Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HEM730KANITA DAYALI HEMŞİRELİKSeçmeli352
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrencilerin; kanıta dayalı hemşireliğin önemini kavraması, kanıt düzeylerini, kanıt düzeyi yüksek araştırmalara ulaşmayı, klinik soru geliştirebilmeyi bilmesi, bilimsel bir derlemeyi poster bildiri şeklinde hazırlayabilmesi ve poster bildiri sunumu yapabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Esra ÖZBUDAK
Öğrenme Çıktıları
1Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını ve önemini tanımlayabilmesi
2Kanıta dayalı hemşirelik araştırmalarına ulaşabilmesi
3Kanıta dayalı hemşirelik araştırmalarının kanıt düzeylerini değerlendirebilmesi
4Kanıta dayalı hemşireliği uygulamaya yansıtabilmesi
5Literatüre kanıt kazandırabilme
6Yanıtlanabilir klinik soru oluşturabilecektir
7Kanıta dayalı rehberleri değerlendirebilmesi
8Bilimsel bir derleme yazabilecektir
9Bilimsel bir poster hazırlayabilecektir
10Poster bildiri sunumu yapabilecektir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciye, dünyadaki ve Türkiye'deki literatür doğrultusunda hemşirelikte mevcut kanıtları saptayabilmesi, bunları analiz edebilmesi, uygulamaya bu kanıtların konulabilmesi için görüş geliştirebilmesi, kanıta dayalı uygulamaya uygun klinik prosedürü olan kliniklerde bu kanıtların bakımın sonucuna etkisini gözlemleyerek analiz edebilmesi, kanıt geliştirmeye ihtiyaç olan farklı hemşirelik uygulamalarını tartışabilmesini amaçlamaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kanıta dayalı uygulama ve hemşirelik
2Kanıta dayalı hemşireliğin tarihsel gelişimi
3Kanıta dayalı uygulama süreci
4Hemşirelik model- kuramları ve kanıta dayalı uygulama
5Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamaya ilişkin engeller
6Kanıta dayalı uygulama kaynakları ve rehberleri
7Kanıt türleri ve düzeyleri; randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışma, kohort çalışmaları, gözlem, sistematik incelemeler, bilgi kaynakları
8Kanıt türleri ve düzeyleri; randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışma, kohort çalışmaları, gözlem, sistematik incelemeler, bilgi kaynakları
9Kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşmada veri tabanlarının seçimi ve kullanımı (MEDLINE, CINAHL, EBN)gibi)
10Kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşmada veri tabanlarının seçimi ve kullanımı (MEDLINE, CINAHL, EBN)gibi)
11Kanıta dayalı hemşirelik uygulama örnekleri
12Kanıta dayalı hemşirelik uygulama örnekleri
13Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamaların yaşama geçirilmesi
14Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamaların yaşama geçirilmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Craig, J, Smyth RL, The evidence-based practice manuel for nurses, Churchill Livingstone, second ed, 2007. Dicenso A, Guyatt G, Ciliska D, Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice, Mosby, 2004. Greenhalgh, T, How to Read a Paper: The Basics of Evidence Based Medicine. 2nd ed. BMJ Books. London, 2001. Lemieux-Charles L, Champagne F, Using knowledge and evidence in health care, University of Toronto, 2004. Muir Gray, J.A, Evidenec-Based Healthcare. Churchill Livingstone, Edinburgh, 1997 Newell, R, Burnard, P, Research for evidence-based practice, Blackwell pub. 2006. Kelly EK et al. (2005). Evidence-based nursing: making changes in the clinical practice through the collaboration of nursing students and practicingnurses, Applied Nursing Research, 18, 229-231. Larrabee June H “Nurse to Nurse Evidence-Based Practice” Mc Graw Hill Medical, New York, 2008. Melnyk Bernadette, Ellen Fineout-Overholt (Ed) “Evidence-Based Practice in Nursing and Healthcare: A Guide to Best Practice” : Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia,2004. Perry AG, Potter PA. Fundamentals of Nursing, 7th Edition, Mosby, 2009.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Quiz380
Ev Ödevi120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı111
Quiz313
Rapor Hazırlama313
Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma326
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)41
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19
ÖÇ1344545345435       
ÖÇ2453353424445       
ÖÇ3434434343334       
ÖÇ4335335334444       
ÖÇ5443443444545       
ÖÇ6333324333323       
ÖÇ7323223443343       
ÖÇ8443433332434       
ÖÇ9532234343333       
ÖÇ10333343322442       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr