|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TÜR1002 | TÜRK DİLİ II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilere, Türk dilinin yapı özellikleriyle işleyiş düzenini ve zenginliğini kavratarak onlarda ulusal birliğimizin temel unsuru olan ana dil bilincinin ve sevgisinin uyanmasını sağlamak; Türk dilinin yazma ve konuşmada daha doğru kullanılmasını sağlayacak unsurları öğretmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Rabia Akdağ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Duygu, düşünce ve gözlemlerini söz veya yazıyla doğru ve etkili bir şekilde anlatır | 2 | Bir metni inceleyip konu ve iletisini çözümler | 3 | Yazılı ve sözlü unsurlar aracılığıyla sözvarlığını geliştirir | 4 | Temel yazışma tekniklerini kavrayıp uygular | 5 | Şikayet ve taleplerini nasıl bir üslupla aktaracağını öğrenir |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Genel olarak anlatım kavramı. Anlatım Bozuklukları. Kompozisyon bilgisi. Düşünceyi geliştirme yolları. Yazılı anlatım (edebî türler, resmî yazılar, düşünce yazıları). Sözlü anlatım. Doğru ve güzel konuşma. İletişim ve sunum teknikleri. Uygulamalar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Genel olarak anlatım kavramı, anlatım biçimleri ve iyi bir anlatımın nitelikleri | | | 2 | Anlatım bozukluğuna yol açan kullanımlar | | | 3 | Anlatımı bozuk cümlelerin düzeltilmesi uygulamaları | | | 4 | Anlatımı bozuk cümlelerin düzeltilmesi uygulamaları | | | 5 | Genel olarak yazılı ve sözlü anlatım türleri. Şiir, roman, hikaye türlerinin özelliği, gelişimi ve örnekleri | | | 6 | Tiyatro, deneme, gezi yazısı, anı türlerinin özellikleri ve örnekleri | | | 7 | Biyografi, otobiyografi, makale, fıkra, söyleşi türlerinin özellikleri ve örnekleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Resmî yazışma türleri ve örnekleri | | | 10 | Doğru ve güzel konuşma | | | 11 | İletişim ve sunum teknikleri | | | 12 | Sunum uygulamaları | | | 13 | Sunum uygulamaları | | | 14 | Türk ve dünya edebiyatlarından ve düşünce tarihinden seçilmiş metinler üzerinde değerlendirme çalışmalarıyla ilgili örnekler | | | 15 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Doğan, Levent (Editörlüğünde); Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Kriter Yay., Ekim 2007.
- Durmuş, Mustafa(Editörlüğünde); Türk Dili El Kitabı,Grafiker Yay., Ankara 2009.
- Karasoy, Yakup- Yavuz, Orhan-Kayasandık, Ahmet- Direkçi, Bekir; Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Akçağ Yay., Ankara 2007.
- Korkmaz, Zeynep - Ercilasun, Ahmet B. - Gülensoy, Tuncer - Parlatır, İsmail - Zülfikar, Hamza - Birinci, Necati; Türk Dili ve Kompozisyon,Ekin Basım Yayın Dağıtım, Ankara 2007.
-TDK Türkçe Sözlük, Yazım Kılavuzu, Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 | Ev Ödevi | 2 | 1 | 2 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | 5 | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | 5 | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | 5 | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | 5 | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | 5 | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|