Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | HEM732 | SAĞLIĞI KORUMA VE GELİŞTİRME | Seçmeli | 3 | 5 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin sonunda öğrencilerin, sağlığı etkileyen faktörleri; sağlık ve sağlığın geliştirilmesi ile ilgili temel kavramları; birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi için gerekli bilgi ve becerileri; sağlığı koruma ve geliştirmenin önemini; bu konuda hemşirenin sorumluluklarını ve hastalıkları önleyici uygulamaları öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörlerini sıralayabilecektir | 2 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını açıklayabilecektir | 3 | Sağlığı koruma ve geliştirmede hemşirenin rollerini tartışabilecektir | 4 | Sağlıkla ilgili bazı modelleri tanımlayabilecektir | 5 | Sağlıkla ilgili örgütleri tanımlayabilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Bu ders; sağlıkla ilgili kavramlar, sağlığın boyutları, sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörleri, sağlığı koruma ve geliştirme ve hemşirenin rolleri, sağlıklı yaşam biçimi davranışları, yaşam kalitesi, holistik (bütüncül) sağlık, sağlık ve sağlığı geliştirmeyle ilgili kuram ve modeller, sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası örgütler, sağlığı geliştirme politika ve stratejileri, toplumda sağlık davranışlarının geliştirilmesi ve sağlık eğitimini kapsar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Derse giriş Sağlıkla ilgili kavramlar | | | 2 | Sağlığın boyutları | | | 3 | Sağlığı etkileyen koşullar ve risk faktörleri | | | 4 | Sağlığı koruma ve geliştirme | | | 5 | Sağlığı koruma ve geliştirmede hemşirenin rolleri | | | 6 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışları | | | 7 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışları | | | 8 | Yaşam kalitesi | | | 9 | Holistik (Bütüncül) Sağlık Yaklaşımı | | | 10 | Sağlık ve sağlığı geliştirme ile ilgili kuram ve modeller | | | 11 | Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası örgütler | | | 12 | Sağlığı geliştirme politika ve stratejileri | | | 13 | Toplumda sağlık davranışlarının geliştirilmesi ve sağlık eğitimi | | | 14 | Dönemin gözden geçirilmesi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aştı TA, Karadağ A. “Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı”, Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2014. Yeni Baskı 2020. ISBN-ISSN 978-975-01795-7-0
Güler Ç, Akın L. Halk Sağlığı-Temel Bilgiler, 2015. Hacettepe Üniversitesi Yayınları ISBN-10: 9754913447, ISBN-13: 978-9754913446 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Quiz | 3 | 80 | Bireysel Çalışma | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | | | | | | | | ÖÇ2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | | | | | | | | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | | ÖÇ5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |