|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HEM726 | REHABİLİTASYON HEMŞİRELİĞİ | Seçmeli | 3 | 5 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bireyin fonksiyonel kapasitesi ve yaşam kalitesinin iyileştirilmesine, var olan yeteneklerinin sürdürülmesi, olası sakatlık ve yetersizliklerin önlenmesine yönelik girişimlerin uygulanabilmesi için gerekli olan teorik bilgi ve becerileri kazandırmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Rehabilitasyon ile ilgili temel kavramları tanımlar | 2 | Rehabilitasyon hemşireliğinin görev yetki ve sorumluluklarını sıralar | 3 | Özel alan rehabilitasyonlarını tanımlar uygun hemşirelik girişimlerini planlar | 4 | Özel alan rehabilitasyonlarını tanımlar ve uygun hemşirelik girişimlerini uygular | 5 | Özel alan rehabilitasyonlarını tanımlar ve uygun hemşirelik girişimlerini değerlendirir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Rehabilitasyon hemşireliği dersi, yetersizlik, özürlülük ve engelliliğe neden olan durumlarda bireyin fonksiyonel olarak değerlendirilmesi, yaşam kalitesi ve süresinin yükseltilmesine yönelik hemşirelik bakımına ilişkin bilgi ve uygulamaları kapsar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Rehabilitasyon Hemşireliğinin tanımı, uygulama alanları | | | 2 | Rehabilitasyon Kavram ve İlkeleri | | | 3 | Rehabilitasyonda sınıflamalar / Hasta psikolojisi ve yaklaşımlar | | | 4 | Kardiyak Rehabilitasyon | | | 5 | Nörolojik Rehabilitasyon | | | 6 | Onkolojik Rehabilitasyon | | | 7 | Solunum Rehabilitasyonu | | | 8 | Ortopedik Rehabilitasyon | | | 9 | Zeka ve zeka bozuklukları sosyal destek | | | 10 | Bellek, kişilik ve psikososyal gelişim ve davranış terapileri | | | 11 | Görme ve işitme engellilerde psikososyal rehabilitasyon | | | 12 | Fiziksel engelliler ve yaşlılarda, psikososyal ve fiziksel rehabilitasyon | | | 13 | Engelli çocuklarda ve kronik hastalıklarda psikososyal rehabilitasyon | | | 14 | Stres ve başetme yolları uygulamaları(TAT yaklaşımları) | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Akdemir N. İç Hastalıkları Ve Hemşirelik Bakımı. Ed. Akdemir N, Birol L, Sistem Ofset, Ankara, 2004
2. Enç N, Yiğit Z, Şenuzun Ergün F, Akın S, Uysal H, İncekara E. Kalp Yetersizliği, Akut Koroner Sendromlar, Hipertansiyon Hemşirelik Bakım Kılavuzu. Türk Kardiyoloji Derneği, 2003.
3. Enç N, Umman S, Ağırbaşlı M, Altıok M.G, Ergun F.Ş, Uysal H, İncekara E, Ulusoy S, Baran A.E. Perkütan Koroner ve Valvüler Girişimlerde Hemşirelik Bakım Kılavuzu. Türk Kardiyoloji Derneği, Kasım 2004.
4. Enç N, Yiğit Z, Altıok M: Kalp Yetersizliği El Kitabı, Nobel Tıp Kitapevleri, ISBN: 975-420-443-8, Haziran 2005.
5. Fadıloğlu. (Ed.) (2003). Kronik Hastalıklarda Bakım II. İzmir: Meta Basım Matbaacılık Hizmetleri.
6. Karadakovan, A. ve Aslan, E.F. (2010). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım,Nobel Kitabevi, Adana
7. Lewis, Dirksen, Heitkemper,Bucher,Camera (2011) Medical-Surgical Nursing. Assessment and Management of Clinical Problems. Eight Edition. Mosby. United States of America
8. Davis, S. (2006) Rehabilitation:The use of theories and models in practice, Elsevier Limited, Philadelphia. P: 85-99 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 30 | Rapor Sunma | 1 | 25 | Proje Sunma | 1 | 25 | Makale Kritik Etme | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 | Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 | Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 | Proje Hazırlama | 1 | 2 | 2 | Proje Sunma | 1 | 1 | 1 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 1 | | 2 | | | | | 3 | 4 | | 4 | | | | | | | | ÖÇ2 | 3 | 3 | 4 | 1 | | 3 | | | 2 | 5 | | 4 | | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | 3 | | 5 | 1 | | | 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 4 | | 5 | 2 | | | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | | | | | | | | ÖÇ5 | 5 | 3 | | 5 | 1 | | | 1 | 4 | 3 | 4 | 2 | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|