Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
DKA-S322GÜNÜMÜZ TASAVVUFİ AKIMLARISeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Günümüz tasavvuf hareketleri ve tasavvufî düşüncenin pratik ve teorik konuları ile alakalı olan temel eserlerin tanıtılması, tasavvuf tarihinin gelişim süreci, tasavvufî düşüncenin tarifi, konusu ve gayesini kavrama, tasavvufî müesseselerle alakalı bilgileri öğrenme, başlıca tasavvufî olayları ve topluma katkıları anlama ve yorumlama, tasavvufî şahsiyetlerin tasavvufî düşüncelerini bilme konusunda yeterli bilgi verir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Ahmet Atlı
Öğrenme Çıktıları
1Günümüz tasavvuf hareketleri, tasavvufî düşüncenin pratik ve teorik konuları, tasavvuf tarihi ve felsefesiyle ilgili temel kaynaklar bilinir.
2Tasavvufun tanımı, konusu ve gayesi ile alakalı konular anlaşılır.
3Tasavvuf düşüncenin müesseseleşmiş şekilleri olan tarîkatlar ve tekkelerle ilgili bilgilere sahip olunur.
4Tasavvufî düşüncenin ferde ve topluma katkıları anlaşılır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Günümüz tasavvuf hareketlerinin gelişim süreci, günümüzde teorik ve pratik olarak tasavvuf, günümüzde tasavvuf tartışmaları hakkında bilgi verir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tasavvufun tanımı, konusu ve gayesi ile ilgili konulara giriş.
2 Günümüz tasavvuf hareketlerine genel bir bakış.
3Günümüz tasavvufî hareketlerle ilgili kaynaklar
4Genel hatlarıyla Osmanlı dönemi tasavvufu.
5Osmanlının son dönemindeki başlıca tasavvufî olaylar.
6Tasavvuf yollarının Cumhuriyet öncesi serüvenleri.
7Tasavvuf yollarının Cumhuriyet öncesi serüvenleri.
8Tekke ve zaviyelerin kapatılma sürecinde tasavvufî hareketler.
9Ara Sınav
10Tekke ve zâviyelerin kapatılması.
11Yasaklama sonrası tasavvufi hayat.
12Cumhuriyet dönemi tasavvuf araştırmaları.
13Günümüz tasavvuf çalışmaları.
14Günümüz tasavvuf çalışmaları.
15Günümüz tasavvuf akımlarıyla ilgili genel değerlendirme.
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Mustafa Kara, Din, hayat, sanat açısından tekkeler ve zaviyeler, İstanbul, 1990. 2. Selçuk Eraydın, Tasavvuf ve Tarîkatlar, İstanbul, 1994. 3. Mustafa Kara, Türk tasavvuf tarihi araştırmaları: tarikatlar, tekkeler, şeyhler. İ H. Kâmil Yılmaz: Tasavvuf ve Tarîkatlar, İstanbul, 2009
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14342
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)102
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr