|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OKP1024 | ÇEVRE VE KENT PSİKOLOJİSİ | Seçmeli | 1 | 2 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu yaklaşım ile dersi alan öğrencilerin kent planlama eğitiminde kente ve kullanıcıya farklı bir bakış açısı ile bakabilme yetisi kazandırmak hedeflenmektedir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr.Gör.Güven Demirtaş | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrencinin kentsel çözümleme çalışmaları aşamasında çevre psikolojisi ölçütlerini saptayabilme becerisini kazanması | 2 | Öğrencinin kentsel mekandaki insan davranışlarını analiz edebilme becerisini kazanması | 3 | Öğrencinin çevre ve davranış arasındaki ilişkiyi anlama becerisini kazanması | 4 | Öğrencinin kentsel çevrelerde imaj analizi yapabilme becerisini kazanması | 5 | Öğrencinin planlama ve tasarım çalışmalarında insan psikolojisi ve davranış ölçütlerini dikkate alma becerisini kazanması |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Psikoloji ve çevre kavramlarının yanı sıra algılama, motivasyon, stres, kişisel mekan gibi konular derste ele alınmaktadır. Bu konuların kentsel mekan, kentleşme ve kentlileşme gibi konularla ilişkilendirilerek insan-çevre-davranış etkileşimi çözümlemeleri de dersin kapsamı içinde yer almaktadır. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Psikoloji ile ilgili bilgilenme Psikoloji öğrenmenin önemi, | | | 2 | Psikolojide kavramsal yaklaşımlar, Psikoloji araştırmalarının gelişimi, | | | 3 | Çevre kavramı, Çevre psikolojisinin temel psikoloji içindeki yeri, Çevre psikolojisinin gelişimi, kapsamı, | | | 4 | Çevre psikolojisinde kuramlar ve araştırma metodları, | | | 5 | Algılama; duyular, eşikler, görme duyusu | | | 6 | Algılamada zihinsel süreç; Öğrenme, hafıza, | | | 7 | Algılamada zihinsel süreç; zihinsel haritalar, yol bulma, | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Motivasyon, konsantrasyon ve stres, | | | 10 | Kent, kentlileşme ve davranış, | | | 11 | Fiziksel çevre, sosyal davranış 1; Kişisel mekan, mahremiyet, kalabalık ve yalnızlık, | | | 12 | Fiziksel çevre, sosyal davranış | | | 13 | Kentsel estetik ve görüntü kirliliği, | | | 14 | Genel değerlendirme | | | 15 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Morval, J., (1985), Çevre Psikolojisine Giriş, Nuri Bilgin, çeviren, Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Okuma | 14 | 1 | 14 | Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | 4 | 4 | 4 | | | | | | | 5 | 5 | | | ÖÇ2 | | 4 | 4 | 4 | | | | | | | 5 | 5 | | | ÖÇ3 | | 4 | 4 | 4 | | | | | | | 5 | 5 | | | ÖÇ4 | | 4 | 4 | 4 | | | | | | | 5 | 5 | | | ÖÇ5 | | 4 | 4 | 4 | | | | | | | 5 | 5 | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|