Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HEM731HEMŞİRELİKTE PROFESYONELLİKSeçmeli352
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilerin, hemşirelik mesleğini profesyonellik kriterleri açısından değerlendirmeleri ve bu özellikleri evrensel ölçütlerle kıyaslayarak hemşirelik mesleğini tanımaları ve sorgulamaları amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1profesyonellik ilkelerini sıralayabilecektir
2profesyonellik kavramını tartışabilecektir,
3profesyonelliğin gelişimini etkileyen faktörleri tartışabilecektir
4dünyada ve ülkemizdeki hemşireliği profesyonellik ilkeleri ışığında açıklayabilecektir
5profesyonel davranışlar gösterebilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Bu ders; Hemşireliğin dünü bugünü ve yarınını, Hemşirelik mesleğinin örgütlenmesini ve mesleki kuruluşları, Profesyonellik kavramını, Hemşirelik Süreci ve Eleştirel Düşünme, Profesyonel Hemşirelik Rolleri, Hemşirelikte Değişim Süreci, Hemşirelikte Politika ve Ekonomi, Hemşirelikte Profesyonel Güç, Kültür ve Hemşirelik, Hemşirelikte inovasyon ve girişkenlik konularını kapsar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dersin Tanıtımı -Hemşireliğin dünü bugünü ve yarını
2Hemşirelik mesleğinin örgütlenmesini ve mesleki kuruluşları
3Profesyonellik kavramı(tanım, kavramlar, özellikler)
4Profesyonellik kavramı(tanım, kavramlar, özellikler)
5Hemşirelik Süreci ve Eleştirel Düşünme
6Hemşirelik Süreci ve Eleştirel Düşünme
7Profesyonel Hemşirelik Rolleri
8Hemşirelikte Değişim Süreci
9Hemşirelikte Politika ve Ekonomi
10Hemşirelikte Profesyonel Güç
11Kültür ve Hemşirelik
12Hemşirelikte inovasyon ve girişkenlik
13Hemşirelikte inovasyon ve girişkenlik
14Dersin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aştı T.A., Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Yayınevi, İstanbul, 2014. ISBN: 978-975-01795-7-0 Seviğ Ü., Tanrıverdi G. Kültürlerarası Hemşirelik. İstanbul Tıp Kitabevi. 2011, ISBN:9786054499106 Ss:95-108 Yeliz Doğan Merih. İnovatif Hemşirelerin Yol Haritası. Nobel Tıp Kitabevleri.2018. ISBN9786053353935 ss:35-42 Yılmaz Kuşaklı B., Çetin G., Yerköy Ateş Hemşirelikte Mesleki Örgütlenme Ordu University J Nurs Stud 2019, 2(2), 131-138. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/826734 Öner Altıok H., Üstün B. Profesyonellik: Kavram Analizi DEUHYO ED 2014,7 (2), 151-155 https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/753398 Yıldırım A. Taşçı S. Hemşirelikte Eleştirel Düşünmenin Klinik Karar Vermeye Etkisi. Balikesir Saglik Bil Derg Cilt:2 Sayı:3 2013. Ss:187-191 https://www.journalagent.com/bsbd/pdfs/BSBD-75046-REVIEW-YILDIRIM.pdf Göriş, S., Kılıç, Z., Ceyhan Ö, Şentürk A.Hemşirelerin Profesyonel Değerleri Ve Etkileyen Faktörler. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi 2014;5(3):137-142 https://jag.journalagent.com/phd/pdfs/PHD-74046-ORIGINAL_ARTICLE-GORIS.pdf
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Quiz380
Ev Ödevi120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav313
Final Sınavı111
Rapor Hazırlama326
Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma326
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)44
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19
ÖÇ1334433344435       
ÖÇ2335343543344       
ÖÇ3343344334453       
ÖÇ4554455433423       
ÖÇ5445533534544       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr