|
|
|
Önlisans Programları
AKDAĞMADENİ MESLEK YÜKSEKOKULU
- MİMARİ RESTORASYON
- ÖNLİSANS
Program Tanımları
|
|
Kuruluş | Mimari Restorasyon bölümü 2018-2019 öğretim yılı içerisinde öğrenci alımına başlamıştır. | Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Mimari Restorasyon Ön Lisans Programı alanında Ön Lisans Derecesi (Teknik Programlar) almaya hak kazanmaktadırlar. | Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora) | Ön Lisans | Kabul ve Kayıt Koşulları | Öğrenciler, MİMARİ RESTORASYON bölümüne Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı sonucuna göre kabul edilmektedir. | Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar | MİMARİ RESTORASYON programında spesifik olarak kullanılan önceki öğrenimle ilgili düzenlemeler yoktur. Ortaöğretim seviyesinde eğitimini tamamlamış olması gerekmektedir. | Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | Ders planındaki toplam 120 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak.4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak.20 iş günü (5 AKTS kredisi) endüstri stajını tamamlamak. | Program Profili | MİMARİ RESTORASYON, mesleği ile ilgili uygulama ve teorik bilgiler veren önlisans programıdır. | Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | Bölüm mezunları mimari büro, atölye, şantiye ve arkeolojik kazı çalışma alanlarında, kültür ve turizm bakanlığına bağlı birimlerde, müzelerde, rölöve ve anıtlar müdürlüklerinde, konservasyon ve restorasyon merkez laboratuvarları müdürlüklerinde, büyükşehir belediyelerine bağlı KUDEB müdürlüklerinde, ilçe belediyelerine bağlı KUDEB müdürlüklerinde, vakıflar genel müdürlüğüne bağlı bölge müdürlüklerinde görev alabilirler. | Üst Derece Programlarına Geçiş | Bölüm mezunları DGS ile mimarlık, şehir ve bölge planlama, iç mimarlık, geleneksel el sanatları, çini tasarımı ve onarımı, kültür varlıklarını koruma ve onarım bölümlerine geçiş yapabilirler. | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme | Dönem içi ara sınav ve final sınavı olmak üzere 2 sınav uygulanmaktadır. Bu sınavların dönem sonu başarı notuna etkisi ara sınav %40, final sınavı %60 olacak şekilde değerlendirilmektedir. | Mezuniyet Koşulları | Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quizvb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Öğrencinin mezun olabilmesi için 120 AKTS’lik ders yükünü tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. | Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) | Tam Zamanlı | Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) | Bozok Üniversitesi Akdağmadeni M.Y.O Akdağmadeni/Yozgat Öğr. Gör. Dr. Ahmet Cihat ARI | Bölüm Olanakları | Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, sürekli yenilenme bilincini kazanma ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine (İngilizce) sahip olmak, Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak meslekle ilgili alanlarda büro, atölye, şantiye, arkeolojik kazılarda, ören yerlerinde sorunları ele alabilme, belirleyebilme, bilgi toplama, yorumlama, çözüm önerileri geliştirebilme, proje ve onarım yapabilme becerisi kazanmaktır. |
Program Çıktıları
|
|
1 | Mimari restorasyon alanına özgü temel kavram, kuram, yöntem, teknik, malzemeler hakkında bilgi sahibi olabilme. | 2 | Matematik, Fen bilimleri ve Mimari Restorasyon alanı ile ilgili konularda yeterli altyapıya sahiptir. | 3 | Restorasyon ve konservasyon alanındaki koruma ile ilgili yasal mevzuatı anlama ve uygulayabilme. | 4 | Alanı ile ilgili koruma ve onarma, teknik çizim yöntemlerini, süsleme tekniklerini uygulayabilme. | 5 | Bilişim teknolojilerini kullanır. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 6 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edebilme becerisi sahip olabilme | 7 | Atatürk ilke ve inkılâplarını bilir, özümser ve hayatında kullanabilir. | 8 | Alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme. | 9 | Restorasyon projeleri oluşturabilme ve yürütebilme. | 10 | Alanındaki temel ilke ve yöntemleri bilme ve uygulayabilme. | 11 | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar; orta-ileri düzeyde en az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır. | 12 | Teknik resim kullanarak proje üretebilir. |
Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
| TYYÇ | Program Çıktıları |
| 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| BİLGİ | 1 | | | | | | | | | | | | |
| BECERİ | 1 | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | |
| 4 | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Alana Özgü Yetkinlik) | 1 | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | |
Müfredat
|
|
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel
(pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail:
uo@bozok.edu.tr |
|
| | | | | |