Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | DKA-S217 | DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARI | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Demokrasi, laiklik ve bunlarla ilgili kavramların bilgisini kazandırır. Din öğretimi alanına yansımalarını fark ettirir. Batı da ve Türkiye de modernleşme sürecinde demokrasi ve modern eğitimin gelişimi ve din öğretimi ilişkisini kavratır. Günümüz liberal, çoğulcu ve laik devletlerin programlarındaki din öğretimini yaklaşımlarını ve modellerini anlatır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Yaşar TÜRKBEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Demokrasi, laikli vb kavramları tanımlar. | 2 | Batı da ve ülkemizde demokrasi ve laikliğin gelişimini bilir. | 3 | Günümüz demokrasi ve liberal toplumlarında din laiklik ilişkisini kavrar | 4 | Demokratik, çoğulcu toplumlarda din öğretimine yansımalarını öğrenir | 5 | Yeni çoğulcu din öğretimi yaklaşımlarını değerlendirir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Laiklik, demokrasi, eğitim ve din eğitimi kavramların tanımı
2 Laiklik, demokrasi ve din öğretimi ilişkileri
3 Anglosakson ve Latin Avrupa devletlerinde demokrasi anlayışı
4 Avrupa devletlerinde din siyaset ilişkileri
5 Seküler ve laik Avrupa devletlerinde din öğretimi yaklaşımları
6 Türkiye de demokrasi ve modern eğitimin gelişimi
7 Demokratik laiklik ve din eğitimi
8 Ara Sınav
9 Totoliter laikliğin din eğitimine yaklaşımı
10 Çokpartili demokrasi döneminde Türkiye de demokrasi ve din öğretiminin gelişimi
11 Türkiye de anayasalardaki laiklik, demokrasi ve din öğretimi ile ilgili maddeler
12 Çoğulcu demokrasi ve din öğretimi
13 Çoğulcu din öğretimi yaklaşımları
14 Küreselleşme ve değişen din anlayışı çerçevesinde din öğretimi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Laiklik, demokrasi, eğitim ve din eğitimi kavramların tanımı | | | 2 | Laiklik, demokrasi ve din öğretimi ilişkileri | | | 3 | Anglosakson ve Latin Avrupa devletlerinde demokrasi anlayışı | | | 4 | Avrupa devletlerinde din siyaset ilişkileri | | | 5 | Seküler ve laik Avrupa devletlerinde din öğretimi yaklaşımları | | | 6 | Türkiye de demokrasi ve modern eğitimin gelişimi | | | 7 | Demokratik laiklik ve din eğitimi | | | 8 | Totoliter laikliğin din eğitimine yaklaşımı | | | 9 | vize | | | 10 | Çokpartili demokrasi döneminde Türkiye de demokrasi ve din öğretiminin gelişimi | | | 11 | Türkiye de anayasalardaki laiklik, demokrasi ve din öğretimi ile ilgili maddeler | | | 12 | Türkiye de anayasalardaki laiklik, demokrasi ve din öğretimi ile ilgili maddeler | | | 13 | Çoğulcu demokrasi ve din öğretimi | | | 14 | Çoğulcu din öğretimi yaklaşımları | | | 15 | Küreselleşme ve değişen din anlayışı çerçevesinde din öğretimi | | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Mustafa Erdoğan, Liberal Toplum ve Liberal Siyaset, Siyasal yay , Ankara 1998
2. Recep Kaymakcan, Çokkültürlülük, Eğitim, Kültür ve Din Eğitimi, yay, Dem İstanbul 2006
3. Will Kymlicka, Çokültürlü Yuttaşlık, Çev. Abdullah Yılmaz. Ayrıntı yay, İstanbul 1998 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 20 | 2 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |