|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OT225 | TARIMSAL SULAMA VE MEKANİZASYON | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Sulamanın bitki gelişimi ve verimlilik açısından önemini belirtmek, sulama sistem ve yöntemlerini öğrencilerin kavramasını sağlamaktır. Tarımda Mekanizasyon kavramı; Tarımda enerjinin önemi; Traktörler; Temel tarımsal işlemlerde mekanizasyon: Toprak işleme alet ve makineleri: Pulluklar, Kültüvatörler, Toprak Frezeleri, Tırmıklar, Merdaneler, Tarla sürgülerinin bakım, onarım ve kullanımları: Ekim-Dikim-Gübreleme Makineleri; Tarımsal Savaş Makineleri; Biçme Makineleri: Hasat-Harman Makinelerini öğretmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Aysun ŞEHİT | Öğrenme Çıktıları | 1 | Tarımda sulamanın önemini algılayabilme | 2 | Toprak, bitki ve su ilişkilerini yorumlayabilme | 3 | Sulama sistem ve yöntemlerini kavrayabilme | 4 | Sulama suyu kalitesi ve drenajın sulama yönünden önemini kavrayabilme | 5 | Tarım makineleri imalatında araştırmacı olunmasının gereğini kavramıştır. | 6 | Tarım alet ve makinelerinin sınıflandırabilir | 7 | Türkiyedeki tarımsal alanları ve makine parkı hakkında bilgi sahibidir. | 8 | Tarım alet ve makilerini tanıyarak işlevlerini bilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Suyun bitkiler için önemi, sulama yöntemleri, uygun sulama yönteminin tespiti, sulama zamanı ve sulama miktarının tayini, ülkemizde tarım yapılan alanlar ve tarım traktör sayıları ile traktör parkının durumu, traktörlerin yapısal özellikleri ve tarımda traktörden yararlanma şekilleri. Ülkemizdeki Tarım alet ve makinelerinin mevcut durumu ve geleceği. Tarımda enerjinin önemi. Toprak işleme alet ve makinelerinin sınıflandırılması, Kulaklı pulluklar ve diskli pulluklar hakkında bilgi. Kültüvatör ve tırmıklar hakkında bilgi. Merdaneler ve tarla sürgüleri hakkında bilgi. Dönel toprak işleme aletleri, bağ-bahçe ekipmanları ve dipkazan. Ekim, ekim makineleri hakkında bilgi. Tarımsal Bakım makineleri hakkında bilgi. Gübreleme Makineleri hakkında bilgi, İlaçlama makineleri hakkında bilgi. Hasat harman makineleri, Hasat Harman. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Sulamanın tanımı ve önemi, sulamanın yararları, sulamanın tarihçesi, Dünya ve Türkiye’ de sulama, sulama yöntemi, sulama sistemi | | | 2 | Toprak-bitki-su ilişkileri | | | 3 | Sulama suyu gereksinimi. Bitki su tüketimi hesabı | | | 4 | Sulama zamanı ve sulamada verilecek su miktarının belirlenmesi. | | | 5 | Sulama yöntemleri. Yüzey sulama yöntemleri. Uzun tava sulama yöntemi, karık sulama yöntemi | | | 6 | Basınçlı sulama yöntemleri. Yağmurlama sulama yöntemi. Damla sulama yöntemi | | | 7 | Sulamada drenajın önemi, drenajın tanımı ve yararları. Drenaj yöntemleri, yüzey drenaj yöntemleri, toprakaltı drenaj yöntemleri. | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Ülkemizdeki Tarım alet ve makinelerinin mevcut durumu ve geleceği | | | 10 | Toprak işleme alet ve makinelerinin sınıflandırılması | | | 11 | Kulaklı pulluklar ve diskli pulluklar hakkında bilgi. Kültüvatör ve tırmıklar hakkında bilgi | | | 12 | Merdaneler ve tarla sürgüleri hakkında bilgi. Dönel toprak işleme aletleri, bağ-bahçe ekipmanları ve dipkazan | | | 13 | Ekim, ekim makineleri hakkında bilgi. Gübreleme Makineleri hakkında bilgi | | | 14 | İlaçlama makineleri hakkında bilgi. Hasat harman makineleri | | | 15 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Güngör, Y., Erözel, A.Z. ve Yıldırım, O., “Sulama”, Ank. Ü. Zir.Fak. Yayın No:1443, Ders Kitabı:424, 1996, Ankara
2. Şimşek, E. 2014. Sulama ders notları. Basılmamış ders notu.
3. B. Gökçebay (1986) Tarım Makineleri IK. Alibaş ve ark.(1995) Tarım Alet ve Makineleri
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Seminer | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | 5 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | 5 | 5 | | | | 5 | | | | | ÖÇ4 | | | | | 5 | | | | | 5 | | | | | ÖÇ5 | | | | | 5 | | | | | 5 | | | | | ÖÇ6 | | | | | 5 | | | | | 5 | | | | | ÖÇ7 | | | | | 5 | | | | | 5 | | | | | ÖÇ8 | | | | | 5 | | | | | 5 | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|