|
|
|
Önlisans Programları
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
- YAŞLI BAKIMI
- ÖNLİSANS
Program Tanımları
|
|
Kuruluş | Erciyes Üniversitesi’ne bağlı olarak kurulan Yüksekokul 2006 yılında Bozok Üniversitesi’nin kurulmasının ardından Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı’nın 2547 sayılı Kanun’un 2880 sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca üniversitemiz bünyesine katılmıştır. Yüksekokulun amacı, alanında mesleki bilgi ve becerilerle donanmış çağdaş, bilimsel ve rasyonel düşünen, iletişimi güçlü ara sağlık elemanları yetiştirmektir. Meslek Yüksekokulumuz bünyesinde Yaşlı Bakımı, Çocuk Gelişimi ve Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programları bulunmakta ve 2011-2012 Eğitim ve Öğretim yılı için Çoçuk Gelişimi 2012-2013 Eğitim ve Öğretim yılı için ise Yaşlı Bakım 1. ve 2. öğretim Çocuk Gelişimi 2. Öğretim programlarına öğrenci alınmıştır.
| Kazanılan Derece | Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Yaşlı Bakım Teknikeri"alanında önlisans Diploması" alırlar. | Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora) | Ön Lisans | Kabul ve Kayıt Koşulları | Bu programa kabul ve kayıt şartları Türk Yükseköğretim Mevzuatı kapsamında yapılmaktadır. Programa meslek lisesi alan mezunu öğrenciler sınavsız olarak program kontenjanı dahilinde kabul edilirler. Boş kontenjanlara standart lise mezunları Yükseköğretime Giriş Sınavı sonuçlarına göre yerleştirilirler. Yerleştirme ÖSYM tarafından yapılmaktadır. Kayıt şartları Yükseköğretime Giriş Sistemi ile aynıdır. | Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar | Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün ) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Bozok Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce, Almanca gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen yeterlilikleri sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girme hakkına sahiptir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ders programında ilgili derslerden muaf olurlar.
| Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | Program Profili | Konusuyla ilgili kavram ve ilkeleri özümsemiş, alanında evrensel bilim ve eğitimi temel alan, kuramsal bilgi birikimini pratikle birleştirebilen, mesleğinin profesyonel gereklerini yerine getirebilen, gerekli ortamları hazırlayan, yaşlı bireylerin temel özelliklerini, bakım ve gereksinimlerini bilen, tedavi, destek ve rehabilitasyon hizmetleri sunabilen, insanları seven, saygı duyan, yaratıcı, hoşgörülü ve sabırlı kişilik özelliklerine sahip aynı zamanda yaşlı bireylere bütüncül yaklaşabilen yaşlı bakım hizmeti veren kurumlarda görev alabilecek nitelikte meslek elemanları yetiştirmektir | Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | Bu program mezunları, KPSS' den gereken puanı almaları durumunda Huzurevi, Geriatri Merkezi vb. kuruluşlara atanmaktadır. Ayrıca kişi ve kurumlara bağlı olarak özel kurumlarda da görev yapabilirler. | Üst Derece Programlarına Geçiş | Önlisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar DGS sınavından geçerli not almaları koşuluyla ilgili alanlarda Lisans programlarında öğrenim görebilirler. | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. | Mezuniyet Koşulları | YokProgramı (toplam 120 AKTS kredisi) ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalaması ile tüm dersleri mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuluna uygun olarak başarıyla tamamlamak. | Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) | Tam Zamanlı | Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) | Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Yaşlı Bakımı bölüm başkanı Dr. Öğr. Üyesi NURSEL ÜSTÜNDAĞ ÖCAL 0354 212 1190-7103
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Yaşlı Bakımı bölümü öğretim görevlisi Öğr. Gör. Deniz AKALIN TEL: 0354 212 11 90- 7131
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Yaşlı Bakımı bölümü öğretim görevlisi Öğr. Gör. Gizem Gül TURAN TEL: 0354 212 11 90
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Yaşlı Bakımı bölümü öğretim görevlisi Öğr. Gör. Aysel ŞEN TEL: 0354 212 11 90
FAX : (0354)212 26 53 E - POSTA: shmyo@bozok.edu.tr ADRES : Atatürk Yolu 7.Km. Erdoğan Akdağ Kampüsü YOZGAT
| Bölüm Olanakları | Yaşlı Bakımı programında 4 öğretim görevlisi bulunmaktadır. |
Program Çıktıları
|
|
1 | Aged Care textbooks containing up to date information in the field, application tools, and other resources to have basic theoretical and practical knowledge .. | 2 | Aged Care basic theoretical and practical knowledge acquired in the field in the same area at the same level or a higher level of education Acquiring the skills of an area. | 3 | Human body cells, tissues, organs and systems and knows the structure and function of the relation between these systems uses the basic scientific knowledge of professional practices. | 4 | Solve complex and unpredictable problems encountered in applications related to the field as a team member to take responsibility for. | 5 | Protects the health of the elderly individual, develops and implements the unhealthy conditions in accordance with the appropriate initiatives plans and learn | 6 | Interpersonal communication methods and skills. | 7 | The basic knowledge and skills acquired in the field critically assess, identify and meet the learning needs of | 8 | And takes an active role in the medical team enough. | 9 | Using a foreign language information in the field to monitor and communicate with colleagues | 10 | Information required by the profession, and communication skills | 11 | Adopting lifelong learning after graduation, in-house, local, national and international training involved | 12 | Believes that the unique and absolute right to life of individuals and the scientific, fundamental rights, freedoms and principles of humanistic care in line with returns. | 13 | gain a basic level of theoretical and practical knowledge in a field in the same area the ability to use an advanced educational level or the same level obtained in the field of elderly care | 14 | using the basic level of knowledge and skills acquired in the field of elderly care data, identify problems Interpret and evaluate, analyze, develop evidence-based solutions | 15 | to conduct an independent study of the basic level in relation to aged care | 16 | encountered in applications related to the field of elderly care and to take responsibility as a team member to solve complex problems that can not be öngürel | 17 | To conduct activities related to the development of a project under the responsibility of the employees frame | 18 | the basic level of knowledge and skills gained in the field of elderly care to evaluate critically, identify their learning needs and to meet | 19 | learning to a higher level of education in the same field and be able to direct a profession or at the same level | 20 | lifelong learning have gained awareness | 21 | to have issues related to the field of elderly care at the level of basic knowledge and ability to convey their ideas through written and verbal communication skills | 22 | thinking and problem solving on issues related to the field of elderly care specialists and to share with people who do not önerilr | 23 | European Language Portfolio for at least one foreign language to follow the information in the field using the A2 level and communicate with colleagues | 24 | alanı ile ilgili verilerin toplanması uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında toplumsal,bilimsel,kültürel ve etik değerlere sahip olma | 25 | sosyal hakların evrenselliği,sosyal adalet,kalite ve kültürel değerler ile cevre koruma iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma |
Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
| TYYÇ | Program Çıktıları |
| 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| BİLGİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| BECERİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Alana Özgü Yetkinlik) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Müfredat
|
|
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel
(pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail:
uo@bozok.edu.tr |
|
| | | | | |