Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
S3TARIMSAL PAZARLAMASeçmeli233
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencinin, işletmenin mevcut pazarlama anlayışını analiz ederek, pazarlama anlayışı belirleyebilmesini, faaliyet gösterdiği sektör ve hedef pazarına göre pazarlama çevresini analiz edebilmesini, işletmenin kontrol edemeyeceği değişkenleri belirleyebilmesini, pazar bölümlerini değerlendirebilmesine, uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlayabilmesini, ürünün farklılaştırılmasına ve konumlandırılmasına, katkıda bulunabilmesini, ürün yaşam dönemlerini saptayarak satış artırıcı tedbirler alabilmesini, pazar yapısı, rekabet durumu ve işletme amaçlarına göre, fiyatın belirlenmesine ve yönetimine yardımcı olabilmesini, hedef pazara göre tutundurma karmasının oluşmasına yardımcı olabilmesini, pazarlama kanallarını belirleyebilmesini, kanal tasarımının yapılmasını ve en uygun kanal sisteminin seçimine katkı sağlayabilmesini amaçlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Hülya DOĞAN
Öğrenme Çıktıları
1İşletmenin pazarlama anlayışının gelişimine katkıda bulunur,
2Pazarlama çevresini analiz eder,
3Pazarı bölümleyerek hedef pazarın seçimine katkıda bulunur,
4Ürün kararlarına yardımcı olacak fikirler oluşturur,
5Fiyatlama stratejilerinin oluşumuna katkı sağlar,
6Pazarlama kanallarını analiz eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlama anlayışı, pazarlama çevresi, pazar bölümleri, satışı artırıcı faaliyetler, pazarlama kanalları ve aracı kullanmanın nedenleri, tüketim malları ve tüketici pazarları, endüstriyel mallar ve endüstriyel pazarlar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İşletmenin mevcut pazarlama anlayışının analizi, işletme ve pazarın durumuna göre pazarlama anlayışının belirlenmesi, kontrol edilemeyen değişkenlerin belirlenmesi
2Kontrol edilemeyen değişkenlerin belirlemesi, kontrol edilebilen değişkenlerin belirlenmesi
3Kontrol edilebilen değişkenlerin belirlenmesi, pazar bölümlerinin değerlendirilmesi
4Pazar bölümlerinin değerlendirilmesi, uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlanması
5Uygun bölümlerin hedef pazar olarak saptanmasına katkı sağlaması, ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olunması
6Ürünün farklılaştırılmasına yardımcı olunması, ürünün konumlandırılmasına yardımcı olunması
7Ürünün konumlandırılmasına yardımcı olunması, ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alınması
8Ara sınav
9Ürünün yaşam dönemlerini saptayarak tedbirler alınması, fiyatın belirlenmesine yardımcı olunması
10Fiyatın belirlenmesine yardımcı olunması, fiyatın uyarlanmasının sağlanması
11Fiyatın uyarlanmasının sağlanması, fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunulması
12Fiyat değiştirme stratejilerine önerilerde bulunulması
13Pazarlama kanallarının tasarımının yapılmasına katkı sağlanması
14Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlanması
15Kanal sistemleri içinden en uygun olanının seçimine katkı sağlanması
16Yarıyıl sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mucuk, İ. 2010. Pazarlama İlkeleri. Türkmen Kitabevi, İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım15345
Bireysel Çalışma15345
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)94
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1   5      5   
ÖÇ2      44      
ÖÇ32   34  421 34
ÖÇ4 4       5 4  
ÖÇ5  4  3 4    3 
ÖÇ6    5    23   
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr