Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OT219ÇİFTÇİ EĞİTİMİSeçmeli233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Kırsal kesimde yaşayanların yaşam düzeylerini yükseltmeye yönelik yetişkin eğitimi tekniklerinin öğretilmesi. Bu amaçla gerçekleştirilecek faaliyetlerin programlanması ve yürütülmesi konusunda öğrencilere bilgi ve becerilerin kazandırılması. Kırsal kesimin gelişmesi için yeniliklerin kırsal kesimde yaşayanlara aktarma davranış değişikliğini sağlama becerilerinin kazandırılması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Aysun ŞEHİT
Öğrenme Çıktıları
1Tarımsal üretimde çiftçi eğitiminin önemini kavrayabilme
2Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde tarımsal yayım uygulamalarını ve karşılaştırmalı analizini yapabilme
3Kırsal alandaki bireylerin gereksinimlerini belirleme ve gereksinimleri karşılayacak yayım programlarını hazırlayabilme
4Yeniliklerin kırsal kesimde tanıtılması ve yayılmasına yönelik becerileri kazanabilme
5Yetişkin eğitimi ilkelerini öğrenebilme
6Yayım çalışmalarının yürütülmesinde kullanılacak yöntemlere karar verebilme ve kullanabilme becerilerini kazanabilme
7Organik tarım ile ilgili çalışmaların organizasyonu ile eğitim ve yayım çalışmalarını yürütebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çiftçi eğitiminin tanımı ve önemi, bilinçli tarımsal üretimin üretim miktarına ve ürün kalitesine etkileri, ülke tarımına tarımsal eğitim ve yayım faaliyetlerinin katkıları, etkili ve teknik eğitimin öğeleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tarımsal yayımın tanımı ve tarımsal üretimdeki yeri
2Tarımsal yayım çalışmalarının özellikleri, temel ilkeleri, konu alanları ve amaçları, yetişkin eğitimi ilkeleri ve ihtiyaçların belirlenmesinde kullanılan yöntemler
3Tarımsal yayımın dünyada ve Türkiye’deki tarihsel gelişimi, yayım elemanlarının bireysel donanımı ve insan ilişkileri, kırsal alan ve kırsal alanda yaşayan bireylerin özellikleri
4AB ülkelerinde tarımsal yayım metotları
5Bireysel yayım metotları
6Grup ve kitle yayım metotları
7Çiftçi eğitimlerinin planlanması
8Arasınav
9Çiftçi eğitiminde sunu ve anlatım teknikleri
10İletişim (iletişim süreci, iletişim modelleri, yayım mesajının oluşturulması), dinleme ve ikna egzersizleri
11Sunum, broşür, afiş, poster ve diğer araçları hazırlama
12Organik Tarımın tanıtılması ve üreticilere yaygınlaştırılmasında çiftçi eğitiminin yeri
13Organik Tarımın tanıtılması ve üreticilere yaygınlaştırılmasında çiftçi eğitiminin yeri
14Çiftçi eğitiminde kullanılan eğitim materyallerini kullanımının öğrenimi
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Tarımsal Yayım ve Haberleşme Kitabı (Prof. Dr. Tayfun ÖZKAYA) 2. Tarımsal Yayım ve Haberleşme Kitabı (Prof. Dr. Tayfun ÖZKAYA) 2008. İlan, Afiş ve Broşür Hazırlama, Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2008.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Seminer122
Bireysel Çalışma14114
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma7214
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1        5     
ÖÇ2     5  4     
ÖÇ3        5     
ÖÇ4        5     
ÖÇ5     5  5     
ÖÇ6     5  5     
ÖÇ7     5  5     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr