Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | JM413 | ENDÜSTRİYEL HAMMADDELER | Seçmeli | 4 | 7 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Endüstriyel hammaddenin tanımı, evaporitik hammaddeler ve genel özellikleri, Bor tuzları ve hafif yapı malzemelerinin tanımlanıp sınıflandırılması, Çimento hammaddeleri, Killer ve sanayide kullanımları, Refrakter malzemeler, Mermerler, Aşındırıcılar, Radyoaktif mineraller ve diğer endüstriyel hammaddeler ve süs taşlarının öğrenilmesi temel amaçtır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Nursel ÖKSÜZ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Endüstriyel hammadde kavramının öğrenilmesi, | 2 | Evaporatik ortamlarda oluşabilecek hammaddelerin tanımının bilinmesi, | 3 | Bor tuzlarının oluşum ve özelliklerinin öğrenilmesi, | 4 | Yapıda kullanılan hammddelerin tanımlanması, sınıflandırılmasının yapılabilmesi, | 5 | Killerin oluşum ortamları, sanayide kullanım alanlarının belinmesi, | 6 | Refrakter malzemenin tanımı, nerelerde kullanıldığının öğrenilmesi, | 7 | Mermerler, aşındırıcıların bilinmesi | 8 | Süs taşlarının öğrenilmesi. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Endüstriyel hammddelerin metalik madenlerden farkları, oluşum ve köken olarak irdelenmeleri. Kullanım alanları ve Türkiye’de daha önce işletmiş ve/veya işletilmekte olan Endüstriyel hammaddelerin yerlerinin anlatılması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Endüstriyel Hammaddelerin sınıflaması | | | 3 |
Evaporitik hammaddeler ve genel özellikleri
| | | 4 | Bor tuzları
| | | 5 | Hafif yapı malzemelerinin tanımlanıp sınıflandırılması
| | | 6 | Çimento hammaddeleri
| | | 7 |
Ara sınav
| | | 8 | Killer ve sanayide kullanımları | | | 9 | Refrakter malzemeler
| | | 10 | Mermerler
| | | 11 | Aşındırıcılar
| | | 12 | Radyoaktif mineraller
| | | 13 | Feldispatlar
| | | 14 | Diğer endüstriyel hammaddeler
| | | 15 | Süs taşları
| | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Temus S. 2001. Endüstiyel Hammaddeler
2. Jessica Elzea Kogel (Editor), Nikhil C. Trivedi (Editor), James M. Barker (Editor), Stanley T. Krukowsk (Editor), Industrial Minerals & Rocks
3. Robert L. Bates, Industrial Minerals
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 20 | Quiz | 10 | 30 | Derse Katılım | 15 | 15 | Rapor Hazırlama | 1 | 5 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 0 | 60 | Rapor Sunma | 0 | 40 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |