Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HEM729ADLİ HEMŞİRELİKSeçmeli352
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu ders, fiziksel, psikolojik ve sosyal şiddet ve travmalarda bireylerin değerlendirilmesi ve bakımında hemşirelik bilimi ve adli bilimlerin bilgisinin kullanılmasını amaçlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Adli tıp ve adli hemşirelik uygulaması ile ilgili temel kavramları tanımlar
2Sağlık ve hemşirelikle ilgili yasal düzenlemeleri bilir
3Adli hemşirelik uygulama alanlarını ve hemşirenin rol ve sorumluluklarını bilir
4Birey, aile ve toplum sağlığında ve sağlık uygulamalarında (Şiddet, riskli gruplara yönelik adli olaylar, malpraktıs) adli sorunları açıklar
5Adli kanıtların sistematik toplanması sürecini açıklar (kanıtların toplanması, kanıt bütünlüğünün korunması, kayıt edilmesi, rapor edilmesi)
6Tıbbi ve adli muayenenin ögelerini açıklar (hastadan öykü alma, fizik muayene, genital muayene, adli kanıt toplama)
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Ders; adli bilgi, adli vakalarda hemşirelik sorumlulukları, şiddet ve travmalarda bireyin değerlendirilmesi, desteklenmesi ve bakımı, olay yeri incelemesi, adli kanıtların toplanması, saklanması, ilgili birimlere iletilmesi ve adli kayıtlar konularını kapsar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Adli bilimlerde temel kavramlar
2Adli hemşirelik uygulaması ile ilgili kavramlar
3Adli tıp ve hemşirelikle ile ilgili düzenlemeler
4Adli tıp ve hemşirelikle ile ilgili düzenlemeler
5Adli hemşireliğin tarihsel gelişimi ve adli hemşireliğin çalışma alanları, rol ve sorumlulukları
6Şiddet kavramı: Tanımlar, tipleri, riskli gruplar ve adli hemşirelik uygulaması
7Sağlık uygulamasında adli sorunlar ve hemşirelik: Malpraktıs
8Sağlık uygulamasında adli sorunlar ve hemşirelik: Acil ünitelerdeki hastalarla ilgili olaylar
9Birey, aile ve toplum sağlığında adli sorunlar ve hemşirelik: Riskli grupların tanımlanması Çocuk ve adölesanlarla ilgili adli olaylar
10Yaşlı bireylerle ilgili adli olaylar
11Adli kanıtların sistematik toplanması ve kanıtın bütünlüğünün korunması
12Adli kanıtların sistematik toplanması ve kanıtın bütünlüğünün korunması
13Adli sağlık sorunlarının kayıt ve rapor edilmesi
14Dersi değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Amar AF, Sekula LK (2016). A Practical Guide to Forensic NursingSigma Teta Tau International. Indianapolis USA. Lynch, V, A (2005) Forensic Nursing. Elsevier Health Sciences, USA American Nurses association (2009). Forensic Nursing: Scope and Standards of Practice. Silver Spring, MD: Nursesbookks.org Virginia A. Lynch, V, A. , Janet Barber Duval J, B. (2011) . Forensic Nursing Science. 2 edition. Mosby , USA4-Hammer, R. (2005), Forensic Nursing: A Handbook for Practice. 1 edition Jones & Bartlett Publishers, USA Potter AP, Perry AG, Stockert PA, Hall AM, Ostendorf WR, eds. (2017). Fundamentals of Nursing. 9th ed. St Louis, Missouri: Elseiver. Weber JN, Kelley JH (2018). Health Assessment in Nursing. Sixth Edition. Wolters Kluwer Health.New York.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Rapor Hazırlama111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma5210
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)41
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19
ÖÇ1322443233332       
ÖÇ2333233322433       
ÖÇ3434332343223       
ÖÇ4232323323334       
ÖÇ5333432433343       
ÖÇ6324343334443       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr