Doktora Programları
Yüksek Lisans Programları
Lisans Programları
Önlisans Programları
 
Önlisans Programları

YOZGAT MESLEK YÜKSEKOKULU - SİVİL SAVUNMA VE İTFAİYECİLİK - ÖNLİSANS



Program Tanımları
Kuruluş
Sivil Savunma ve İtfaiyecilik Programı 2021 yılı itibari ile Yükseköğretim Kurulu' nun (YÖK) onayı ile Yozgat Bozok Üniversitesi Yozgat Meslek Yüksekokulu bünyesinde bulunan Mülkiyet Koruma ve Güvenlik bölümü altında kurulmuştur. İlk öğrencilerini de 2021 yılı itibari ile almaya başlamıştır.
Kazanılan Derece
Sivil Savunma ve İtfaiyecilik Programı`ndan mezun olan öğrencilere `önlisans diploması` verilir.
Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora)
Ön Lisans
Kabul ve Kayıt Koşulları
YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı) İle Kayıt: Lise veya dengi meslek okulu mezunu olmak ve ÖSYS sınavı sonucu kayıt hakkı kazanmış olmak.
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Derslerimiz uzaktan ve yüzyüze olarak 2 ayrı şekilde gerçekleştirilmektedir.
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Ders planındaki toplam 120 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak. 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak. 30 iş günü (5 AKTS kredisi) Stajını tamamlamak. Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Öğrencinin mezun olabilmesi için 120 AKTS’lik ders yükünü tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Program Profili
İtfaiye araç ve ekipmanını kullanabilmek ve temel bakımlarını yapabilmek İtfaiye teşkilatının idari yapısını ve bağlı olduğu yasal mevzuat ve düzenlemeleri anlatabilmek Yangın sınıflarını ve bunlara özgü tehlikeleri tanıyarak doğru söndürücü malzeme ve yöntemle yangına müdahale edebilmek Yangın söndürücü malzemeler, kimyasal içerikleri ve kullanım alanlarını açıklayabilmek Yangın sonrasında yangın nedeninin tespitine yönelik araştırma yapabilmek, delil toplayarak bulguları değerlendirebilmek Kurtarma amacıyla kullanılan araç ve donanımdan faydalanarak kurtarma operasyonları yapabilmek Bina içi ve dışında yangın güvenliğine yönelik olarak alınması gereken önlemleri belirleyebilmek, teknik çizimler yardımıyla gösterebilmek ve uygulayabilmek Harita ve krokiler üzerinden doğal (deniz, göl, akarsu vb) ve doğal olmayan (su deposu, hidrant vb) su kaynaklarını tespit edebilmek ve bu kaynakları gösteren krokiler çizebilmek Bina içi, bina dışı ve özel yangınlara müdahale organizasyonları yapabilmek Afet ve acil durumlara yönelik planlama ve organizasyonları yapabilmek ve yönetebilmek İtfaiye personelinin sahip olması gereken fiziksel yeterlilik, ahlak, dürüstlük, saygı gibi niteliklerin önemini kavramak ve insanlara güven verebilmek Kimyasal maddelerin tehlikelerini ve müdahale yöntemlerini tanımlayabilmek
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Sivil savunma ve itfaiyecilik programını başarıyla bitirenler itfaiye daire başkanlıklarında ve itfaiye müdürlüklerinde itfaiye eri, itfaiye çavuşu ve itfaiye amiri olarak görev alabilmektedir. Sivil savunma ve itfaiyecilik programı mezunları, il afet acil durum müdürlüğü ve il afet acil durum arama kurtarma birlik müdürlüklerinde tekniker ve arama kurtarma teknikeri olarak görev yapabilmektedir. Sivil savunma ve itfaiyecilik programını başarıyla bitirenler, özel sektörde acil durum ekiplerinde görev alabilir ve bu ekipleri yönetebilmektedir. Ülkemizde havalimanlarında Devlet Hava Meydanları İşletmesi bünyesinde uçuş güvenliğini sağlayan ekip Sivil savunma ve İtfaiyecilik programı mezunlarından oluşmaktadır.
Üst Derece Programlarına Geçiş
Sivil Savunma ve İtfaiyecilik Programı`nda önlisans programını başarı ile bitirenler Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından her yıl yapılan Dikey Geçiş Sınavında yeterli puan aldıkları taktirde aşağıda adı geçen 4 yıllık lisans bölümlerine devam edebilirler: Acil Yardım ve Afet Yönetimi Sosyal Hizmet Ayrıca bu programdan mezun olan öğrenciler fark dersleri alarak aşağıdaki açık öğretim lisans programlarına dikey geçiş yapılabilmektedir; Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri İktisat Kamu Yönetimi Uluslararası İlişkiler İşletme Konaklama İşletmeciliği Halkla İlişkiler
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
1) Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin ara sınav ve yarıyıl/yıl sonu sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir. Öğrencinin girmediği sınavların puanı sıfırdır. 2) Ara sınav puan ortalaması, öğrencinin ara sınavlarda almış olduğu puanların ağırlıklı ortalamasıdır. Bu suretle bulunacak ondalıklı sayı; 0,5 ve üzeri ise yukarı sayıya, 0,5 altında ise aşağı sayıya yuvarlanır. 3) Dersin ham başarı puanı, o dersin ara sınav, uygulama ve varsa diğer yarıyıl/yıl içi eğitim-öğretim ile ilgili diğer etkinliklerden almış olduğu notların ağırlıklı ortalaması ile final veya varsa bütünleme notu dikkate alınarak hesaplanır. Dersin ham başarı puanı katkı yüzdeleri, ilgili dersin öğretim elemanı tarafından dönem başında belirlenir ve en geç ilgili yarıyıl/yıl derslerinin ilk iki haftası içinde öğrenci bilgi sistemine girilerek öğrencilere duyurulur. Ancak yarıyıl/yıl içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %30’dan az, %60’tan fazla; yarıyıl/yıl sonu değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %40’tan az, %70’ten fazla olamaz. Sadece yarıyıl/yıl sonu sınavı yapılan uygulamalı veya özel değerlendirmeli derslerde, yarıyıl/yıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %100’dür. 4) Uzaktan öğretimle yürütülen derslerin değerlendirilmesine ilişkin hususlar, Senato tarafından belirlenir. 5) Öğrencinin ders başarısı, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi, öğrencinin ham başarı puanının aritmetik ortalamaları ve istatistiksel dağılımları göz önüne alınarak dersi veren öğretim elemanı tarafından harf notlarından biriyle belirlenir. 6) Başarı düzeylerine ilişkin harf notları ve katsayılar aşağıda belirtilmektedir: Başarı Notu Katsayı AA 4,00 AB 3,70 BA 3,30 BB 3,00 BC 2,70 CB 2,30 CC 2,00 CD 1,70 DC 1,30 DD 1,00 FF 0,00 7) Bir dersten başarılı olmak için başarı notunun en az DD veya daha yukarı olması gerekir. AA, AB, BA, BB, BC, CB ve CC notları şartsız başarılı notlardır. CD, DC ve DD notları ise şartlı başarılı notlardır. Bir öğrencinin CD, DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir. 8) Diğer harf notlarının açıklaması aşağıdaki şekildedir: a) MU notu, Üniversiteye dikey veya yatay geçişle gelen ve 2/5/2014 tarihinden önce mezun olan öğrenciler ile muafiyet verilecek dersin not çizelgesinde Yeterli/Başarılı/Geçti/Muaf olarak belirtildiği durumlarda dersin ortalamaya dâhil edilmeden muaf tutulması için kullanılır. b) PT notu, not ortalamasına katılmayan dersleri sürdürmekte olan öğrencilere verilir. c) DZ notu, derse devam şartını veya ders uygulamasına ilişkin şartları yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. Not ortalaması hesabında FF notu işlemi görür. ç) YT notu, ilgili akademik birim kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla not ortalamasına katılması uygun görülmeyen derslerde, başarılı/yeterli olan öğrencilere verilir. d) YZ notu, ilgili akademik birim kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla not ortalamasına katılması uygun görülmeyen derslerde, başarısız/yetersiz olan öğrencilere verilir. e) KL notu, programdan kaldırılan dersler için verilir. f) ÇK notu, öğrencinin ekle-sil haftasından sonraki 3 hafta içinde, danışmanının onayıyla çekildiği ders için kullanılır. Öğrenciler bir yarıyılda 1 dersten; öğrenim süresi boyunca ise en çok 4 dersten
Mezuniyet Koşulları
Sivil Savunma ve İtfaiyecilik Programından mezun olabilmek için aşağıdaki şartları sağlamak gereklidir: Ders planındaki toplam 120 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak. 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak. 30 iş günü (5 AKTS kredisi) Stajını tamamlamak. Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Öğrencinin mezun olabilmesi için 120 AKTS’lik ders yükünü tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )
Tam Zamanlı
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Adresi : Yozgat Bozok Üniversitesi, Yozgat Meslek Yüksekokulu, Bahçeşehir Mahallesi, Esentepe Mevki, 66200, Merkez/YOZGAT Bölüm Başkanı: Dr. Öğr. Üyesi Seyid Ali ERTAŞ E posta: seyidali.yilbasi@bozok.edu.tr Telefon : +90 354 217 50 64 / 4028 (Dahili) Faks No: +90 354 217 17 80
Bölüm Olanakları
Programımızda uygulamalı dersleri sıkça yapabilmek için yeterli miktar da ekipmana sahiptir. Programımız eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri 4 Öğretim Görevlisi tarafından sağlanmaktadır. Eğitim-öğretim hizmetleri Yozgat Merkez ilçesinde yürütülmekte olup, hizmet binasında 24 derslik, 1 konferans salonu, 1 kütüphane, 1 yemekhane ve 1 kantin bulunmaktadır. Programımız öğrencileri gün boyunca ücretsiz olarak internetten faydalanabilmektedirler.

Program Çıktıları




Müfredat
1. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
2. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
3. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
4. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
MESLEKİ SEÇMELİ DERS
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
ALAN DIŞI SEÇMELİ DERS
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
MESLEKİ SEÇMELİ DERS
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü AKTS
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr