Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GYT2006 | MARKA YÖNETİMİ VE PAZARLAMA | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Giysi pazarlama kapsamında bir ürünü oluşturma ve pazarlamasının nasıl yapılabileceği konusunda bilgi kazandırma. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Nesrin Karaduman |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Giysi pazarlar. | 2 | Pazar araştırması yapar. | 3 | Pazar çeşitlerini bilir. | 4 | Sunum çeşitlerini bilir. | 5 | Pazarlamada marka yönetimini bilir. | 6 | Pazarlama stratejilerini bilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Pazar araştırmasının tanımı ve kapsamı, Pazar araştırmasının faydası ve günümüzde kullanılma nedenleri, Pazar araştırmasının amacı, Pazarlama araştırma süreci, Pazar araştırmasındaki başlıca veri toplama metodları, Markalaşmanın tanımı, Giyside markalaşmanın önemi, Pazarlamada markalaşma fonksiyonları, Pazarlamada marka yönetimi ve marka yapılandırma, Markalaşmanın başarısını etkileyen faktörler, Pazarlamanın tanımı ve fonksiyonları, Pazar çeşitleri, Pazarlama stratejileri, Giysi pazarlama süreci, Giyside sunum yapmanın önemi, Sunum çeşitleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Pazar araştırmasının tanımı ve kapsamı. | | | 2 | Pazar araştırmasının faydası ve günümüzde kullanılma nedenleri. | | | 3 | Pazar araştırmasının amacı. | | | 4 | Pazarlama araştırma süreci. | | | 5 | Pazar araştırmasındaki başlıca veri toplama metodları. | | | 6 | Markalaşmanın tanımı. | | | 7 | Vize sınavı. | | | 8 | Giyside markalaşmanın önemi. | | | 9 | Pazarlamada markalaşma fonksiyonları. | | | 10 | Pazarlamada marka yönetimi ve marka yapılandırma. | | | 11 | Markalaşmanın başarısını etkileyen faktörler. | | | 12 | Pazarlamanın tanımı ve fonksiyonları. | | | 13 | Pazar çeşitleri, Pazarlama stratejileri. | | | 14 | Giysi pazarlama süreci, Giyside sunum yapmanın önemi, Sunum çeşitleri. | | | 15 | Final sınavı. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1) ÇİVİTÇİ Şule, Moda Pazarlama, Asil Yayın Dağıtım, Ankara,2004. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | 5 | | | | | 4 | | ÖÇ2 | | | | | | | 4 | | | | | 5 | | ÖÇ3 | | | | | | | 2 | | | | | 5 | | ÖÇ4 | | | | | | | 4 | | | | | 5 | | ÖÇ5 | | | | | | | 5 | | | | | 5 | | ÖÇ6 | | | | | | | 5 | | | | | 5 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |