Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | DKA-S332 | İSLAM'DA İNSAN HAKLARI | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
İslam, Demokrasi ve insan hakları kavramlarının farklı açılardan tartışılarak sosyal ve siyasal yaşam içerisindeki önemlerinin belirlenmesi, olması gereken ile yaşanan durum arasındaki farkın kavranması.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Mehmet Esgin |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İslamda insan hakları ve uluslararası insan hakları sistemini tanır. | 2 | İslamda insan haklarının ahlaki, yasal ve tarihsel temellerini, ilk günlerinden bu yana zaman içindeki değişimini öğrenir. | 3 | 20. yüzyıldaki gelişimleri ve İslamın insan hakları alandındaki pozisyonunu ve günümüz beklentilerini bilir. | 4 | Normlar, formel hükümetler arası kurumlar ve ulusal hükümetlerin rolünü bilir. | 5 | Uluslararası norm olarak insan haklarının gelişimi ve kurumsallaşması ile ilgili temel bilgiye sahip olur ve modern dünyada insan hakları ile ilgili konuları ifade eder. | 6 | Gelecekte işlerine yarayacak bazı yetenekler geliştirir. | 7 | Analitik ve eleştirel düşüncenin önemini anlar ve mantıklı akılcı argümanları mantıklı biçimde sunar. | 8 | | 9 | | 10 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İslamiyet çerçevesinde insan hakları ve demokrasinin tanımı ve tarihi gelişimi; demokrasi, özgürlük ve eşitlik kavramları, farklı demokrasi anlayışları; haklar ve özgürlükler, çocuk ve kadın hakları, insan haklarıyla ilgili ulusal ve uluslar arası düzenlemeler (İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Çocuk Hakları Sözleşmesi vb.); insan hakları alanında yaşanan temel sorunlar, insan hakları ve demokrasi eğitimi
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Demokrasinin tanımı ve tarihsel gelişimi | | | 2 | Demokrasi modelleri | | | 3 | Demokrasinin araçları | | | 4 | Temel insan hak ve hürriyetleri gelişim süreci | | | 5 | Hak ve Özgürlük kavramları | | | 6 | Şahsi hürriyetler. kişi dokunulmazlığı. seyahat ve yerleşme özgürlüğü | | | 7 | özel hayatin gizliliği. mükiyet halkkı | | | 8 | Yasa önünde eşitlik. fırsat eşitliği | | | 9 | Ara sınav | | | 10 | Düşünce özgürlüğü | | | 11 | Genel Haklar. sosyal güvenlik ve sağlık hakkı. Vatandaşlık. dernek kurma hakkı. seçme ve seçilme hakkı | | | 12 | Genel Haklar. sosyal güvenlik ve sağlık hakkı. Vatandaşlık. dernek kurma hakkı. seçme ve seçilme hakkı | | | 13 | İslamda temel hak ve hürriyyetler | | | 14 | İslamın temel insan hak ve hürriyetlerine bakışı | | | 15 | Hz Muhammed'in veda hutbesi ve insan hakları | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yasemin Karaman Kepenekçi: İnsan Hakları Eğitimi
Demokratik Okullar: Ed. M. Apple
Alain Touraine: Demokrasi Nedir?
Mesut Gülmez: İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi
Toktamış Ateş: Demokrasi
İbrahim Kaboğlu: Özgürlükler Hukuku |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ev Ödevi | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |