|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | S3 | TARIMSAL PAZARLAMA | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Öğrencinin, işletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz ederek, pazarlama anlayışı belirleyebilmesini, faaliyet gösterdiği sektör ve hedef pazarına göre pazarlama çevresini analiz edebilmesini, işletmenin kontrol edemeyeceği değişkenleri belirleyebilmesini, pazar bölümlerini değerlendirebilmesine, uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlayabilmesini, ürünün farklılaştırılmasına ve konumlandırılmasına, katkıda bulunabilmesini, ürün yaşam dönemlerini saptayarak satış artırıcı tedbirler alabilmesini, pazar yapısı, rekabet durumu ve işletme amaçlarına göre, fiyatın belirlenmesine ve yönetimine yardımcı olabilmesini, hedef pazara göre tutundurma karmasının oluşmasına yardımcı olabilmesini, pazarlama kanallarını belirleyebilmesini, kanal tasarımının yapılmasını ve en uygun kanal sisteminin seçimine katkı sağlayabilmesini amaçlamaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Hülya DOĞAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | İşletmenin pazarlama anlayışının gelişimine katkıda bulunur, | 2 | Pazarlama çevresini analiz eder, | 3 | Pazarı bölümleyerek hedef pazarın seçimine katkıda bulunur, | 4 | Ürün kararlarına yardımcı olacak fikirler oluşturur, | 5 | Fiyatlama stratejilerinin oluşumuna katkı sağlar, | 6 | Pazarlama kanallarını analiz eder. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlama anlayışı, pazarlama çevresi, pazar bölümleri, satışı artırıcı faaliyetler, pazarlama kanalları ve aracı kullanmanın nedenleri, tüketim malları ve tüketici pazarları, endüstriyel mallar ve endüstriyel pazarlar | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İşletmenin mevcut pazarlama anlayışının analizi, işletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışının belirlenmesi, kontrol edilemeyen değişkenlerin belirlenmesi
| | | 2 | Kontrol edilemeyen değişkenlerin belirlemesi, kontrol edilebilen değişkenlerin belirlenmesi
| | | 3 | Kontrol edilebilen değişkenlerin belirlenmesi, pazar bölümlerinin değerlendirilmesi
| | | 4 | Pazar bölümlerinin değerlendirilmesi, uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlanması
| | | 5 | Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlaması, ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olunması | | | 6 | Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olunması, ürünün konumlandırılmasına yardımcı olunması
| | | 7 | Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olunması, ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alınması
| | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alınması, fiyatın belirlenmesine yardımcı olunması | | | 10 | Fiyatın belirlenmesine yardımcı olunması, fiyatın uyarlanmasının sağlanması | | | 11 | Fiyatın uyarlanmasının sağlanması, fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunulması
| | | 12 | Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunulması
| | | 13 | Pazarlama kanallarının tasarımının yapılmasına katkı sağlanması | | | 14 | Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlanması | | | 15 | Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlanması | | | 16 | Yarıyıl sonu sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Mucuk, İ. 2010. Pazarlama İlkeleri. Türkmen Kitabevi, İstanbul | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 15 | 3 | 45 | Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | 5 | | | | | | | 5 | | | | ÖÇ2 | | | | | | | 4 | 4 | | | | | | | ÖÇ3 | 2 | | | | 3 | 4 | | | 4 | 2 | 1 | | 3 | 4 | ÖÇ4 | | 4 | | | | | | | | 5 | | 4 | | | ÖÇ5 | | | 4 | | | 3 | | 4 | | | | | 3 | | ÖÇ6 | | | | | 5 | | | | | 2 | 3 | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|