|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | DKA-S329 | TÜRK MODERNLEŞMESİ VE DİN | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu ders, din-kültür ilişkisi, dinin kültüre katkıları, modern Türkiye’de kültürde dinin yeri, kırsal ve kentsel kültür ilişkisi, Türk-İslam kültürünün temel değerleri ve nitelikleri, vakıf kültürü, mescit, sosyal yapı, birlikte yaşama tecrübesi, kentsel yaşamda, bilim, eğitim, sağlık ve çalışma hayatında kültürün yeri, modern kültürde Hz. Muhammed algısı ve kültürlerarası etkileşim konularının irdelenmesini amaçlamaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Dinlerin kültürle ilişkisi hakkında eleştirel düşünebilme | 2 | Antropoloji ve sosyoloji açısından din-kültür ilişkisini inceleyebilme | 3 | Dini ve kültürel metinleri interdisipliner çerçevede okuyabilme | 4 | Dinlerin kültürü şekillendiren özelliklerini karşılaştırmalı olarak inceleyebilme. | 5 | İslam kültür tarihinde din ve kültür ilişkisini örneklerle değerlendirebilme. | 6 | Gençlik ve yaşlılık açısından din-kültür ilişkisini inceleyebilme. | 7 | Kültürlerarası ilişkilerde dinin rolünü değerlendirebilme | 8 | Dinlerarası ilişkilerde kültürün rolünü değerlendirebilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Antropoljik açıdan din ve kültür tanımlamaları
Kültür ve toplum teorileri
Dinler tarihi açısında din(ler)in kültüre etkileri
Dini ritüeller, ahlak ve kültür
Dini hikaye/kıssa/menkıbe ve kültürel değişim
Din, fanatizm ve kültür
Din ve popüler kültür
Dini,kültür ve sanat
Dua ve şifa kültürü
Küresel ve yerel kültür ilişkisinde dinin yeri
Kültürlerarası ilişkilerde dinin rolü
Dinlerarası ilişkilerde kültürün rolü
Alan araştırmaları çerçevesinde din ve kültür ilişkisi
Kültürlerarası birlikte yaşama
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Antropoljik açıdan din ve kültür tanımlamaları | | | 2 | Kültür ve toplum teorileri | | | 3 | Dinler tarihi açısında din(ler)in kültüre etkileri | | | 4 | Dini ritüeller, ahlak ve kültür | | | 5 | Dini hikaye/kıssa/menkıbe ve kültürel değişim | | | 6 | Din, fanatizm ve kültür | | | 7 | Din ve popüler kültür | | | 8 | Dini, kültür ve sanat | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | Dua ve şifa kültürü | | | 11 | Küresel ve yerel kültür ilişkisinde dinin yeri | | | 12 | Kültürlerarası ilişkilerde dinin rolü | | | 13 | Dinlerarası ilişkilerde kültürün rolü | | | 14 | Alan araştırmaları çerçevesinde din ve kültür ilişkisi | | | 15 | Kültürlerarası birlikte yaşama | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | •Bozkurt Güvenç, İnsan ve Kültür, İst., Remzi Kitabevi; 1994
•Brian Morris, Din üzerine Antropolojik İncelemeler, çev. Tayfun Atay, Ank., İmge yay. 2004
•Tayfun Atay, Din Hayattan Çıkar, İst., İletişim yay., 2005
•Ali Coşkun, Din,Toplum ve Kültür İst., İz yay., 2005
•Akbar S. Ahmed, İslam Antropolojisi, İst., İnsan yay., 1991
•Davut Aydüz, Tarih Boyunca Dinlerarası Diyalog, İst., Işık yayınları, 2004
•Bülent Şenay, “Quo Vadis Diyalog?: Redemptoris Missio değil Eman ve Tevellî”, III. Din Şûrâsı (Eylül 2004), T.C. Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, s. 796-811, Ankara, 2005.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | Derse Katılım | 0 | 0 | Bireysel Çalışma | 0 | 0 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı | 1 | 15 | 15 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 16 | 2 | 32 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | 5 | 3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 5 | 4 | 3 | 1 | ÖÇ2 | | | 5 | 4 | | | | | 4 | | | | ÖÇ3 | | | 5 | 4 | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | 5 | | | | | | 5 | | | | ÖÇ5 | | | 3 | 5 | | | | | | | 5 | | ÖÇ6 | | | 3 | | | | | | | | 3 | | ÖÇ7 | | | 5 | 4 | | | | | 4 | | | | ÖÇ8 | | | 5 | 5 | | | | | 4 | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|