Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
DKA-S217DEMOCRACY AND HUMAN RIGHTSElective233
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Demokrasi, laiklik ve bunlarla ilgili kavramların bilgisini kazandırır. Din öğretimi alanına yansımalarını fark ettirir. Batı da ve Türkiye de modernleşme sürecinde demokrasi ve modern eğitimin gelişimi ve din öğretimi ilişkisini kavratır. Günümüz liberal, çoğulcu ve laik devletlerin programlarındaki din öğretimini yaklaşımlarını ve modellerini anlatır.
Name of Lecturer(s)
Yrd. Doç. Dr. Yaşar TÜRKBEN
Learning Outcomes
1Demokrasi, laikli vb kavramları tanımlar.
2Batı da ve ülkemizde demokrasi ve laikliğin gelişimini bilir.
3Günümüz demokrasi ve liberal toplumlarında din laiklik ilişkisini kavrar
4Demokratik, çoğulcu toplumlarda din öğretimine yansımalarını öğrenir
5Yeni çoğulcu din öğretimi yaklaşımlarını değerlendirir
Mode of Delivery
Formal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Laiklik, demokrasi, eğitim ve din eğitimi kavramların tanımı 2 Laiklik, demokrasi ve din öğretimi ilişkileri 3 Anglosakson ve Latin Avrupa devletlerinde demokrasi anlayışı 4 Avrupa devletlerinde din siyaset ilişkileri 5 Seküler ve laik Avrupa devletlerinde din öğretimi yaklaşımları 6 Türkiye de demokrasi ve modern eğitimin gelişimi 7 Demokratik laiklik ve din eğitimi 8 Ara Sınav 9 Totoliter laikliğin din eğitimine yaklaşımı 10 Çokpartili demokrasi döneminde Türkiye de demokrasi ve din öğretiminin gelişimi 11 Türkiye de anayasalardaki laiklik, demokrasi ve din öğretimi ile ilgili maddeler 12 Çoğulcu demokrasi ve din öğretimi 13 Çoğulcu din öğretimi yaklaşımları 14 Küreselleşme ve değişen din anlayışı çerçevesinde din öğretimi 15 Yarıyıl Sonu Sınavı
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1 Laiklik, demokrasi, eğitim ve din eğitimi kavramların tanımı
2 Laiklik, demokrasi ve din öğretimi ilişkileri
3Anglosakson ve Latin Avrupa devletlerinde demokrasi anlayışı
4Avrupa devletlerinde din siyaset ilişkileri
5Seküler ve laik Avrupa devletlerinde din öğretimi yaklaşımları
6 Türkiye de demokrasi ve modern eğitimin gelişimi
7 Demokratik laiklik ve din eğitimi
8Totoliter laikliğin din eğitimine yaklaşımı
9vize
10Çokpartili demokrasi döneminde Türkiye de demokrasi ve din öğretiminin gelişimi
11 Türkiye de anayasalardaki laiklik, demokrasi ve din öğretimi ile ilgili maddeler
12Türkiye de anayasalardaki laiklik, demokrasi ve din öğretimi ile ilgili maddeler
13Çoğulcu demokrasi ve din öğretimi
14Çoğulcu din öğretimi yaklaşımları
15Küreselleşme ve değişen din anlayışı çerçevesinde din öğretimi
16final
Recommended or Required Reading
1. Mustafa Erdoğan, Liberal Toplum ve Liberal Siyaset, Siyasal yay , Ankara 1998 2. Recep Kaymakcan, Çokkültürlülük, Eğitim, Kültür ve Din Eğitimi, yay, Dem İstanbul 2006 3. Will Kymlicka, Çokültürlü Yuttaşlık, Çev. Abdullah Yılmaz. Ayrıntı yay, İstanbul 1998
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination12525
Final Examination12020
Individual Study for Mid term Examination20240
TOTAL WORKLOAD (hours)85
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
LO1            
LO2            
LO3            
LO4            
LO5            
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr