyallerini kullanımının öğrenimi | | | 15 | Final sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Tarımsal Yayım ve Haberleşme Kitabı (Prof. Dr. Tayfun ÖZKAYA)
2. Tarımsal Yayım ve Haberleşme Kitabı (Prof. Dr. Tayfun ÖZKAYA) 2008. İlan, Afiş ve Broşür Hazırlama, Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2008.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Seminer | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | 5 | | | 4 | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | 5 | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | 5 | | | 5 | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | 5 | | | 5 | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | 5 | | | 5 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |