Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
DKA-S422BİLİM VE ETİKSeçmeli484
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı bilimsel etik kavramının tüm boyutları ile anlatılması, etik ile bilim ve teknoloji arasındaki bağlantının incelenmesi ve bilimsel araştırmada etik kavramının yerinin açıklanmasıdır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Mehmet ESGİN
Öğrenme Çıktıları
1Bilim ve teknolojiye ilişkin belirli durumların etik yönlerini anlamak ve analiz edebilmek
2Bilimsel etik ile ilgili konularda ilgili ve ilgisiz faktörleri ayırt edebilmek
3Karmaşık durumlara ilişkin etik çözümler önerebilmek ve bu çözümleri savunabilmek
4Etik teorisi ve uygulamaları ile ilgili konularda bağımsız ve eleştirel düşünce geliştirebilmek
5Etik kuramlarını, bilimsel araştırma ve yayın etiğini ve mesleki etik kavramını tüm yönleri ile kavrayabilmek
6Etik dışı davranışları belirleyebilmek, etkilerini değerlendirebilmek ve önlenmesi için yöntemler önerebilmek
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Etik Kavramı 2 Etik Kuramları 3 Bilim ve Etik İlişkisi 4 Bilimsel Araştırma ve Etik 5 Bilimsel Araştırma Sürecinde Etik 6 Bilimsel Yayınlarda Etik 7 Vize Sınavı 8 Internette Bilim ve Etik 9 Bilim Politikası ve Etik 10 Mesleki Etik 11 Sosyal Sorumluluk 12 Öğrenci Sunumları, Örnek Olay Çözümleri, Etik Sorunların Değerlendirilmesi, Tartışmalar 13 Bilimsel Araştırmalarda Etik Dışı Davranışlar 14 Genel Değerlendirme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Etik Kavramı
2Etik Kuramları
3Bilim ve Etik İlişkisi
4Bilimsel Araştırma ve Etik
5Bilimsel Araştırma Sürecinde Etik
6Bilimsel Yayınlarda Etik
7Internette Bilim ve Etik
8Bilim Politikası ve Etik
9Vize Sınavı
10Mesleki Etik
11Sosyal Sorumluluk
12Sosyal Sorumluluk
13Öğrenci Sunumları, Örnek Olay Çözümleri, Etik Sorunların Değerlendirilmesi, Tartışmalar
14Bilimsel Araştırmalarda Etik Dışı Davranışlar
15Bilimsel Araştırmalarda Etik Dışı Davranışlar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
David B. Resnik (2004). Bilim Etiği, Ayrıntı.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma16464
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)126
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
ÖÇ6            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr