Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GES2016KEÇE YAPIM TEKNİKLERİSeçmeli244
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencinin geleneğe ve tekniğe uygun keçe yapımını öğretmektir. Öğrencilerin keçeyi kullanarak yeni objeler ortaya koyabilmesini sağlamaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Keçe yapımında kullanılan malzeme ve araç-gereçleri tanıyabilme
2Yün lifinin özelliklerini, Kimyasal ve doğal boyama yöntemlerini anlatabilme
3Keçe yapım aşamalarını ve tekniklerini anlatabilme
4 Keçe yapımında preslemenin ve perdahlamanın önemini açıklayabilme
5Elde edilen keçeyi ürüne dönüştürebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Keçe yapımında kullanılan araç ve gereçler tanıtılır. Yün lifinin elde edilmesi ve özellikleri hakkında bilgi verilir. Yün lifinin boyanmasında kullanılan teknikler gösterilir. Keçe atölyelerine geziler düzenlenir. Keçe yapımında kullanılan süsleme teknikleri gösterilir. Keçenin kullanım alanları hakkında bilgi verilir ve elde edilen keçeler ile dekoratif ve kullanım ürünleri yaptırılır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Keçeciliğin tarihçesi, önemi ve kullanıldığı yerler hakkında bilgi verilmesi.Örnek gösterme.
2Keçede kullanılan lifler ve özelliklerinin anlatılması. Kullanılan araç-gereçlerin tanıtılması.Yün lifinin tanıtılması.
3Yün boyama tekniklerinin anlatılmasıKimyasal ve doğal boyama yöntemlerinin uygulanması
4Saçma yapılırken dikkat edilmesi gereken hususların anlatılmasıKeçenin boyutlarına göre miktar belirleyip elyaf saçılması
5Keçenin hasırla sarılmasının öneminin anlatılması Keçenin hasırla sarılması
6Tepme keçe yapım tekniklerinin ve amacının anlatılması
7Preslemenin amacı ve öneminin anlatılması. Perdahlama ve perdahlamada kullanılan aletlerin tanıtılması.
8Ürünü kurutma son düzeltmeler için hazırlıkların yapılması
9Ara sınavUygulamalı Sınav
10Sınavın değerlendirilmesi. Yapılacak ürün hakkında bilgi verilmesi
11Elde edilen keçenin kullanım ürününe dönüştürmek için tasarımların yapılması. Uygulamaya başlanması.
12Elde edilen keçenin kullanım ürününe dönüştürmek için tasarımların yapılması. Uygulamaya başlanması.
13Elde edilen keçenin kullanım ürününe dönüştürmek için tasarımların yapılması. Uygulamaya başlanması.
14Elde edilen keçenin kullanım ürününe dönüştürmek için tasarımların yapılması. Uygulamaya başlanması.
15Ürünün tamamlanması.
16Final SınavıUygulama Teslimi
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
GÜRÇAY, Hikmet; Keçe ve Keçecilik", Türk Tarih Kurumu, 1967 Ankara. FİŞEKÇİ, Digna; Keçe, İnkılap Kitabevi, 2011 İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım1010100
Uygulama/Pratik111
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma144
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma144
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)111
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ15434344 3 4 3  
ÖÇ25435344 3 4 3  
ÖÇ34434354   4 3  
ÖÇ44434354   4 3  
ÖÇ55434354  54334 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr