Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MAT522THE PREFACE TO CONTROL OF FINITE DIMENSIONAL LINEAR OBJECTS IISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
With the help of inner product spaces and Hilbert spaces discrete approach to student
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Mammad Mustafayev
Öğrenme Çıktıları
1Defining Dual spaces and the Adjoint operators.
2Learning compactness in normed spaces and compact operators
3Learning inner product space rigidity and vertical projection operator
4Explaining method of sequential approaches
5Defining the conversion principle of shrinking
6The ability to prove being and uniqueness theorem to integral equations
7To ability Fredholm and Volterra integral equations expression
Öğrenim Türü
Formal Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
None
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
None
Dersin İçeriği
Inverse linearity control, Modal control, Optimal control problem, Optimal control with square function, Terminal control, Ricatti equation and solution methods
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dual spaces and Adjoint operators
2Theorem of Hanh-Banach
3Compactness in Normed spaces and the compact operators
4Compactness in Normed spaces and the compact operators
5Inner product space rigidity and vertical projection operator
6Inner product space rigidity and vertical projection operator
7The method of sequential approaches
8The method of sequential approaches
9Midterm exam
10Narrowing conversion principle
11Narrowing conversion principle
12Being and uniqueness theorem for ıntegral equations
13Being and uniqueness theorem for ıntegral equations
14Fredholm and Volterra integral equations
15Fredholm and Volterra integral equations
16Final Exam
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Musayev B., Alp M., Fonksiyonel Analiz, Bole Yayınları, Ankara, (2002) Erwin Kreyszig, Introductory functional analysis with applications, John Wiley and Sons. Inc., (1978) I. J. Maddox, Elements of Functional Analysis, Cambridge University Press, (1988)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Midterm Examination1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Examination1100
TOPLAM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
None
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination122
Final Examination122
Self Study6318
Individual Study for Homework Problems8756
Individual Study for Mid term Examination8756
Individual Study for Final Examination8756
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)190
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
ÖÇ6
ÖÇ7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr