|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HEM729 | ADLİ HEMŞİRELİK | Seçmeli | 3 | 5 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu ders, fiziksel, psikolojik ve sosyal şiddet ve travmalarda bireylerin değerlendirilmesi ve bakımında hemşirelik bilimi ve adli bilimlerin bilgisinin kullanılmasını amaçlar. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Adli tıp ve adli hemşirelik uygulaması ile ilgili temel kavramları tanımlar | 2 | Sağlık ve hemşirelikle ilgili yasal düzenlemeleri bilir | 3 | Adli hemşirelik uygulama alanlarını ve hemşirenin rol ve sorumluluklarını bilir | 4 | Birey, aile ve toplum sağlığında ve sağlık uygulamalarında (Şiddet, riskli gruplara yönelik adli olaylar, malpraktıs) adli sorunları açıklar | 5 | Adli kanıtların sistematik toplanması sürecini açıklar (kanıtların toplanması, kanıt bütünlüğünün korunması, kayıt edilmesi, rapor edilmesi) | 6 | Tıbbi ve adli muayenenin ögelerini açıklar (hastadan öykü alma, fizik muayene, genital muayene, adli kanıt toplama) |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | - | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | - | Dersin İçeriği | Ders; adli bilgi, adli vakalarda hemşirelik sorumlulukları, şiddet ve travmalarda bireyin değerlendirilmesi, desteklenmesi ve bakımı, olay yeri incelemesi, adli kanıtların toplanması, saklanması, ilgili birimlere iletilmesi ve adli kayıtlar konularını kapsar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Adli bilimlerde temel kavramlar | | | 2 | Adli hemşirelik uygulaması ile ilgili kavramlar | | | 3 | Adli tıp ve hemşirelikle ile ilgili düzenlemeler | | | 4 | Adli tıp ve hemşirelikle ile ilgili düzenlemeler | | | 5 | Adli hemşireliğin tarihsel gelişimi ve adli hemşireliğin çalışma alanları, rol ve sorumlulukları | | | 6 | Şiddet kavramı: Tanımlar, tipleri, riskli gruplar ve adli hemşirelik uygulaması | | | 7 | Sağlık uygulamasında adli sorunlar ve hemşirelik: Malpraktıs | | | 8 | Sağlık uygulamasında adli sorunlar ve hemşirelik: Acil ünitelerdeki hastalarla ilgili olaylar | | | 9 | Birey, aile ve toplum sağlığında adli sorunlar ve hemşirelik: Riskli grupların tanımlanması
Çocuk ve adölesanlarla ilgili adli olaylar | | | 10 | Yaşlı bireylerle ilgili adli olaylar | | | 11 | Adli kanıtların sistematik toplanması ve kanıtın bütünlüğünün korunması | | | 12 | Adli kanıtların sistematik toplanması ve kanıtın bütünlüğünün korunması | | | 13 | Adli sağlık sorunlarının kayıt ve rapor edilmesi | | | 14 | Dersi değerlendirme | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Amar AF, Sekula LK (2016). A Practical Guide to Forensic NursingSigma Teta Tau International. Indianapolis USA.
Lynch, V, A (2005) Forensic Nursing. Elsevier Health Sciences, USA
American Nurses association (2009). Forensic Nursing: Scope and Standards of Practice. Silver Spring, MD: Nursesbookks.org
Virginia A. Lynch, V, A. , Janet Barber Duval J, B. (2011) . Forensic Nursing Science. 2 edition. Mosby , USA4-Hammer, R. (2005), Forensic Nursing: A Handbook for Practice. 1 edition Jones & Bartlett Publishers, USA
Potter AP, Perry AG, Stockert PA, Hall AM, Ostendorf WR, eds. (2017). Fundamentals of Nursing. 9th ed. St Louis, Missouri: Elseiver.
Weber JN, Kelley JH (2018). Health Assessment in Nursing. Sixth Edition. Wolters Kluwer Health.New York. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | | | | | | | | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | | | | | | | | ÖÇ3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | | | | | | | | ÖÇ4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | | | | | | | | ÖÇ6 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|