Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
DKA-S227HISTORY OF TURKISH THOUGHTElective233
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Bu derste öğrenciye, Türklerin ilmi hayat katkılarını öğretmek ve özellikle Türklerin İslamı kabulünden sonra ivme kazanan bu katkıyı, Harezmi, İbn Sina, Biruni, Uluğ Bey gibi düşünürlerin bilimsel faaliyetleri çerçevesinde kavratmaktır. Buna ilave olarak Osmanlıdan Cumhuriyete Türk düşün hayatını tanıtmaktır.
Name of Lecturer(s)
Yrd. Doç. Dr. Yaşar TÜRKBEN
Learning Outcomes
1Bu derste öğrenci, düşünme kavramının muhteva analizini yapar
2Türklerin İslam öncesi ilmi faaliyetleri hakkında değerlendirme yapar
3Türklerin İslamı kabulüyle ortaya çıkan düşünsel-ilmi ürünleri tanır
4Klasik dönemin önemli bilim adamlarını, eserleri ve bilimsel ürünleri hakkında değerlendirme yapar
5Selçuklu dönemi okullaşma sürecini yorumlar.
Mode of Delivery
Formal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Düşünce ve bilim kavramlarının muhteva analizi. 2 Türklerin İslamlaşma süreci, nedenleri ve sonuçları. 3 Türklerin ilk düşünsel ürünleri.Divan-ı Lügat’i-Türk, Dede Korkut, Kutadgu Bilig. 4 Klasik dönemin Harezmi, Farabi, Biruni, İbn Sina gibi Türk bilim adamları ve çalışmaları. 5 Selçuklu dönemi medreseleşme süreci ve düşünsel sonuçları. 6 Osmanlıların ilk döneminde düşünce ve bilimsel hayat. 7 Renaissance ve Batı aydınlanması. 8 Modern bilmin doğuşu ve belli başlı temsilcileri. 9 18-19 yüzyıllarda Osmanlılarda düşünce hayatı. 10 Modern düşüncenin Osmanlıya girişi. 11 Tanzimat dönemi düşün hayatı. 12 Modern düşüncenin edebiyat, sanat ve bilime etkileri 13 Tanzimattan Cumhuriyete din-bilim ilişkileri 14 Cumhuriyet dönemi düşün hayatının temel dinamikleri
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Düşünce ve bilim kavramlarının muhteva analizi
2Türklerin İslamlaşma süreci, nedenleri ve sonuçları.
3Türklerin ilk düşünsel ürünleri.Divan-ı Lügat’i-Türk, Dede Korkut, Kutadgu Bilig.
4Klasik dönemin Harezmi, Farabi, Biruni, İbn Sina gibi Türk bilim adamları ve çalışmaları
5Selçuklu dönemi medreseleşme süreci ve düşünsel sonuçları
6Osmanlıların ilk döneminde düşünce ve bilimsel hayat.
7Renaissance ve Batı aydınlanması.
8Modern bilmin doğuşu ve belli başlı temsilcileri.
9vize
10 18-19 yüzyıllarda Osmanlılarda düşünce hayatı
11Modern düşüncenin Osmanlıya girişi.
12Tanzimat dönemi düşün hayatı.
13Modern düşüncenin edebiyat, sanat ve bilime etkileri
14Tanzimattan Cumhuriyete din-bilim ilişkileri
15Cumhuriyet dönemi düşün hayatının temel dinamikleri
16final
Recommended or Required Reading
Kaşgarlı Mahmut, Divan-ı Lügat’i-Türk, Kabalcı Yay., İstanbul 2006 Yusuf Has Hacib, Kutadgu Bilig, Kabalcı Yay., İstanbul 2007. Ahmet Yaşar Ocak, İslam, Türkler ve Türkiye, Ankara 1997. Cevat İzgi, Osmanlı Medreselerinde İlim, İstanbul 1991 Şerif Mardin, Din ve İdeoloji, İletişim Yay., İstanbul 1998 Adnan Adıvar, Türkler ve İlim, İstanbul 1981 Macit Gökberk, Felsefe Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul 1974
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination00
SUM0
SUM0
Language of Instruction
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination12020
Final Examination13030
Individual Study for Mid term Examination20120
Individual Study for Final Examination25125
TOTAL WORKLOAD (hours)95
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
LO1            
LO2            
LO3            
LO4            
LO5            
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr