|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ATA1002 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu dersle öğrencilerin Türk devriminin tamamlanması evresinde yaşanan siyasi gelişmeleri ve yeni devletin kuruluş sürecini öğrenmesi amaçlanmaktadır. Buna ek olarak dersin bir diğer amacı da öğrencilere Atatürkün siyasi ve sosyal alanlardaki devrimlerini öğretmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Okutman D. Sena GÖNDÜRÜ ; Okutman Metin AKIZ; Okutman Ahmet ERDOĞAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde sahip çıkar. | 2 | Türk tarihinden ve Türk millî mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar. | 3 | Cumhuriyete, lâikliğe ve Türk milletine yönelik iç ve dış tehditleri doğru bir şekilde tanıyarak, bu tehditler karşısında uyanık olur. | 4 | Ülkesini, vatanını ve milletini tanıyarak, onlara uygun politikalar üreten bir şuura sahip olur. | 5 | TBMMnin kurulmasında yaşanan güçlükleri bilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Modern Türkiyenin doğuş ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeler
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılışı ve özellikleri | | | 2 | Meclisin ilk faaliyetleri ve ilk kanunlar | | | 3 | Meclise tepkiler, dahili isyanlar, karşıt topluluklar, Milli mücadelede basın | | | 4 | Milli Mücadelede cepheler, güney ve güneydoğu cephesi | | | 5 | Milli Mücadelede cepheler, doğu cephesi ve Ermeni sorunu | | | 6 | Milli Mücadelede cepheler, Batı cephesi, ilk işgaller ve milli ordular | | | 7 | Düzenli ordunun kuruluşu ve milli mücadelenin finansal kaynakları | | | 8 | Sevr Anlaşması ve Türk milleti üzerindeki etkisi | | | 9 | ARA SINAV | | | 10 | Milli Mücadelede cepheler, İnönü I, İnönü II, Sakarya Savaşları ve Büyük Taarruz | | | 11 | Milli Mücadelenin siyasi tarafı, Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması, Atatürk dönemi Türk dış politikası | | | 12 | Siyaset, eğitim, kültür, hukuk ve sosyal alanlarda devrimler | | | 13 | Atatürk İlkeleri (Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık) | | | 14 | Atatürk İlkeleri (Laiklik, Devletçilik, Devrimcilik) | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | http://www.aiit.sakarya.edu.tr/
Kemal Atatürk, Nutuk I, II, III, İstanbul, 1967.Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I, II, III, Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı Yayınları, Ankara, 1990.
Mehmet Alpargu-İsmail Özçelik-Nuri Yavuz, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Ankara, 2003. Atatürk maddesi, İslam Ansiklopedisi, Millî Eğitim Bakanlığı, Ankara, 1990.
Atatürk İnkılabı, Kültür Bakanlığı, Ankara, 1990.
Atatürkçülük, I, II, III, Genelkurmay Başkanlığı, Ankara, 1983.
Ergün Aybars, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, İzmir, 1987.
Afet İnan, Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi, Ankara, 1998.
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 50 | Quiz | 2 | 30 | Ev Ödevi | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı | 1 | 5 | 5 | Derse Katılım | 16 | 2 | 32 | Seminer | 1 | 3 | 3 | Bireysel Çalışma | 16 | 1 | 16 | Ev Ödevi | 1 | 3 | 3 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | 4 | | | | | | 5 | ÖÇ2 | | | | | | 4 | | | | | | 5 | ÖÇ3 | | | | | | 4 | | | | | | 5 | ÖÇ4 | | | | | | 4 | | | | | | 5 | ÖÇ5 | | | | | | 4 | | | | | | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|