Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
DKA-S221GÜZEL KUR'AN OKUMASeçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin, Kur'ân-ı Kerim'i yüzünden gerek telaffuz gerekse makam(musiki) yönünden en güzel şekilde okumasını sağlamak. Kur'ân- Kerim'in doğru ve düzgün okunmasını sağlayacak olan Tecvid kurallarını, sebep ve hikmetleriyle kavratmak. Kur'ân kırâatı yönünden toplum önünde hizmet sunabilecek ve ilk-orta öğretimde Din Kültürü ve Ahlak bilgisi ile diğer alanıyla ilgili dersleri yürütebilecek duruma gelebilmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Yasin Cenan -LEYLA DURMAZ
Öğrenme Çıktıları
1Kur'an-ı Kerim, Diyanet işleri Başkanlığı Mushafları İnceleme Kurulu tarafından onaylı baskısı
2İbadetler için gerekli olan bazı duaları ezberler
3İbadetler için gerekli olan bazı kısa sûreleri ezberler
4İbadetler için gerekli olan bazı aşr-ı şerifleri anlamlarına dikkat ederek ezberler.
5İbadetler için gerekli olan bazı aşr-ı şerifleri anlamlarına dikkat ederek ezberler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
YokKur'an-ı Kerim, Diyanet işleri Başkanlığı Mushafları İnceleme Kurulu tarafından onaylı baskısı. KARAÇAM, İsmail, Kur'ân-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma kaideleri,Marmara üniv. İlahiyat yayınları,İstanbul- 1998. ÇETİN,Abdurrahman, Kur'an Okuma Esasları,Aksa yayınları, İstanbul-1997 TUĞRAL, Rahim; Anahatlarıyla Kur'ân Tecvidi, İzmir İlahiyat vakfı yay., İzmir-2009 ÜNLÜ, Demirhan; Kur'ân-ı Kerim'in Tecvidi,TDV. Yay., Ankara-1993.
Dersin İçeriği
Hafta Konular Açıklama 1 Tecvid:Medd-i lâzım kelime-i müsakkale ve muhaffefe Ezber:Bakara 1-5 Yüzüne : 49-50. Sayfalar. 2 Tecvid: Medd-i lâzım harf-i müsakkal ve muhaffef Ezber: Hümeze ve Asr sureleri Yüzüne:51-52. Sayfalar. 3 Tecvid:Medd-i ârız Ezber: Tekasür suresi Yüzüne:53-54. Sayfalar. 4 Tecvid: İşmâm ve Revm Ezber: Karia Sûresi Yüzüne: 55-56. Sayfalar. 5 Tecvid: Medd-i Lîn Ezber: Adiyat sûresi Yüzüne: 57-58. Sayfalar. 6 Tecvid: Harf-i Lîn ve harf-i med mukayasesi Ezber: Zilzal sûresi Yüzüne: 59-60. Sayfalar. 7 Tecvid:Medd-i ârız ile medd-i Lîn'in med miktarlarının mukayesesi Ezber: Kadr Sûresi Yüzüne:61-62. Sayfalar. 8 Ara Sınav 9 Tecvid: Sâkin nûn ve Tenvin Ezber: Beyyine Sûresi Yüzüne:76-77. Sayfalar. 10 Tecvid:Gunne özelliği olan harfler Ezber: Beyyine Sûresi Yüzüne: 78-79. Sayfalar. 11 Tecvid:İhfâ Ezber: Tin sûresi Yüzüne:80-81. Sayfalar. 12 Tecvid: İhfâ ile ilgili alıştırmalar Ezber: İnşirah Sûresi Yüzüne: 82-83. Sayfalar. 13 Tecvid:İzhar Ezber: Duha sûresi, Yüzüne: 84-85. Sayfalar. 14 Tecvid: İzhar ile ilgili örnekler Ezber: Haşr Sûresi 18-21. Âyetler Yüzüne: 86-87. Sayfalar. u
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Tecvid:Medd-i lâzım kelime-i müsakkale ve muhaffefe Ezber:Bakara 1-5 Yüzüne : 49-50. Sayfalar
2Tecvid: Medd-i lâzım harf-i müsakkal ve muhaffef Ezber: Hümeze ve Asr sureleri Yüzüne:51-52. Sayfalar
3Tecvid:Medd-i ârız Ezber: Tekasür suresi Yüzüne:53-54. Sayfalar.
4 Tecvid: İşmâm ve Revm Ezber: Karia Sûresi Yüzüne: 55-56. Sayfalar
5Tecvid: Medd-i Lîn Ezber: Adiyat sûresi Yüzüne: 57-58. Sayfalar.
6Tecvid: Harf-i Lîn ve harf-i med mukayasesi Ezber: Zilzal sûresi Yüzüne: 59-60. Sayfalar.
7Tecvid:Medd-i ârız ile medd-i Lîn'in med miktarlarının mukayesesi Ezber: Kadr Sûresi Yüzüne:61-62. Sayfalar
8Genel tekrar
9 Ara Sınav
10Tecvid: Sâkin nûn ve Tenvin Ezber: Beyyine Sûresi Yüzüne:76-77. Sayfalar
11Tecvid:Gunne özelliği olan harfler Ezber: Beyyine Sûresi Yüzüne: 78-79. Sayfalar
12Tecvid:İhfâ Ezber: Tin sûresi Yüzüne:80-81. Sayfalar.
13Tecvid: İhfâ ile ilgili alıştırmalar Ezber: İnşirah Sûresi Yüzüne: 82-83. Sayfalar.
14Tecvid:İzhar Ezber: Duha sûresi, Yüzüne: 84-85. Sayfalar.
15Tecvid: İzhar ile ilgili örnekler Ezber: Haşr Sûresi 18-21. Âyetler Yüzüne: 86-87. Sayfalar.
16Yarıyıl Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kur'an-ı Kerim, Diyanet işleri Başkanlığı Mushafları İnceleme Kurulu tarafından onaylı baskısı. KARAÇAM, İsmail, Kur'ân-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma kaideleri,Marmara üniv. İlahiyat yayınları,İstanbul- 1998. ÇETİN,Abdurrahman, Kur'an Okuma Esasları,Aksa yayınları, İstanbul-1997 TUĞRAL, Rahim; Anahatlarıyla Kur'ân Tecvidi, İzmir İlahiyat vakfı yay., İzmir-2009 ÜNLÜ, Demirhan; Kur'ân-ı Kerim'in Tecvidi,TDV. Yay., Ankara-1993.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12525
Final Sınavı13030
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma20120
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma15115
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr