|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | DKA-S227 | HISTORY OF TURKISH THOUGHT | Elective | 2 | 3 | 3 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | Bu derste öğrenciye, Türklerin ilmi hayat katkılarını öğretmek ve özellikle Türklerin İslamı kabulünden sonra ivme kazanan bu katkıyı, Harezmi, İbn Sina, Biruni, Uluğ Bey gibi düşünürlerin bilimsel faaliyetleri çerçevesinde kavratmaktır. Buna ilave olarak Osmanlıdan Cumhuriyete Türk düşün hayatını tanıtmaktır. | Name of Lecturer(s) | Yrd. Doç. Dr. Yaşar TÜRKBEN | Learning Outcomes | 1 | Bu derste öğrenci, düşünme kavramının muhteva analizini yapar | 2 | Türklerin İslam öncesi ilmi faaliyetleri hakkında değerlendirme yapar | 3 | Türklerin İslamı kabulüyle ortaya çıkan düşünsel-ilmi ürünleri tanır | 4 | Klasik dönemin önemli bilim adamlarını, eserleri ve bilimsel ürünleri hakkında değerlendirme yapar | 5 | Selçuklu dönemi okullaşma sürecini yorumlar. |
| Mode of Delivery | Formal Education | Prerequisites and co-requisities | Yok | Recommended Optional Programme Components | Yok | Course Contents |
Düşünce ve bilim kavramlarının muhteva analizi.
2
Türklerin İslamlaşma süreci, nedenleri ve sonuçları.
3
Türklerin ilk düşünsel ürünleri.Divan-ı Lügat’i-Türk, Dede Korkut, Kutadgu Bilig.
4
Klasik dönemin Harezmi, Farabi, Biruni, İbn Sina gibi Türk bilim adamları ve çalışmaları.
5
Selçuklu dönemi medreseleşme süreci ve düşünsel sonuçları.
6
Osmanlıların ilk döneminde düşünce ve bilimsel hayat.
7
Renaissance ve Batı aydınlanması.
8
Modern bilmin doğuşu ve belli başlı temsilcileri.
9
18-19 yüzyıllarda Osmanlılarda düşünce hayatı.
10
Modern düşüncenin Osmanlıya girişi.
11
Tanzimat dönemi düşün hayatı.
12
Modern düşüncenin edebiyat, sanat ve bilime etkileri
13
Tanzimattan Cumhuriyete din-bilim ilişkileri
14
Cumhuriyet dönemi düşün hayatının temel dinamikleri
| Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Düşünce ve bilim kavramlarının muhteva analizi | | | 2 | Türklerin İslamlaşma süreci, nedenleri ve sonuçları. | | | 3 | Türklerin ilk düşünsel ürünleri.Divan-ı Lügat’i-Türk, Dede Korkut, Kutadgu Bilig. | | | 4 | Klasik dönemin Harezmi, Farabi, Biruni, İbn Sina gibi Türk bilim adamları ve çalışmaları | | | 5 | Selçuklu dönemi medreseleşme süreci ve düşünsel sonuçları | | | 6 | Osmanlıların ilk döneminde düşünce ve bilimsel hayat. | | | 7 | Renaissance ve Batı aydınlanması. | | | 8 | Modern bilmin doğuşu ve belli başlı temsilcileri. | | | 9 | vize | | | 10 |
18-19 yüzyıllarda Osmanlılarda düşünce hayatı | | | 11 | Modern düşüncenin Osmanlıya girişi. | | | 12 | Tanzimat dönemi düşün hayatı. | | | 13 | Modern düşüncenin edebiyat, sanat ve bilime etkileri | | | 14 | Tanzimattan Cumhuriyete din-bilim ilişkileri | | | 15 | Cumhuriyet dönemi düşün hayatının temel dinamikleri | | | 16 | final | | |
| Recommended or Required Reading | Kaşgarlı Mahmut, Divan-ı Lügat’i-Türk, Kabalcı Yay., İstanbul 2006
Yusuf Has Hacib, Kutadgu Bilig, Kabalcı Yay., İstanbul 2007.
Ahmet Yaşar Ocak, İslam, Türkler ve Türkiye, Ankara 1997.
Cevat İzgi, Osmanlı Medreselerinde İlim, İstanbul 1991
Şerif Mardin, Din ve İdeoloji, İletişim Yay., İstanbul 1998
Adnan Adıvar, Türkler ve İlim, İstanbul 1981
Macit Gökberk, Felsefe Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul 1974 | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 0 | 0 | SUM | 0 | SUM | 0 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | Yok |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 20 | 20 | Final Examination | 1 | 30 | 30 | Individual Study for Mid term Examination | 20 | 1 | 20 | Individual Study for Final Examination | 25 | 1 | 25 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | | * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|