Kuruluş |
|
Kazanılan Derece |
Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Muhasebe ve Vergi Uygulamaları alanında Ön Lisans Diploması" derecesi alırlar. Verilen bu diploma derecesi Avrupa Yeterlilikler çerçevesi kapsamında 5. seviye eğitim düzeyine karşılık gelmektedir. |
Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora) |
Ön Lisans |
Kabul ve Kayıt Koşulları |
1- Lise ve dengi okul diploması, 2- Üniversite Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) 'den yeterli puan, 3- Meslek Liselerinin ilgili alan (muhasebe vb.) mezunu olmak tercih nedenidir. |
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar |
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün ) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki içindeki çeçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Bozok Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce, Almanca gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen yeterlilikleri sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girme hakkına sahiptir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ders programında ilgili derslerden muaf olurlar. |
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları |
İki yıl (dört yarıyıl) süren eğitim - öğretim programlarının tüm dersleri (toplam 120 AKTS karşılığı) ile 30 iş günü zorunlu meslek stajını başarıyla tamamlayan öğrenciler ön lisans derecesi alırlar. |
Program Profili |
Dört yarıyılı kapsayan İşletme Yönetimi Programı müfredatında; işletme yönetimi, finansal yönetim, bilgisayarlı muhasebe, genel hukuk, bilgisayar ve istatistik gibi mesleki beceri ve nitelik kazandırmaya yönelik dersler bulunmaktadır. 1. sınıf müfredatında genel kültür derslerinin yanı sıra, temel meslek (alan) dersleri de yer almaktadır. 2. sınıf müfredatında uzmanlaşmayı amaçlayan meslek (alan) dersleri ağırlık taşır. Programda iş ve işletme, üretim, yönetim, hukuk ile ilgili yetkinlikler kazandırılır. Öğrencilere meslek için gerekli olan teorik bilgiler öğretilirken aynı zamanda mesleki uygulamalar da yaptırılmakta ve meslek ile ilgili beceriler kazandırılmaktadır. Programda 2. sınıfın sonunda 30 günlük meslek stajı yer alır. Böylece teori-uygulama imkanı sağlanmış olur |
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) |
Bu program, işletmelerin muhasebe bölümleriyle kamu kurum ve kuruluşlarının muhasebe servisinde sorumluluk üstlenebilecek veya yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına iş yeri açıp çalıştırabilecek nitelikli ara insan gücü yetiştirmektedir. Programdan mezun olan öğrenciler hem girişimci hem de çalışan olarak kamu ve özel sektörde çalışabilmektedirler. Kendi ilgi alanları çerçevesinde başta bankacılık, sigortacılık ve muhasebe alanında çalışabilmektedirler. İsteyenlerden yasal zorunlulukları yerine getirenler, Muhasebe Mesleğini kendi bürolarında icra edebilmektedirler. |
Üst Derece Programlarına Geçiş |
DGS ile İktisadi İdari Bilimler Fakültelerinin veya ilgili fakültelerin bölümlerine geçiş imkanı vardır. Ayrıca Açık Öğretim Fakültesi'ne geçiş hakkı mevcuttur. Ayrıca Açık Öğretim Fakültesi'ne geçiş hakkı mevcuttur. |
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme |
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Her ders için öğrenciler yarıyıl içi çalışmalar (ara sınav, kısa sınav, ödev, proje, uygulama veya benzeri çalışmalar) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Dönemlik olarak gerçekleştirilen derslerde bir ara sınav ve bir final sınavı yapılmaktadır. Ara sınavın %40 ve final sınavının %60’ı toplanarak öğrencinin başarı notu belirlenmektedir |
Mezuniyet Koşulları |
Programda mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler mezun olmaya hak kazanırlar. Dersleri başarıyla tamamlamanın yanında, bir de staj çalışmasının yapılması mezuniyet için şarttır. |
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) |
Tam Zamanlı |
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) |
Adresi : Bozok Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Bahçaşehiemahallesi, Esentepe Mevki, 66200, YOZGAT Telefonu : +90 (354) 217 17 81 - 217 17 82 - 212 38 43 Belge Geçer : +90 (354) 217 17 80 E-Posta : myo@bozok.edu.tr Web Adresi : http://myo.bozok.edu.tr |
Bölüm Olanakları |
Yüksekokulumuzda 40 bilgisayarın bulunduğu bilgisayar laboratuarı, öğrencilerin kullanımına açıktır. Bilgisayarların tamamı, internet bağlantısına sahip olmakla birlikte muhasebe ilgili pek çok yazılım uygulamaları da öğrencilerin kullanımı için hazırdır. Programdaki öğrencilere, ETA, LOGO ve LINK gibi muhasebe yazılım programları yanında ileri düzeyde bilgisayar kullanımı da çağın gereklerine uygun bir şekilde öğretilmektedir. Mesai saatleri içerisinde Öğrencilerin kullanımına açık tutulan bir kütüphane bulunmaktadır. Kütüphanede işletme ve işletme yönetimi ile ilgili olarak pek çok yayın yer almaktadır. Yüksekokul binasının zemin katında, öğrencilerin ders aralarını ve boş vakitlerini değerlendirebilmeleri için tahsis edilmiş bir kantin bulunmaktadır. |