Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GES2016 | KEÇE YAPIM TEKNİKLERİ | Seçmeli | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencinin geleneğe ve tekniğe uygun keçe yapımını öğretmektir. Öğrencilerin keçeyi kullanarak yeni objeler ortaya koyabilmesini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Keçe yapımında kullanılan malzeme ve araç-gereçleri tanıyabilme | 2 | Yün lifinin özelliklerini, Kimyasal ve doğal boyama yöntemlerini anlatabilme | 3 | Keçe yapım aşamalarını ve tekniklerini anlatabilme | 4 |
Keçe yapımında preslemenin ve perdahlamanın önemini açıklayabilme | 5 | Elde edilen keçeyi ürüne dönüştürebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Keçe yapımında kullanılan araç ve gereçler tanıtılır. Yün lifinin elde edilmesi ve özellikleri hakkında bilgi verilir. Yün lifinin boyanmasında kullanılan teknikler gösterilir. Keçe atölyelerine geziler düzenlenir. Keçe yapımında kullanılan süsleme teknikleri gösterilir. Keçenin kullanım alanları hakkında bilgi verilir ve elde edilen keçeler ile dekoratif ve kullanım ürünleri yaptırılır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Keçeciliğin tarihçesi, önemi ve kullanıldığı yerler hakkında bilgi verilmesi. | Örnek gösterme. | | 2 | Keçede kullanılan lifler ve özelliklerinin anlatılması. Kullanılan araç-gereçlerin tanıtılması. | Yün lifinin tanıtılması. | | 3 | Yün boyama tekniklerinin anlatılması | Kimyasal ve doğal boyama yöntemlerinin uygulanması | | 4 | Saçma yapılırken dikkat edilmesi gereken hususların anlatılması | Keçenin boyutlarına göre miktar belirleyip elyaf saçılması | | 5 | Keçenin hasırla sarılmasının öneminin anlatılması
| Keçenin hasırla sarılması | | 6 | Tepme keçe yapım tekniklerinin ve amacının anlatılması | | | 7 | Preslemenin amacı ve öneminin anlatılması. Perdahlama ve perdahlamada kullanılan aletlerin tanıtılması. | | | 8 | | Ürünü kurutma son düzeltmeler için hazırlıkların yapılması | | 9 | Ara sınav | Uygulamalı Sınav | | 10 | Sınavın değerlendirilmesi. Yapılacak ürün hakkında bilgi verilmesi | | | 11 | | Elde edilen keçenin kullanım ürününe dönüştürmek için tasarımların yapılması. Uygulamaya başlanması. | | 12 | | Elde edilen keçenin kullanım ürününe dönüştürmek için tasarımların yapılması. Uygulamaya başlanması. | | 13 | | Elde edilen keçenin kullanım ürününe dönüştürmek için tasarımların yapılması. Uygulamaya başlanması. | | 14 | | Elde edilen keçenin kullanım ürününe dönüştürmek için tasarımların yapılması. Uygulamaya başlanması. | | 15 | | Ürünün tamamlanması. | | 16 | Final Sınavı | Uygulama Teslimi | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
GÜRÇAY, Hikmet; Keçe ve Keçecilik", Türk Tarih Kurumu, 1967 Ankara. FİŞEKÇİ, Digna; Keçe, İnkılap Kitabevi, 2011 İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 10 | 10 | 100 |
Uygulama/Pratik | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | | 3 | | 4 | | 3 | | | ÖÇ2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | | 3 | | 4 | | 3 | | | ÖÇ3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | | | | 4 | | 3 | | | ÖÇ4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | | | | 4 | | 3 | | | ÖÇ5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 4 | | | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |