Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
ATA1002ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ IIZorunlu122
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersle öğrencilerin Türk devriminin tamamlanması evresinde yaşanan siyasi gelişmeleri ve yeni devletin kuruluş sürecini öğrenmesi amaçlanmaktadır. Buna ek olarak dersin bir diğer amacı da öğrencilere Atatürk’ün siyasi ve sosyal alanlardaki devrimlerini öğretmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Okutman D. Sena GÖNDÜRÜ ; Okutman Metin AKIZ; Okutman Ahmet ERDOĞAN
Öğrenme Çıktıları
1Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarına bilinçli bir şekilde sahip çıkar.
2Türk tarihinden ve Türk millî mücadelesinden aldığı güçle devletine ve milletine sahip çıkar.
3Cumhuriyete, lâikliğe ve Türk milletine yönelik iç ve dış tehditleri doğru bir şekilde tanıyarak, bu tehditler karşısında uyanık olur.
4Ülkesini, vatanını ve milletini tanıyarak, onlara uygun politikalar üreten bir şuura sahip olur.
5TBMM’nin kurulmasında yaşanan güçlükleri bilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Modern Türkiye’nin doğuş ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeler…
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin açılışı ve özellikleri
2Meclisin ilk faaliyetleri ve ilk kanunlar
3Meclise tepkiler, dahili isyanlar, karşıt topluluklar, Milli mücadelede basın
4Milli Mücadelede cepheler, güney ve güneydoğu cephesi
5Milli Mücadelede cepheler, doğu cephesi ve Ermeni sorunu
6Milli Mücadelede cepheler, Batı cephesi, ilk işgaller ve milli ordular
7Düzenli ordunun kuruluşu ve milli mücadelenin finansal kaynakları
8Sevr Anlaşması ve Türk milleti üzerindeki etkisi
9ARA SINAV
10Milli Mücadelede cepheler, İnönü I, İnönü II, Sakarya Savaşları ve Büyük Taarruz
11Milli Mücadelenin siyasi tarafı, Mudanya Ateşkesi ve Lozan Barış Anlaşması, Atatürk dönemi Türk dış politikası
12Siyaset, eğitim, kültür, hukuk ve sosyal alanlarda devrimler
13Atatürk İlkeleri (Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık)
14Atatürk İlkeleri (Laiklik, Devletçilik, Devrimcilik)
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
http://www.aiit.sakarya.edu.tr/ Kemal Atatürk, Nutuk I, II, III, İstanbul, 1967.Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I, II, III, Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı Yayınları, Ankara, 1990. Mehmet Alpargu-İsmail Özçelik-Nuri Yavuz, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Ankara, 2003. “Atatürk” maddesi, İslam Ansiklopedisi, Millî Eğitim Bakanlığı, Ankara, 1990. Atatürk İnkılabı, Kültür Bakanlığı, Ankara, 1990. Atatürkçülük, I, II, III, Genelkurmay Başkanlığı, Ankara, 1983. Ergün Aybars, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I, İzmir, 1987. Afet İnan, Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi, Ankara, 1998.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav150
Quiz230
Ev Ödevi120
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri40
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav155
Final Sınavı155
Derse Katılım16232
Seminer133
Bireysel Çalışma16116
Ev Ödevi133
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)64
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1     4     5
ÖÇ2     4     5
ÖÇ3     4     5
ÖÇ4     4     5
ÖÇ5     4     5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr