Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HEM730KANITA DAYALI HEMŞİRELİKSeçmeli362
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrencilerin; kanıta dayalı hemşireliğin önemini kavraması, Kanıt düzeylerini, kanıt düzeyi yüksek araştırmalara ulaşmayı, klinik soru geliştirebilmeyi bilmesi, bilimsel bir derlemeyi poster bildiri şeklinde hazırlayabilmesi ve poster bildiri sunumu yapabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Esra ÖZBUDAK
Öğrenme Çıktıları
1Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını ve önemini tanımlayabilmesi
2Kanıta dayalı hemşirelik araştırmalarına ulaşabilmesi
3Kanıta dayalı hemşirelik araştırmalarının kanıt düzeylerini değerlendirebilmesi
4Kanıta dayalı hemşireliği uygulamaya yansıtabilmesi
5Literatüre kanıt kazandırabilme
6Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının yaşama geçirilmesi için yapılması gerekenleri ifade edebilmesi
7Literatür taraması yapabilme
8Bilimsel bir derleme yazabilecektir
9Bilimsel bir poster hazırlayabilecektir
10Poster bildiri sunumu yapabilecektir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciye, dünyadaki ve Türkiye'deki literatür doğrultusunda hemşirelikte mevcut kanıtları saptayabilmesi, bunları analiz edebilmesi, uygulamaya bu kanıtların konulabilmesi için görüş geliştirebilmesi, kanıta dayalı uygulamaya uygun klinik prosedürü olan kliniklerde bu kanıtların bakımın sonucuna etkisini gözlemleyerek analiz edebilmesi, kanıt geliştirmeye ihtiyaç olan farklı hemşirelik uygulamalarını tartışabilmesini amaçlamaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kanıta dayalı uygulama ve hemşirelik
2Kanıta dayalı hemşireliğin tarihsel gelişimi
3Kanıta dayalı uygulama süreci
4Hemşirelik model- kuramları ve kanıta dayalı uygulama
5Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamaya ilişkin engeller
6Kanıta dayalı uygulama kaynakları ve rehberleri
7Kanıt türleri ve düzeyleri; randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışma, kohort çalışmaları, gözlem, sistematik incelemeler, bilgi kaynakları
8Kanıt türleri ve düzeyleri; randomize kontrollü çalışma, vaka kontrollü çalışma, kohort çalışmaları, gözlem, sistematik incelemeler, bilgi kaynakları
9Kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşmada veri tabanlarının seçimi ve kullanımı (MEDLINE, CINAHL, EBN)gibi)
10Kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşmada veri tabanlarının seçimi ve kullanımı (MEDLINE, CINAHL, EBN)gibi)
11Kanıta dayalı hemşirelik uygulama örnekleri
12Kanıta dayalı hemşirelik uygulama örnekleri
13Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamaların yaşama geçirilmesi
14Hemşirelikte kanıta dayalı uygulamaların yaşama geçirilmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Craig, J, Smyth RL, The evidence-based practice manuel for nurses, Churchill Livingstone, second ed, 2007. Dicenso A, Guyatt G, Ciliska D, Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice, Mosby, 2004. Greenhalgh, T, How to Read a Paper: The Basics of Evidence Based Medicine. 2nd ed. BMJ Books. London, 2001. Lemieux-Charles L, Champagne F, Using knowledge and evidence in health care, University of Toronto, 2004. Muir Gray, J.A, Evidenec-Based Healthcare. Churchill Livingstone, Edinburgh, 1997 Newell, R, Burnard, P, Research for evidence-based practice, Blackwell pub. 2006. Kelly EK et al. (2005). Evidence-based nursing: making changes in the clinical practice through the collaboration of nursing students and practicingnurses, Applied Nursing Research, 18, 229-231. Larrabee June H “Nurse to Nurse Evidence-Based Practice” Mc Graw Hill Medical, New York, 2008. Melnyk Bernadette, Ellen Fineout-Overholt (Ed) “Evidence-Based Practice in Nursing and Healthcare: A Guide to Best Practice” : Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia,2004. Perry AG, Potter PA. Fundamentals of Nursing, 7th Edition, Mosby, 2009.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı111
Rapor Hazırlama313
Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)40
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19
ÖÇ1434334345443       
ÖÇ2444443434243       
ÖÇ3433433433344       
ÖÇ4343543444433       
ÖÇ5554434434344       
ÖÇ6435443443455       
ÖÇ7354444433445       
ÖÇ8443333533434       
ÖÇ9334444344534       
ÖÇ10524342233232       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr