Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OT210 | TARIMDA ÇEVRE KİRLİLİĞİ | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Çevre ve çevre kirliliği ile ilgili genel kavramların öğretilmesi; çevre kirliliğinin insan sağlığına, tarıma ve çevreye etkilerinin incelenmesi ve çevre kirliliği ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin incelenmesi, tarımsal üretimden kaynaklı çevre kirliliğinin minimum seviyeye indirgenmesi için yapılması gereken uygulamaların öğretilmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Aysun ŞEHİT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, çevre ve çevre kirliliği ile ilgili genel kavramları öğrenir. | 2 | Öğrenciler, tarımda çevre kirliliğinin sebeplerini öğrenir. | 3 | Öğrenciler, tarımda çevre kirliliğinin insan sağlığına ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | Öğrenciler, hava kirliliği, su kirliliği, toprak kirliliği, sera gazı etkisi ve küresel iklim değişikliği hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | Öğrenciler, tarımda çevre kirliliği ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çevre kirliliği kaynaklarının incelenmesi; tarımda çevre kirliliği kaynaklarının kontrolü ile ilgili yöntemlerin incelenmesi ve tarımda çevre kirliliği ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin öğretilmesi, öğrencilerde çevre koruma bilincinin oluşturulması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çevre ve çevre kirliliği ile ilgili genel kavramların incelenmesi | | | 2 | Tarımda çevre kirliliği sebeplerinin ve çevre kirliliğinin insan sağlığına ve çevreye etkilerinin incelenmesi | | | 3 | Tarımda çevre kirliliğini belirleme, ölçme ve önleme yöntemlerinin incelenmesi | | | 4 | Suyun insan ve çevre için öneminin, su kirliliği ile ilgili tanım ve kavramların ve su kirliliği sebeplerinin incelenmesi | | | 5 | Su kirliliğinin insan sağlığına ve çevreye etkisinin ve su kirliliğini belirleme, ölçme ve önleme yöntemlerinin incelenmesi | | | 6 | Toprağın insan ve çevre için öneminin, toprak kirliliği ile ilgili tanım ve kavramların ve toprak kirliliği sebeplerinin incelenmesi | | | 7 | Toprak kirliliğinin insan sağlığına ve çevreye etkisinin ve toprak kirliliğini belirleme, ölçme ve önleme yöntemlerinin incelenmesi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Hava ve atmosferin insan ve çevre için öneminin, atmosferin yapısının ve atmosfer tabakalarının incelenmesi | | | 10 | Hava kirliliği ile ilgili tanım ve kavramların ve hava kirliliği sebeplerinin incelenmesi | | | 11 | Hava kirliliğinin insan sağlığına ve çevreye etkilerinin incelenmesi | | | 12 | Hava kirliliğini belirleme, ölçme ve önleme yöntemlerinin incelenmesi | | | 13 | Sera gazı etkisi, küresel ısınma ve iklim değişikliği konularının incelenmesi | | | 14 | Atıkların çevre kirliliğine etkisinin incelenmesi | | | 15 | Final sınavı | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders sorumlusuna ait ders notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | | | | 3 | | 2 | | | 3 | | | | | ÖÇ2 | 2 | | | | 2 | | 3 | | | 3 | | | | | ÖÇ3 | 3 | | | | 3 | | 3 | | | 3 | | | | | ÖÇ4 | 3 | | | | 3 | | 3 | | | 3 | | | | | ÖÇ5 | 3 | | | | 3 | | 3 | | | 3 | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |