Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OKP1024ÇEVRE VE KENT PSİKOLOJİSİSeçmeli124
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu yaklaşım ile dersi alan öğrencilerin kent planlama eğitiminde kente ve kullanıcıya farklı bir bakış açısı ile bakabilme yetisi kazandırmak hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör.Güven Demirtaş
Öğrenme Çıktıları
1Öğrencinin kentsel çözümleme çalışmaları aşamasında çevre psikolojisi ölçütlerini saptayabilme becerisini kazanması
2Öğrencinin kentsel mekandaki insan davranışlarını analiz edebilme becerisini kazanması
3Öğrencinin çevre ve davranış arasındaki ilişkiyi anlama becerisini kazanması
4Öğrencinin kentsel çevrelerde imaj analizi yapabilme becerisini kazanması
5Öğrencinin planlama ve tasarım çalışmalarında insan psikolojisi ve davranış ölçütlerini dikkate alma becerisini kazanması
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Psikoloji ve çevre kavramlarının yanı sıra algılama, motivasyon, stres, kişisel mekan gibi konular derste ele alınmaktadır. Bu konuların kentsel mekan, kentleşme ve kentlileşme gibi konularla ilişkilendirilerek insan-çevre-davranış etkileşimi çözümlemeleri de dersin kapsamı içinde yer almaktadır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Psikoloji ile ilgili bilgilenme Psikoloji öğrenmenin önemi,
2Psikolojide kavramsal yaklaşımlar, Psikoloji araştırmalarının gelişimi,
3Çevre kavramı, Çevre psikolojisinin temel psikoloji içindeki yeri, Çevre psikolojisinin gelişimi, kapsamı,
4Çevre psikolojisinde kuramlar ve araştırma metodları,
5Algılama; duyular, eşikler, görme duyusu
6Algılamada zihinsel süreç; Öğrenme, hafıza,
7Algılamada zihinsel süreç; zihinsel haritalar, yol bulma,
8ara sınav
9Motivasyon, konsantrasyon ve stres,
10Kent, kentlileşme ve davranış,
11Fiziksel çevre, sosyal davranış 1; Kişisel mekan, mahremiyet, kalabalık ve yalnızlık,
12Fiziksel çevre, sosyal davranış
13Kentsel estetik ve görüntü kirliliği,
14Genel değerlendirme
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Morval, J., (1985), Çevre Psikolojisine Giriş, Nuri Bilgin, çeviren, Ege Üniversitesi Yayınları, İzmir.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Soru-Yanıt717
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma14228
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14228
Okuma14114
Ev Ödevi14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)121
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14
ÖÇ1 444      55  
ÖÇ2 444      55  
ÖÇ3 444      55  
ÖÇ4 444      55  
ÖÇ5 444      55  
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr