Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MOD1001MESLEKİ MATEMATİKZorunlu114
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciye, mesleği için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini işine uygulayabilme yeterliği kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Kadriye BAŞAR
Öğrenme Çıktıları
1Cebirsel işlem yapmak
2Denklemler ve eşitsizlikler
3Fonksiyonlar
4Geometri
5Logaritma
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
1- Cebirsel işlem yapmak 2- Denklemler ve eşitsizlikler 3- Fonksiyonlar 4- Geometri 5- Logaritma
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Cebirsel işlemler1.Mesleği ile ilgili cebirsel işlemleri ve hesaplarını sürekli kontrol etmek. 2.Mesleği ile ilgili cebirsel işlemleri işlemlerini yaparken dikkatli ve sabırlı olmak. 3. Cebirsel işlemlerin yer aldığı meslekle ilgili problemlerin çözümünde sistematik ve planlı olmak. 4. Mesleği ile ilgili cebirsel işlemlerini yapmaya istekli olmak. 5. Mesleğinde cebirsel işlemlerin öneminin farkında olmak. 6. Mesleğinde cebirsel işlemleri kullanmada öz güven duymak.
2Polinom ve özdeşlikler1.Mesleği ile ilgili Polinomları işlemlerini ve hesaplarını sürekli kontrol etmek. 2.Mesleği ile ilgili Polinom işlemlerini yaparken dikkatli ve sabırlı olmak. 3. Polinomların yer aldığı meslekle ilgili problemlerin çözümünde sistematik ve planlı olmak. 4. Mesleği ile ilgili Polinomların işlemlerini yapmaya istekli olmak. 5. Mesleğinde Polinomların öneminin farkında olmak. 6. Mesleğinde Polinomların kullanmada öz güven duymak.
3Rasyonel ifadeler ve oran orantı1.Mesleği ile ilgili Oran orantı işlemlerini ve hesaplarını sürekli kontrol etmek. 2.Mesleği ile ilgili Oran orantı işlemlerini yaparken dikkatli ve sabırlı olmak. 3. Oran orantının yer aldığı meslekle ilgili problemlerin çözümünde sistematik ve planlı olmak. 4. Mesleği ile ilgili Oran orantı işlemlerini yapmaya istekli olmak. 5. Mesleğinde Oran orantı öneminin farkında olmak. 6. Mesleğinde Oran orantı kullanmada öz güven duymak.
4Denklem oluşturmak ve çözmek1.Mesleği ile ilgili Denklemlerin işlemlerini ve hesaplarını sürekli kontrol etmek. 2.Mesleği ile ilgili Denklem işlemlerini yaparken dikkatli ve sabırlı olmak. 3. Denklemlerin yer aldığı meslekle ilgili problemlerin çözümünde sistematik ve planlı olmak. 4. Mesleği ile ilgili Denklem işlemlerini yapmaya istekli olmak. 5. Mesleğinde Denklemlerin öneminin farkında olmak. 6. Mesleğinde Denklemlerin kullanmada öz güven duymak.
5Eşitsizlikler1.Mesleği ile ilgili Eşitsizlik işlemlerini ve hesaplarını sürekli kontrol etmek. 2.Mesleği ile ilgili Eşitsizlik işlemlerini yaparken dikkatli ve sabırlı olmak. 3. Eşitsizliklerin yer aldığı meslekle ilgili problemlerin çözümünde sistematik ve planlı olmak. 4. Mesleği ile ilgili Eşitsizlik işlemlerini yapmaya istekli olmak. 5. Mesleğinde Eşitsizliklerin öneminin farkında olmak. 6. Mesleğinde Eşitsizlikleri kullanmada öz güven duymak.
6Meslekte temel fonksiyonlar1.Mesleği ile ilgili Fonksiyon işlemlerini ve hesaplarını sürekli kontrol etmek. 2.Mesleği ile ilgili Fonksiyon işlemlerini yaparken dikkatli ve sabırlı olmak. 3. Fonksiyonların yer aldığı meslekle ilgili problemlerin çözümünde sistematik ve planlı olmak. 4. Mesleği ile ilgili Fonksiyon işlemlerini yapmaya istekli olmak. 5. Mesleğinde Fonksiyonların öneminin farkında olmak. 6. Mesleğinde Fonksiyonları kullanmada öz güven duymak.
7Meslekte fonksiyon çeşit ve uygulamaları1.Mesleği ile ilgili Fonksiyon işlemlerini ve hesaplarını sürekli kontrol etmek. 2.Mesleği ile ilgili Fonksiyon işlemlerini yaparken dikkatli ve sabırlı olmak. 3. Fonksiyonların yer aldığı meslekle ilgili problemlerin çözümünde sistematik ve planlı olmak. 4. Mesleği ile ilgili Fonksiyon işlemlerini yapmaya istekli olmak. 5. Mesleğinde Fonksiyonların öneminin farkında olmak. 6. Mesleğinde Fonksiyonları kullanmada öz güven duymak.
8Meslekte temel geometri bilgiler1.Mesleği ile ilgili Metrik olmayan geometrinin işlemlerini ve hesaplarını sürekli kontrol etmek. 2.Mesleği ile ilgili Metrik olmayan geometrinin işlemlerini yaparken dikkatli ve sabırlı olmak. 3. Metrik olmayan geometrinin yer aldığı meslekle ilgili problemlerin çözümünde sistematik ve planlı olmak. 4. Mesleği ile ilgili Metrik olmayan geometri işlemlerini yapmaya istekli olmak. 5. Mesleğinde Metrik olmayan geometrinin öneminin farkında olmak. 6. Mesleğinde Metrik olmayan geometriyi kullanmada öz güven duymak.
9Meslekte çokgen bilgi uygulamaları1.Mesleği ile ilgili Çokgenlerin işlemlerini ve hesaplarını sürekli kontrol etmek. 2.Mesleği ile ilgili Çokgenlerin işlemlerini yaparken dikkatli ve sabırlı olmak. 3. Çokgenlerin yer aldığı meslekle ilgili problemlerin çözümünde sistematik ve planlı olmak. 4. Mesleği ile ilgili Çokgenlerin işlemlerini yapmaya istekli olmak. 5. Mesleğinde Çokgenlerin öneminin farkında olmak. 6. Mesleğinde Çokgenleri kullanmada öz güven duymak.
10Meslekte süsleme şekilleri1.Mesleği ile ilgili Süsleme işlemlerini ve hesaplarını sürekli kontrol etmek. 2.Mesleği ile ilgili Süsleme işlemlerini yaparken dikkatli ve sabırlı olmak. 3. Süslemelerin yer aldığı meslekle ilgili problemlerin çözümünde sistematik ve planlı olmak. 4. Mesleği ile ilgili Süsleme işlemlerini yapmaya istekli olmak. 5. Mesleğinde Süslemenin öneminin farkında olmak. 6. Mesleğinde Süslemeleri kullanmada öz güven duymak.
11Meslekte daire, çember ve geometrik bilgi uygulamaları1.Mesleği ile ilgili Çember ve daire işlemlerini ve hesaplarını sürekli kontrol etmek. 2.Mesleği ile ilgili Çember ve daire işlemlerini yaparken dikkatli ve sabırlı olmak. 3. Çember ve dairenin yer aldığı meslekle ilgili problemlerin çözümünde sistematik ve planlı olmak. 4. Mesleği ile ilgili Çember ve daire işlemlerini yapmaya istekli olmak. 5. Mesleğinde Çember ve dairenin öneminin farkında olmak. 6. Mesleğinde Çember ve daire kullanmada öz güven duymak.
12Meslekte koordinat sistemi ve konik cisim uygulamaları 1.Mesleği ile ilgili geometrik cisim işlemlerini ve hesaplarını sürekli kontrol etmek. 2.Mesleği ile ilgili geometrik cisim işlemlerini yaparken dikkatli ve sabırlı olmak. 3. Geometrik cisimlerin yer aldığı meslekle ilgili problemlerin çözümünde sistematik ve planlı olmak. 4. Mesleği ile ilgili geometrik cisim işlemlerini yapmaya istekli olmak. 5. Mesleğinde geometrik cisimlerin öneminin farkında olmak. 6. Mesleğinde geometrik cisimleri kullanmada öz güven duymak.
13Logaritmik temel işlemleri meslekte uygulamak1.Mesleği ile ilgili Koordinat sistemleri işlemlerini ve hesaplarını sürekli kontrol etmek. 2.Mesleği ile ilgili Koordinat sistemleri işlemlerini yaparken dikkatli ve sabırlı olmak. 3. Koordinat sistemlerinin yer aldığı meslekle ilgili problemlerin çözümünde sistematik ve planlı olmak. 4. Mesleği ile ilgili Koordinat sistemleri işlemlerini yapmaya istekli olmak. 5. Mesleğinde Koordinat sistemleri öneminin farkında olmak. 6. Mesleğinde Koordinat sistemlerini kullanmada öz güven duymak.
14Üstel fonksiyon işlemleri meslekte uygulamak1.Mesleği ile ilgili Koniklerin işlemlerini ve hesaplarını sürekli kontrol etmek. 2.Mesleği ile ilgili Koniklerin işlemlerini yaparken dikkatli ve sabırlı olmak. 3. Koniklerin yer aldığı meslekle ilgili problemlerin çözümünde sistematik ve planlı olmak. 4. Mesleği ile ilgili Koniklerin işlemlerini yapmaya istekli olmak. 5. Mesleğinde Koniklerin öneminin farkında olmak. 6. Mesleğinde Konikleri kullanmada öz güven duymak.
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Prof. Dr. İlhan ÖZTÜRK, Genel Matematik, yardımcı kitap ve diğer kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav00
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı00
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14456
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)114
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1 3    3     
ÖÇ2 3    3     
ÖÇ3 3    3     
ÖÇ4 3    3     
ÖÇ5 3    3     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr