Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
DKA-S414TASAVVUFİ AHLAKİ METİNLERSeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Tasavvufi ahlaki metinlerinin üslup ve içerikleri hakkında bilgi ve fikir edindirmek, bu metinler aracılığıyla İslam literatürünü tanıyıp günümüz bilimsel araştırmalarıyla karşılaştırarak değerlendirme becerisi kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Mehmet ESGİN
Öğrenme Çıktıları
1Tasavvuf metinlerin üslubunu tanıma.
2Tasavvufi metinleri okuyup anlayabilme becerisi kazanma.
3Bu metinler üzerinden İslam kültürünü klasik kaynaklardan araştırabilme.
4Klasik tasavvufî metinlerin nesir ve şiir örneklerinden yararlanabilme.
5İslam dinini temel kaynaklarından öğrenebilme becerisi edinme.
6İslam’ın felsefî çalışmalarıyla medeniyete yaptığı katkıları fark edebilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Tasavvufi düşüncenin temel yapısı 2 Tasavvufla ilgili felsefi metinlerin uslubu 3 Muhasibi ve tasavvufta nefs kavramı 4 Luma’da tasavvufi kavramlar 5 Kelebazi’nin Taarrufu’nda itikadi konular 6 Kuşeyri’nin Risale’sinde ilk dönem sufileri 7 Keşfü’l-mahcub’ta tasavvufi ekoller 8 Gazzali’nin metinlerinde zahir-batın ayrımı 9 Sühreverdi ve tasavvufi adab 10 İbnü’l-Arabî ile oluşan tasavvufi-felsefi dil 11 Fütühat-ı Mekkiyye’nin konuları ve üslubu 12 Fusûsu’l-hikem ve sufilerin varlık teorisi 13 Tasavvufi-Felsefi metinlerle ilgili şerh geleneği 14 Metinlerle ilgili genel değerlendirme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tasavvufi düşüncenin temel yapısı
2Tasavvufla ilgili felsefi metinlerin uslubu
3Muhasibi ve tasavvufta nefs kavramı
4Luma’da tasavvufi kavramlar
5Kelebazi’nin Taarrufu’nda itikadi konular
6Kuşeyri’nin Risale’sinde ilk dönem sufileri
7Keşfü’l-mahcub’ta tasavvufi ekoller
8Gazzali’nin metinlerinde zahir-batın ayrımı
9vize sınavı
10Sühreverdi ve tasavvufi adab
11İbnü’l-Arabî ile oluşan tasavvufi-felsefi dil
12Fütühat-ı Mekkiyye’nin konuları ve üslubu
13Fusûsu’l-hikem ve sufilerin varlık teorisi
14Tasavvufi-Felsefi metinlerle ilgili şerh geleneği
15Metinlerle ilgili genel değerlendirme
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Muhasibî, al-Riaya, Kahire 2001. 2. Serrâc, al-Luma, Beyrut 1984. 3. Kuşeyrî, ar-Risala, Kahire 1985. 4. Kelebazi, at-Taarruf, Beyrut 2005. 5. İbn al-Arabî, Fusûs al-hikem, Beyrut 1980.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma16348
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)96
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
ÖÇ6            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr