Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BİLP2012MİKROBİLGİSAYAR SİSTEMLERİ VE ASSEMBLERSeçmeli124
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Var olan mikrobilgisayar sistemlerinin analiz edilmesi, mikrodenetleyicilerin kullanılarak piyasada kullanılabilecek yeni sistemleri oluşturulması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Lecturer Fahri YILMAZ
Öğrenme Çıktıları
1Mikroişlemci ve mikrodenetleyici arasındaki farkları bilir
2Mikro denetleyici organizasyonunu bilir
3Assemble veya Mikrodenetleyici derleyici komutlarını tanır
4Simülasyon programları ile mikro denetleyici uygulamalar geliştirebilir
5Bir mikro denetleyiciyi programlayabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Mikro bilgisayar sisteminin donanımsal yapısını, bilgisayar mimarilerini tanımak, mikroişlemci-mikro denetleyici kavramlarını bilmek, Mikro denetleyicileri ve PIC mikro denetleyici çeşitlerini tanımak, PIC mikro denetleyicilerini programlamak ve uygulamalar geliştirmek
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Mikrobilgisayar sistemlerine giriş
2Mikroişlemci ve mikro denetleyici kavramları ve aralarındaki farklar
3Bilgisayar Mimarileri (CISC, RISC, Von Neuman, Harvard mimarileri)
4Mikro denetleyici türleri ve PIC Mikro denetleyicilerine giriş
5PIC Mikro denetleyicilerin donanımsal özellikleri, Bellek organizasyonu (Program ve Veri belleği)
6Mikrodenetleyici derleyicileri tanımak, komutlarını öğrenmek
7Mikrodenetleyici ile buton ve led uygulamaları yapmak
8Vize
9Mikrodenetleyici ile 7 segment gösterge devreleri kurmak
10Kesmeler ve Zamanlayıcılar, Timer portları ile zamanlayıcı ve kesme uygulamaları
11Mikrodenetleyici ile tuş takımı devreleri kurmak
12Mikrodenetleyici ile LCD devreleri kurmak
13Motor Kontrolü (DC ve Step Motorlar), PWM ile Motor Hız Kontrolü
14Sensör Bağlantıları (Sıcaklık, Gaz, Duman, Nem) yaparak uygulamalar geliştirmek
15RS232 ile Seri Haberleşme uygulamaları gerçekleştirmek
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1) N.Toplaloğlu, S. Görgünoğlu, Mikroişlemciler ve Mikrodenetleyiciler, Seçkin yayınları,2003 2) Orhan Altınbaşak, Mikrodenetleyiciler ve PIC Programlama, Altaş yayıncılık, 2000 3) http://www.microchip.com 4) http://www.yazilimokulu.net 5) Serdar Çiçek, CCS C ile PIC Programlama, Altaş Yayıncılık, 2007 5) Ebubekir Yaşar, Mikrodenetleyiciler ve Uygulamaları, MurathanYayınevi, 2012
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12424
Final Sınavı14040
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik14114
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1           5 
ÖÇ2           5 
ÖÇ3           5 
ÖÇ4 4         43
ÖÇ5 4         53
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr