|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TÜR1001 | TÜRK DİLİ I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilere, Türk dilinin yapı özellikleriyle işleyiş düzenini ve zenginliğini kavratarak onlarda ulusal birliğimizin temel unsuru olan ana dil bilincinin ve sevgisinin uyanmasını sağlamak; Türk dilinin yazma ve konuşmada daha doğru kullanılmasını sağlayacak unsurları öğretmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Rabia Akdağ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Anadilinin tarihî gelişimini öğrenir | 2 | Dilin işlevini öğrenir | 3 | Şekil ve anlam açısından doğru bir cümle kurmak için gerekli olan unsurları kavrayıp bu kazanımı uygular | 4 | Düşünce, toplum ve kültür ile ilişkisi bağlamında dilin önemini kavrar | 5 | Ana dilinin zenginliğini kavrayıp, diline sahip çıkmak adına yazı ve konuşmada kelime seçimine özen gösterir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Dilin tanımı ve özellikleri. Dilin millet hayatındaki yeri ve önemi. Dil ve kültür ilişkisi. Türk dilinin dünya dilleri içindeki yeri. Türk dilinin tarihi dönemleri. Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları. Ses bilgisi, Türkçenin ses özellikleri, ses olayları. Kelimelerin şekil yapıları, ek ve kök çözümlemeleri. Sözcük türleri. Cümle bilgisi, cümle ögeleri. Anlam bilgisi. Yazım kuralları ve uygulaması. Noktalama işaretleri ve uygulaması. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Türk Dili dersinin okutulmasının amacı; dersin içeriği, önemi, çalışma teknikleri, kural ve gerekleri | | | 2 | Dilin tanımı, özellikleri ve doğuşu; kültür ve millet varlığı içindeki yeri | | | 3 | Türklerin kullandığı alfabelerin tanıtılması, Türkçenin tarihi gelişimi, dünya dilleri içindeki yeri, bugünkü durumu ve yayılma alanları
| | | 4 | Türkçenin ses özellikleri, ses bilgisi | | | 5 | Türkçenin şekil yapısı (kelimelerin kök ve ek çözümlemeleri) | | | 6 | Sözcük türleri | | | 7 | Sözcük türleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kelime grupları | | | 10 | Anlam bilgisi | | | 11 | Cümlenin öğeleri, cümle türleri | | | 12 | Cümle çözümlemeleri uygulaması | | | 13 | Yazım kuralları | | | 14 | Noktalama işaretleri, Yazım ve noktalama kurallarının metin üzerinde uygulanması | | | 15 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Doğan, Levent (Editörlüğünde); Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Kriter Yay., Ekim 2007.
- Durmuş, Mustafa(Editörlüğünde); Türk Dili El Kitabı,Grafiker Yay., Ankara 2009.
- Karasoy, Yakup- Yavuz, Orhan-Kayasandık, Ahmet- Direkçi, Bekir; Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Akçağ Yay., Ankara 2007.
- Korkmaz, Zeynep - Ercilasun, Ahmet B. - Gülensoy, Tuncer - Parlatır, İsmail - Zülfikar, Hamza - Birinci, Necati; Türk Dili ve Kompozisyon,Ekin Basım Yayın Dağıtım, Ankara 2007.
-TDK Türkçe Sözlük, Yazım Kılavuzu, Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 | Ev Ödevi | 2 | 1 | 2 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | 5 | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | 5 | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | 5 | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | 5 | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | 5 | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|