Doktora Programları
Yüksek Lisans Programları
Lisans Programları
Önlisans Programları
 
Doktora Programları

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ - İŞLETME (DOKTORA) - DOKTORA



Program Tanımları
Kuruluş
Yozgat Bozok Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Doktora Programı, 2016-2017 Eğitim – Öğretim yılında 5 öğrenci kontenjanıyla açılmıştır. Eğitim dili Türkçedir.
Kazanılan Derece
İşletme doktora mezunu
Derecenin Düzeyi (Ön Lisans , Lisans, Yüksek Lisans, Doktora)
Doktora
Kabul ve Kayıt Koşulları
İşletme Anabilim Dalı Doktora programına öğrenci kabul koşulları her yıl güz dönemi başlamadan önce üniversitemiz tarafından kendi web sayfasında duyurulur. Başvuracak adayların, tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde 55 puandan az olmamak koşuluyla ilgili senato kararı ile belirlenecek ALES puanına sahip olmaları gerekir. Doktora programına aday öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 55 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puan alınması zorunludur.
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Başka bir yükseköğretim kurumunun doktora programlarından, Yozgat Bozok Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Yönetim Kurulunun kararı ile yatay geçiş yoluyla öğrenci kabul edilebilir. Yatay geçiş kontenjanları ile kabul esasları, ilgili enstitü yönetim kurulu kararı ile belirlenerek her yarıyıl ilan edilir. Üniversitedeki veya diğer bir yükseköğretim kurumundaki doktora programında bir yarıyıl ders dönemini tamamlamış başarılı öğrenci, süresi içinde istenen belgelerle başvurmak ve programın başvuru şartlarını sağlamak koşuluyla, İşletme Anabilim Dalı Başkanlığı’nın önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla, İşletme Anabilim Dalı programına yatay geçiş yoluyla kabul edilebilir. Bu kararda, öğrencinin kabul edildiği programdaki ders yükümlülüklerinin hangilerinden muaf tutulacağı ayrıca belirtilir. Öğrencinin geldiği üniversitedeki yarıyıl süresinin Yozgat Bozok Üniversitesindekinden farklı olması durumunda, bu öğrenciler için kredi eşdeğerliği enstitü yönetim kurulu tarafından belirlenir. Öğrencilerin özel öğrencilik, yatay geçiş, daha önceki lisansüstü programından ders saydırma ve buna bağlı olarak süre eksiltme koşulları Enstitü Yönetim Kurulu tarafından belirlenir. Diploma alınarak tamamlanmış bir programın dersleri bir başka programa sayılmaz.
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Doktora programı, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın sekiz yarıyıl olup azami tamamlama süresi on iki yarıyıl; lisans derecesi ile kabul edilenler için on yarıyıl olup azami tamamlama süresi on dört yarıyıldır. Doktora programı için gerekli kredili dersleri başarıyla tamamlamanın azami süresi tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için dört yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için altı yarıyıldır. Bu süre içinde kredili derslerini başarıyla tamamlayamayan öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir. Kredili derslerini başarıyla bitiren, yeterlik sınavında başarılı bulunan ve tez önerisi kabul edilen, ancak tez çalışmasını on iki veya on dört yarıyıl sonuna kadar tamamlayamayan öğrencinin enstitü ilişiği kesilir. Lisans derecesi ile doktora programına başvuran öğrencilerden, kredili derslerini ve/veya azami süresi içinde tez çalışmasını tamamlayamayanlara, doktora tezinde başarılı olamayanlara tezsiz yüksek lisans için gerekli kredi yükü, proje ve benzeri diğer şartları yerine getirmiş olmaları kaydıyla talepleri halinde tezsiz yüksek lisans diploması verilir. Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam yirmi bir krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için de en az kırk iki kredilik 14 ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 300 AKTS kredisinden oluşur. Doktora programlarında enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için en fazla iki, lisans derecesiyle kabul edilmiş öğrenciler için en fazla dört ders seçilebilir. Lisans dersleri ders yüküne ve doktora kredisine sayılmaz. Doktora programları ikinci öğretim olarak açılamaz. Doktora çalışması sonunda hazırlanacak tezin, bilime yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirme, bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama niteliklerinden en az birini yerine getirmesi gerekir.
Program Profili
İşletme Anabilim Dalı Doktora programında verilen eğitim ile öğrencilerin ulusal ve uluslararası rekabette değişen koşullara uyum sağlayabilecek, özel sektör ve kamu kesiminin ihtiyaç duyduğu yönetici, uzman ve araştırmacı niteliklerine sahip olarak yetişmelerinin sağlanması amaçlanmaktadır. Doktora programı, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli becerileri kazandırır. Derslerin içeriği öğrencilerimizin teorik ve uygulamalı işletmecilik bilgisi elde edebilmelerine, işletme problemlerini çözümleyebilmelerine ve analitik düşünmelerine olanak sağlayacak şekilde oluşturulmuştur.
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
İşletme doktora mezunu olan öğrenciler, başta özel sektör olmak üzere orta ve üst kademede ve kamuda kariyer meslek gruplarında iş bulma şansına sahiptirler.
Üst Derece Programlarına Geçiş
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Dönemlik olarak gerçekleştirilen derslerde bir ara sınav ve bir final sınavı yapılmaktadır. Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir. Öğrencinin girmediği sınavların puanı sıfır (0)’dır. Başarı notunun hesaplanması aşağıdaki esaslara göre yapılır. a) Ara sınav puan ortalaması, öğrencinin ara sınavlarda almış olduğu puanların toplamının yapılmış olan ara sınav sayısına bölünmesi ile belirlenir. Bu suretle bulunacak buçuklu sayı tam sayıya yükseltilir. b) Ham başarı puanı, yarıyıl veya yılsonu sınav puanının %60’ına, ara sınavlar puan ortalamasının %40’ının eklenmesi ile hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak ham başarı puanının hesabında buçuklu sayılar tam sayıya tamamlanır. c) Başarı notları; ham başarı puanları kullanılarak esasları Senato tarafından belirlenen bağıl değerlendirme yöntemiyle tespit edilir. Ders dönemini başarıyla bitiren öğrenciler doktora yeterlik sınavına girerler. Yeterlik sınavı, derslerini ve seminerini tamamlayan öğrencinin alanındaki temel konular ve kavramlar ile doktora çalışmasıyla ilgili bilimsel araştırma derinliğine sahip olup olmadığının ölçülmesidir. Öğrenci, derslerini ve seminerini başarıyla tamamladığı yarıyılı takip eden yarıyıl içerisinde doktora yeterlik sınavına alınır. Bir öğrenci bir yılda en fazla iki kez yeterlik sınavına girer. Öğrencinin yeterlik sınavına ne zaman gireceği senato tarafından kabul edilen yönetmelikle belirlenir. Yeterlik sınavı yazılı ve sözlü olarak iki bölüm halinde yapılır. Yazılı sınavda başarılı olan öğrenci sözlü sınava alınır. Sınav jürileri öğrencinin yazılı ve sözlü sınavlardaki başarı durumunu değerlendirerek öğrencinin başarılı veya başarısız olduğuna salt çoğunlukla karar verir. Yeterlik sınavından bir öğrencinin başarılı sayılabilmesi için yapılan yazılı ve sözlü sınavların her biri için ayrı ayrı en az yetmiş beş puan almış olması gerekir.
Mezuniyet Koşulları
Öğrencinin mezun olabilmesi için tezini danışmanıyla birlikte hazırlaması ve doktora tez savunmasına girebilmesi için doktora tez çalışmasından üretilmek şartıyla en az bir adet bilimsel çalışmaya sahip olması gerekir.
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )
Tam Zamanlı
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Hikmet ULUSAN e-mail: hikmet.ulusan@bozok.edu.tr Telefon: 0 (354) 242 10 40/6641 veya 0 (354) 242 10 42 /6641 Fax: 0 354 242 10 44 ACTS / DS Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Murat AY Adres: Bozok Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Atatürk Yolu 7. km YOZGAT / TÜRKİYE
Bölüm Olanakları
Bölüm öğrencilerinin eğitim-öğretimi ile bölümün akademik faaliyetleri 23 öğretim elemanı ile gerçekleştirilmektedir. Bölümümüzde 1 profesör, 2 doçent, 10 doktor öğretim üyesi, 5 öğretim görevlisi ve 5 araştırma görevlisi görev yapmaktadır. Fakültemizde bilgisayar destekli derslerin yapılabileceği 40’ar öğrenci kapasiteli iki bilgisayar laboratuvarı ile öğrencilerimizin her an kullanabileceği ve internet imkanlarından yararlanabileceği 30 öğrenci kapasiteli internet laboratuvarı vardır.

Program Çıktıları
1Üretim stratejileri planlama, uygulama ve süreçleri denetleme becerisiyle birlikte modern üretim sistemleriyle ilgili bilgileri edinir.
2Analitik düşünme, strateji oluşturma, sorun çözme ve doğru kararlar verebilme yeterliliği kazanır.
3İşletmenin alanları ile ilgili iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranma, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahip olur.
4Teorik bilgiyi pratikle bağdaştırma yeteneği kazanır.
5İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama konusunda bilgi sahibi olur.
6İşletme alanında edindiği bilgi ve birikimi, en az bir yabancı dil ile aktarabilme ve ilgili bilgi teknolojilerini kullanabilme yeteneğine sahip olur.
7İşletmenin alanları ile ilgili dünyadaki değişimleri izleyebilme, yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahip olur.
8Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır.
9İşletme değerinin artırılmasını sağlayacak politikaları oluşturma, ulusal ve uluslararası para ve sermaye piyasalarını ve bu piyasalarda işlem gören finansal araçları analiz edebilme, izleyebilme, piyasalarda ortaya çıkan değişmeleri ulusal ve uluslararası boyutta değerlendirebilme becerisi kazanır.
10Analitik düşünme, strateji oluşturma, sorun çözme ve doğru kararlar verebilme yeterliliği kazanır.
11İşletmelerde karşılaşılan problemleri analiz edebilir ve bu sorunlara rasyonel ve bilimsel çözümler getirir.
12Özel sektör, kamu sektörü ve sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmek için mesleki yetkinlik kazanır.
13İşletmecilik bilgi ve becerilerini pazarlama, üretim, finans, insan kaynakları, muhasebe alanlarının en az birinde operasyonel ve yöneticilik düzeyinde uygulayabilir.
14İşletmecilik mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini kavrar.
15Kalite bilincine sahip olur. Kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma bilgi ve becerisi kazanır.
16Teorik bilgiyi pratikle bağdaştırma yeteneği kazanır.
17İşletme ile ilgili problemlerin çözümüne yönelik araştırma yapma, alana ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilme, stratejiler oluşturabilme, çözüm önerileri geliştirebilme ve proje hazırlama yeteneği kazanır.
18İşletmenin alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme ilkesine sahip olarak öğrenme sürecini yönlendirir.
19Disiplin içi ve disiplinlerarası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci, yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur.
20İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrar.
21Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim becerisi kazanır.
22İşletmenin yönetim-organizasyon, pazarlama, üretim, muhasebe-finans alanlarına ve diğer disiplinlere ilişkin gerekli ileri düzey bilgilere sahip olur ve eleştirel bir bakış açısına sahip olur.
23İşletme faaliyetleriyle orta çıkan gelir-gider unsurlarını ve bilançolarındaki varlık ve kaynak kalemlerindeki değişikliklerin kaydedilmesini, sınıflanmasını, yorumlanmasını, raporlanmasını ve sonuçların analizini yapar.
24İşletme ile ilgili problemlerin çözümüne yönelik araştırma yapma, alana ilişkin edindiği bilgileri yorumlayabilme, stratejiler oluşturabilme, çözüm önerileri geliştirebilme ve proje hazırlama yeteneği kazanır.
25Pazarlama stratejileri geliştirebilme bunları mevcut teknoloji ile bütünleşik olarak ulusal ve uluslararası pazarlarda uygulama bilgisine sahip olur.
26Girişimcilik ruhunu geliştirmek amacıyla üretim faktörlerinin bir araya getirilebilmesi için gerekli kaynaklara nasıl ulaşabileceğini ve bu kaynakların nasıl kullanılması gerektiğini analiz eder.
27İşletme değerinin artırılmasını sağlayacak politikaları oluşturma, ulusal ve uluslararası para ve sermaye piyasalarını ve bu piyasalarda işlem gören finansal araçları analiz edebilme, izleyebilme, piyasalarda ortaya çıkan değişmeleri ulusal ve uluslararası boyutta değerlendirebilme becerisi kazanır.
28Yönetim sürecine dair klasik, neoklasik ve modern yaklaşımları, insan kaynağını analiz etmeyi, seçme ve yerleştirmeyi ve örgütlerde insan ilişkilerini düzenlemeyi öğrenir.


Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
TYYÇProgram Çıktıları
1111122223333333333333333333
BİLGİ1
2
BECERİ1
2
3
4
YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )1
2
3
YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği )1
YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik )1
2
3
YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik)1
2
3


Müfredat
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr