Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HEM732SAĞLIĞI KORUMA VE GELİŞTİRMESeçmeli352
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrencilerin, sağlığı etkileyen faktörleri; sağlık ve sağlığın geliştirilmesi ile ilgili temel kavramları; birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi için gerekli bilgi ve becerileri; sağlığı koruma ve geliştirmenin önemini; bu konuda hemşirenin sorumluluklarını ve hastalıkları önleyici uygulamaları öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörlerini sıralayabilecektir
2Sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını açıklayabilecektir
3Sağlığı koruma ve geliştirmede hemşirenin rollerini tartışabilecektir
4Sağlıkla ilgili bazı modelleri tanımlayabilecektir
5Sağlıkla ilgili örgütleri tanımlayabilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-
Dersin İçeriği
Bu ders; sağlıkla ilgili kavramlar, sağlığın boyutları, sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörleri, sağlığı koruma ve geliştirme ve hemşirenin rolleri, sağlıklı yaşam biçimi davranışları, yaşam kalitesi, holistik (bütüncül) sağlık, sağlık ve sağlığı geliştirmeyle ilgili kuram ve modeller, sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası örgütler, sağlığı geliştirme politika ve stratejileri, toplumda sağlık davranışlarının geliştirilmesi ve sağlık eğitimini kapsar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Derse giriş Sağlıkla ilgili kavramlar
2Sağlığın boyutları
3Sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörleri
4Sağlığı koruma ve geliştirme
5Sağlığı koruma ve geliştirmede hemşirenin rolleri
6Sağlıklı yaşam biçimi davranışları
7Sağlıklı yaşam biçimi davranışları
8Yaşam kalitesi
9Holistik (Bütüncül) Sağlık Yaklaşımı
10Sağlık ve sağlığı geliştirme ile ilgili kuram ve modeller
11Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası örgütler
12Sağlığı geliştirme politika ve stratejileri
13Toplumda sağlık davranışlarının geliştirilmesi ve sağlık eğitimi
14Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Yeni Baskı 2020. ISBN-ISSN 978-975-01795-7-0 Güler Ç, Akın L. Halk Sağlığı-Temel Bilgiler, 2015. Hacettepe Üniversitesi Yayınları ISBN-10: 9754913447, ISBN-13: 978-9754913446
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Quiz380
Bireysel Çalışma120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Rapor Hazırlama111
Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma5210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)41
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19
ÖÇ1244334444343       
ÖÇ2343343333444       
ÖÇ3343444433433       
ÖÇ4424244544334       
ÖÇ5345354345545       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr