Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
DKA-S217DEMOKRASİ VE İNSAN HAKLARISeçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Demokrasi, laiklik ve bunlarla ilgili kavramların bilgisini kazandırır. Din öğretimi alanına yansımalarını fark ettirir. Batı da ve Türkiye de modernleşme sürecinde demokrasi ve modern eğitimin gelişimi ve din öğretimi ilişkisini kavratır. Günümüz liberal, çoğulcu ve laik devletlerin programlarındaki din öğretimini yaklaşımlarını ve modellerini anlatır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Yaşar TÜRKBEN
Öğrenme Çıktıları
1Demokrasi, laikli vb kavramları tanımlar.
2Batı da ve ülkemizde demokrasi ve laikliğin gelişimini bilir.
3Günümüz demokrasi ve liberal toplumlarında din laiklik ilişkisini kavrar
4Demokratik, çoğulcu toplumlarda din öğretimine yansımalarını öğrenir
5Yeni çoğulcu din öğretimi yaklaşımlarını değerlendirir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Laiklik, demokrasi, eğitim ve din eğitimi kavramların tanımı 2 Laiklik, demokrasi ve din öğretimi ilişkileri 3 Anglosakson ve Latin Avrupa devletlerinde demokrasi anlayışı 4 Avrupa devletlerinde din siyaset ilişkileri 5 Seküler ve laik Avrupa devletlerinde din öğretimi yaklaşımları 6 Türkiye de demokrasi ve modern eğitimin gelişimi 7 Demokratik laiklik ve din eğitimi 8 Ara Sınav 9 Totoliter laikliğin din eğitimine yaklaşımı 10 Çokpartili demokrasi döneminde Türkiye de demokrasi ve din öğretiminin gelişimi 11 Türkiye de anayasalardaki laiklik, demokrasi ve din öğretimi ile ilgili maddeler 12 Çoğulcu demokrasi ve din öğretimi 13 Çoğulcu din öğretimi yaklaşımları 14 Küreselleşme ve değişen din anlayışı çerçevesinde din öğretimi 15 Yarıyıl Sonu Sınavı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Laiklik, demokrasi, eğitim ve din eğitimi kavramların tanımı
2 Laiklik, demokrasi ve din öğretimi ilişkileri
3Anglosakson ve Latin Avrupa devletlerinde demokrasi anlayışı
4Avrupa devletlerinde din siyaset ilişkileri
5Seküler ve laik Avrupa devletlerinde din öğretimi yaklaşımları
6 Türkiye de demokrasi ve modern eğitimin gelişimi
7 Demokratik laiklik ve din eğitimi
8Totoliter laikliğin din eğitimine yaklaşımı
9vize
10Çokpartili demokrasi döneminde Türkiye de demokrasi ve din öğretiminin gelişimi
11 Türkiye de anayasalardaki laiklik, demokrasi ve din öğretimi ile ilgili maddeler
12Türkiye de anayasalardaki laiklik, demokrasi ve din öğretimi ile ilgili maddeler
13Çoğulcu demokrasi ve din öğretimi
14Çoğulcu din öğretimi yaklaşımları
15Küreselleşme ve değişen din anlayışı çerçevesinde din öğretimi
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Mustafa Erdoğan, Liberal Toplum ve Liberal Siyaset, Siyasal yay , Ankara 1998 2. Recep Kaymakcan, Çokkültürlülük, Eğitim, Kültür ve Din Eğitimi, yay, Dem İstanbul 2006 3. Will Kymlicka, Çokültürlü Yuttaşlık, Çev. Abdullah Yılmaz. Ayrıntı yay, İstanbul 1998
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12525
Final Sınavı12020
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma20240
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)85
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr