Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
DKA-S324KUR'AN SEMANTİĞİSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Kur´an´ın anahtar terimlerinin analizi üzerinden Kur´an´ın anlam dünyası hakkında öğrenciyi bilgilendirmek,
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Genel olarak Semantik, konusu ve gayesini tarif eder,
2Kur´an semantiği ifadesini açıklar,
3 Art zamanlı ve eşzamanlı semantik yöntemini uygular,
4Klasik dönem dilbilimcilerin semantik (delalet) kuramını çözümler,
5Usülcülerin semantik (delalet) kuramını eleştirebilir ve Kur’an’ın semantik yapısını değerlendirir,
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kuran Semantiği hakkında genel giriş ve kaynakların tanıtım, Semiyoloji ve semantik terimleri,, Art zamanlı ve Eşzamanlı semantik yöntemi, Dilsel bir metin olarak Kur´an: ilahi hitabın tabiatı. Klasik İslami literatürdeki delalet bahisleri ile semantik ilşkisi, Dilcilerin semantik (delalet) tasavvurları, Usıulcülerin semantik (delalet) Tasavvurları, Vucuh ve nezair edebiyatı, Mukatil b. Süleyman´ın Kur’an semantiği Çalışmaları, Ragıb el-İsfehani ve Müfredat isimli semantik çalışması, Firuzabadi ve Besair isimli eseri, T. Izutsu´nun Kuran semantiği Çalışmaları: Allah ve İnsan isimli eseri, Izutsu´nun Dini ve ahlaki terimler isimli çalışması,
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kuran Semantiği hakkında genel giriş ve kaynakların tanıtım,
2Semiyoloji ve semantik terimleri,,
3Art zamanlı ve Eşzamanlı semantik yöntemi,
4Dilsel bir metin olarak Kur´an: ilahi hitabın tabiatı.
5Klasik İslami literatürdeki delalet bahisleri ile semantik ilşkisi,
6Dilcilerin semantik (delalet) tasavvurları,
7Usıulcülerin semantik (delalet) Tasavvurları,
8Ara Sınav,
9Vucuh ve nezair edebiyatı, Mukatil b. Süleyman´ın Kur’an semantiği Çalışmaları,
10Ragıb el-İsfehani ve Müfredat isimli semantik çalışması,
11Firuzabadi ve Besair isimli eseri,
12T. Izutsu´nun Kuran semantiği Çalışmaları: Allah ve İnsan isimli eseri,
13Izutsu´nun Dini ve ahlaki terimler isimli çalışması,
14Genel değerlendirme,
15Sınava Hazırlık
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aksan, Doğan, (1998): Her Yönüyle Dil, Ankara:TDK yayınları; Yılmaz, Hasan, (2007):Semantik Analiz Yönteminin Kurana Uygulanması. Bursa: Kurav yayınları; Izutsu, (1991): Kuranda Dini ve Ahlaki Kavramlar. İstanbul: Pınar yayınlar.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11515
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)81
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr