|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OT209 | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Dersin amacı tıbbi ve aromatik bitkilerin Dünya ve Türkiye’de önemini kavramak, Dünya ve Türkiye ticaretinde yerini ortaya koymak, bu gruba giren bitkileri tanıtmak, genel yetiştirme tekniklerini öğretmek, özellikle Türkiye için ekonomik önemi olan tıbbi ve aromatik bitkilerin tanıtılması ve kültürünün öğretilmesi olarak tanımlanabilir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Zekiye KOCAKAYA | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1. Dünya ve Türkiye tarımında tıbbi ve aromatik bitkilerin önemini kavrayabilme | 2 | 2. Diğer tarla bitkilerine göre özellikle tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliğinde önemli konuları öğrenebilme | 3 | 3. Tıbbi ve aromatik bitkilerin genel özellikleri hakkında bilgi edinebilme | 4 | 4. Bu bitkilerin ekolojik istekleri, genel yetiştirme, kurutma ve depolama teknikleri hakkında bilgi edinebilme | 5 | 5. Üreticilere tıbbi ve aromatik bitki türlerinin önerilmesinde materyal temini, üretim süreci, pazarlama konularında bilgi verebilme | 6 | 6. Bölge üretim desenine yeni tıbbi ve aromatik bitkileri kazandırabilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Teori: Genel kısımda tıbbi bitkilerin tarihi gelişimi, önemi, ekolojik istekleri, genel yetiştirilme , kurutma ve muhafaza prensipleri, etkili maddeleri ve bunların varyabilitesi, Özel bölümde ise Apiaceae, Lamiaceae, Asteraceae ve diğer familyalara ait bitkilerin yayılış alanları, botanik özellikleri, yetiştirme teknikleri, içerdikleri etken maddeler, tüketim alanları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tıbbi ve aromatik bitkiler üzerindeki çalışmaların tarihi gelişimi | | | 2 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin önemi ve gruplandırılması | | | 3 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin Türkiye ve Dünya’daki durumu | | | 4 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin ekolojik istekleri | | | 5 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin kültüründe temel prensipler | | | 6 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin kurutulması ve depolanması . Drogların tanıtılması | | | 7 | Sekonder bitki maddeleri ve bunların varyabilitesi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Uçucu yağlar ve özellikleri | | | 10 | Apiaceae familyasına dahil bazı bitkilerin ( dereotu, kişniş, rezene, anason) önemi, bitkisel özellikleri, yetiştirme teknikleri ve kullanım alanları | | | 11 | Asteraceae famiyasına dahil bazı bitkilerin ( papatya, pireotu) önemi, bitkisel özellikleri, yetiştirme teknikleri ve kullanım alanları | | | 12 | Lamiaceae familyasına dahil bazı bitkilerin ( nane, kekik) önemi, bitkisel özellikleri, yetiştirme teknikleri ve kullanım alanları | | | 13 | Lamiaceae familyasına dahil adaçayı bitkisinin ve diğer familyalara dahil bazı önemli tıbbi ve aromatik bitkilerin (çörek otu) tanıtımı ve yetiştirme teknikleri | | | 14 | Dönem projesi sunumları | | | 15 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ceylan, A., 1995. Tıbbi bitkiler I , E.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları, No: 312 Ceylan, A., 1996. Tıbbi Bitkiler II, E.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları, No: 481 Peter, K., V., Handbook herbs and spices Volume I (2001), II ( 2004) and III (2006), Woodhead Publishing , Cambridge , England | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Seminer | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | 4 | 4 | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | 4 | 4 | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | 5 | 5 | | | | | ÖÇ4 | | | | | | 5 | | | 5 | 5 | | | | | ÖÇ5 | | | | | | 5 | | | 5 | 5 | | | | | ÖÇ6 | | | | | | 5 | | | 5 | 5 | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|