Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
DKA-S223RELIGIONS IN THE QURANElective233
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Öğrencinin müslüman dünyada ve Batı’da yapılan dinler tarihi çalışmalarını tanımasını; dinlerin temel inanç ve pratiklerini kavramasını sağlamaktır.
Name of Lecturer(s)
Yrd. Doç. Dr. Mehmet ESGİN
Learning Outcomes
1Öğrencinin müslüman dünyada ve Batı’da yapılan dinler tarihi çalışmalarını tanımasını; dinlerin temel inanç ve pratiklerini kavramasını sağlamaktır
2Öğrenci; din, tarih ve dinler tarihi kavramlarını tanımlar.
3İslam’da ve Batı’da yapılan Dinler Tarihi çalışmalarını ana hatlarıyla değerlendirir.
4Dinin, insanlık tarihi içindeki yerini ve önemini kavrar.
5Dinleri değişik açılardan sınıflandırır.
6Yaşayan dinlerin temel inançlarını, dini uygulamalarını ve ahlâkî prensiplerini özümser
7-Diğer din mensuplarıyla bilgiye dayalı sağlıklı bir diyalog kurma ilkelerinin
8Kur'an-ı Kerimin Mşriklik ,mecusilik saabiilik ,yahuhilik hıristiyanlığa bakışı
9Din mensopları arasındaki ilişkiler
10din ve insanlık
Mode of Delivery
Formal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Dinler Tarihine Giriş İlkel Kabile Dinleri, Konfüçyanizm, Taoizm Şintoizm, Geleneksel Türk Dini Zerdüştîlik, Sabiîlik, Maniheizm Hinduizm, Caynizm, Sihizm Budizm Yahudilik: Tarihçe Yahudilik: İnanç ve İbadet Yahudilik: Mezhepler Hıristiyanlık: Tarihçe Hıristiyanlık: İnanç ve İbadet Hıristiyanlık: Mezhepler İslam: Hz. Muhammed ve Kur’an İslam: İnanç, İbadet, Ahlâk
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Dinler Tarihine Giriş
2İlkel Kabile Dinleri, Konfüçyanizm, Taoizm
3Şintoizm, Geleneksel Türk Dini
4Şintoizm, Geleneksel Türk Dini
5Hinduizm, Caynizm, Sihizm
6Budizm
7Yahudilik: Tarihçe
8Yahudilik: İnanç ve İbadet
9vize
10Yahudilik: Mezhepler
11Hıristiyanlık: Tarihçe
12Hıristiyanlık: İnanç ve İbadet
13Hıristiyanlık: Mezhepler
14islam inanc esasları
15İslam: Hz. Muhammed ve Kur’an
16final
Recommended or Required Reading
Abdurrahman Küçük, Günay Tümer, M. Alparslan Küçük, Dinler Tarihi, Ankara: Berikan Yayınevi, 2009; Diğer Kaynaklar: Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Isparta: Fakülte Kitabevi, 2002; Şinasi Gündüz (ed.), Yaşayan Dünya Dinleri, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2007. Kur'an-ı Kerim. Kitab-ı Mukaddes. Ezra Pound, Konfüçyüs (çev. Ahmet Yücel) Lao Tse, Tao Te Ching: Yol ve Erdem Kitabı (çev. Ömer Tulgan) Bhagavat Gita: Hinduların Kutsal Kitabı (çev. Korhan Kaya). Buddhistlerin Kutsal Kitapları (çev. Korhan Kaya)
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination12525
Final Examination13535
Individual Study for Mid term Examination20120
Individual Study for Final Examination20120
TOTAL WORKLOAD (hours)100
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
LO1            
LO2            
LO3            
LO4            
LO5            
LO6            
LO7            
LO8            
LO9            
LO10            
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr