Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ZBK719BÖCEK TAKSONOMİSİNİN TEMEL İLKELERİSeçmeli472
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Taksonomi biliminin önemini anlamalarını ve edinecekleri bilgileri böcekler ve bitki koruma alanında doğru kullanabilmelerini ve tarımda zararlılara yol açan böceklerin, takım, familya ve tür düzeyinde tanılanmasına esas oluşturan temel taksonomi bilgisi sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Gamze PEKBEY
Öğrenme Çıktıları
1Zararlıları tanır
2Örnekleme işlemini yapar
3Böceklerin sınıflandırması, böcek altsınıf, takım, alttakım, familya, cins ve türlerinde kullanılan taksonomik karakterleri bilir
4Taksonomik karekterleri çeşitli yöntemlerle değerlendirir
5Uluslararası zoolojik isimlendirme kurallarını bilir
6Taksonomik açıdan önemli kavramları bilir
7Bitki koruma yönünden önemli etmenlerin taksonomik kategorilerini bilir
8Bitki koruma yönünden önemli etmenlerin koleksiyonlarının yapılışı ve yararlılarla zararlıların tanılanma yöntemlerini bilir
9Bitki koruma alanında kullanılan bilimsel isimlerin terminolojisini, doğru okunmasını, kalıcı ve kolay öğrenir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Böceklerin tanımlanmasına ilişkin olarak, taksonomi ve sistematik hakkında bilgiler verilerek, taksonomi kategorileri, Coğrafi karakterler, Koleksiyon yapımı ve hazırlanması, teşhis işlemlerini nasıl yapılmasını öğretmek
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Taksonomi, Sistematik ve Sınıflandırmanın önemi ve diğer bilim dallarıyla ilişkisi
2Sınıflandırma; tarihi, safhaları sınıflandırma teorileri
3Zoolojik isimlendirme kuralları ve Uluslararası Zoolojik İsimlendirme Komisyonu
4Taksonomik Kategoriler; Yüksek Kategoriler
5Tür ve türaltı kategorisi
6Allopatrik ve simpatrik türler
7Sinonimlik ve homonimlik
8Varyasyonlar ( kalıtsal olanlar ve kalıtsal olmayanlar)
9Tip Kavramı, tip çeşitleri ve kategorilerde tipler
10Taksonomik karakterler
11Zoocoğrafik bölgeler
12Bilimsel isimlerin okunuşu
13Böcek örneklerinin teşhis edilmek üzere analizleri
14Teşhis anahtarları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Önder, F., “Taksonomi İlkeleri”. E.U. Ziraat Fakültesi Yayınları No: 530, 87 s. (1998). 2. Ecevit, O., “Böcek Sistematiği”. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 34, 487 s. (2000). 3. Lerwill, C. J., “An Introduction to the Classification of Animals”. Constable Ltd., 108 pp. (1971). 4. Savory, T., “Animal Taxonomy”. Heinemann Educational Boks Ltd. 101 pp. (1970). Schenk, E. T. & J. H. McMasters, “Procedure in Taxonomy”. Stanford University Press, 119 pp. (1956).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Quiz250
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri45
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri55
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Quiz212
Tartışma14114
Soru-Yanıt14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
Quiz için Bireysel Çalışma236
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)51
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1544555  4   
ÖÇ2   42     43
ÖÇ3  2  3   3  
ÖÇ4 3 4    2   
ÖÇ55 5 4  3  3 
ÖÇ6 4       5  
ÖÇ7           4
ÖÇ85    3    3 
ÖÇ9 4  3       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr