|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | DKA-S329 | TURKISH MODERNIZATION AND RELIGION | Elective | 3 | 5 | 3 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | Bu ders, din-kültür ilişkisi, dinin kültüre katkıları, modern Türkiye’de kültürde dinin yeri, kırsal ve kentsel kültür ilişkisi, Türk-İslam kültürünün temel değerleri ve nitelikleri, vakıf kültürü, mescit, sosyal yapı, birlikte yaşama tecrübesi, kentsel yaşamda, bilim, eğitim, sağlık ve çalışma hayatında kültürün yeri, modern kültürde Hz. Muhammed algısı ve kültürlerarası etkileşim konularının irdelenmesini amaçlamaktadır. | Name of Lecturer(s) | | Learning Outcomes | 1 | Dinlerin kültürle ilişkisi hakkında eleştirel düşünebilme | 2 | Antropoloji ve sosyoloji açısından din-kültür ilişkisini inceleyebilme | 3 | Dini ve kültürel metinleri interdisipliner çerçevede okuyabilme | 4 | Dinlerin kültürü şekillendiren özelliklerini karşılaştırmalı olarak inceleyebilme. | 5 | İslam kültür tarihinde din ve kültür ilişkisini örneklerle değerlendirebilme. | 6 | Gençlik ve yaşlılık açısından din-kültür ilişkisini inceleyebilme. | 7 | Kültürlerarası ilişkilerde dinin rolünü değerlendirebilme | 8 | Dinlerarası ilişkilerde kültürün rolünü değerlendirebilme. |
| Mode of Delivery | Formal Education | Prerequisites and co-requisities | Yok | Recommended Optional Programme Components | Yok | Course Contents | Antropoljik açıdan din ve kültür tanımlamaları
Kültür ve toplum teorileri
Dinler tarihi açısında din(ler)in kültüre etkileri
Dini ritüeller, ahlak ve kültür
Dini hikaye/kıssa/menkıbe ve kültürel değişim
Din, fanatizm ve kültür
Din ve popüler kültür
Dini,kültür ve sanat
Dua ve şifa kültürü
Küresel ve yerel kültür ilişkisinde dinin yeri
Kültürlerarası ilişkilerde dinin rolü
Dinlerarası ilişkilerde kültürün rolü
Alan araştırmaları çerçevesinde din ve kültür ilişkisi
Kültürlerarası birlikte yaşama
| Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Antropoljik açıdan din ve kültür tanımlamaları | | | 2 | Kültür ve toplum teorileri | | | 3 | Dinler tarihi açısında din(ler)in kültüre etkileri | | | 4 | Dini ritüeller, ahlak ve kültür | | | 5 | Dini hikaye/kıssa/menkıbe ve kültürel değişim | | | 6 | Din, fanatizm ve kültür | | | 7 | Din ve popüler kültür | | | 8 | Dini, kültür ve sanat | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Dua ve şifa kültürü | | | 11 | Küresel ve yerel kültür ilişkisinde dinin yeri | | | 12 | Kültürlerarası ilişkilerde dinin rolü | | | 13 | Dinlerarası ilişkilerde kültürün rolü | | | 14 | Alan araştırmaları çerçevesinde din ve kültür ilişkisi | | | 15 | Kültürlerarası birlikte yaşama | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Recommended or Required Reading | •Bozkurt Güvenç, İnsan ve Kültür, İst., Remzi Kitabevi; 1994
•Brian Morris, Din üzerine Antropolojik İncelemeler, çev. Tayfun Atay, Ank., İmge yay. 2004
•Tayfun Atay, Din Hayattan Çıkar, İst., İletişim yay., 2005
•Ali Coşkun, Din,Toplum ve Kültür İst., İz yay., 2005
•Akbar S. Ahmed, İslam Antropolojisi, İst., İnsan yay., 1991
•Davut Aydüz, Tarih Boyunca Dinlerarası Diyalog, İst., Işık yayınları, 2004
•Bülent Şenay, “Quo Vadis Diyalog?: Redemptoris Missio değil Eman ve Tevellî”, III. Din Şûrâsı (Eylül 2004), T.C. Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, s. 796-811, Ankara, 2005.
| Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | Attending Lectures | 0 | 0 | Self Study | 0 | 0 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | Yok |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 10 | 10 | Final Examination | 1 | 15 | 15 | Attending Lectures | 14 | 2 | 28 | Self Study | 16 | 2 | 32 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | | | 5 | 3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 5 | 4 | 3 | 1 | LO2 | | | 5 | 4 | | | | | 4 | | | | LO3 | | | 5 | 4 | | | | | | | | | LO4 | | | 5 | | | | | | 5 | | | | LO5 | | | 3 | 5 | | | | | | | 5 | | LO6 | | | 3 | | | | | | | | 3 | | LO7 | | | 5 | 4 | | | | | 4 | | | | LO8 | | | 5 | 5 | | | | | 4 | | | |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|