Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HEM724YENİDOĞAN HEMŞİRELİĞİSeçmeli365
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, riskli ve normal yeni doğanın hastanede ve evde profesyonel bakımı - izlemi ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Yenidoğanın hemşirelik bakımını bilir
2Normal ve riskli yenidoğanın bakımını bilir ; bakımını planlar ve uygular
3Yenidoğan hemşirelik bakımı ile ilgili sorunları saptar
4Yenidoğan bakımına ilişkin güncel yaklaşımları izleyebilir
5Yenidoğanda karşılaşılan sorunlara yönelik kanıt temelli çözümler üretebilir
6Yenidoğanın taburculuk eğitimini verir, evdeki bakımını planlar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Bu ders yenidoğan ünitelerinin özellikleri, yenidoğan hemşireliğinin ilkeleri, yenidoğanın transport ve ileri yaşam desteği ilkeleri, hasta güvenliği, hasta ve ailenin bakım gereksinimleri, yenidoğan bakımında yenilikleri içerir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dünyada ve Türkiye’de yenidoğan hemşireliği
2Yenidoğan yoğun bakım ünitelerinin organizasyonu
3Yenidoğanın transportu
4Yenidoğanda ağrı değerlendirmesi
5Genetik değerlendirme
6Yenidoğanda solunuma ilişkin sorunlarda hemşirelik bakımı
7Yenidoğanda kardiyak sorunlarda hemşirelik bakımı
8Yenidoğanda gastrointestinal sistem sorunlarında hemşirelik bakımı
9Yenidoğanda beslenme ve beslenme sorunlarına yaklaşım
10Yenidoğan enfeksiyonları
11Yenidoğanda endokrin-metabolik sorunlara ilişkin hemşirelik bakımı
12Yenidoğanda hematolojik-nörolojik sorunlara ilişkin hemşirelik bakımı
13Gelişimsel bakım
14Taburculuk ve evde bakımın planlanması
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1-Dağoğlu T, Görak G (2002). Temel Neonatoloji ve Hemşirelik İlkeleri. 2- Törüner E.K, Büyükgönenç L.(2012). Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık. 3-Yiğit R.(2009). Çocukluk Dönemlerinde Büyüme ve Gelişme.Sistem Ofset, Ankara. 4- Çavuşoğlu H (2015). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. 1-2 cilt. Sistem Ofset,Ankara. 5.Savaşer S, Yıldız S (2009).Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Öğrenim Rehberi. İstanbul Medikal Yayıncılık., İstanbul 6. Marilyn J Hockenberry, David Wilson, Catherine Jackson (Editor). Wong's Nursing Care of Infants and Children (Mosby) – Hardcover (2006). 7- Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. editörler. (2013). Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav140
Örnek Vaka İncelemesi120
Rapor Hazırlama120
Ev Ödevi120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Tartışma14114
Örnek Vaka İncelemesi717
Rapor Hazırlama717
Rapor Sunma14114
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5210
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma7214
Ev Ödevi414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)114
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19
ÖÇ155 52  444 5       
ÖÇ25535   45455       
ÖÇ344 433 55545       
ÖÇ4552524554535       
ÖÇ555 5 3455545       
ÖÇ654 425 554 5       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr