Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | DKA-S223 | RELIGIONS IN THE QURAN | Elective | 2 | 3 | 3 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Öğrencinin müslüman dünyada ve Batı’da yapılan dinler tarihi çalışmalarını tanımasını; dinlerin temel inanç ve pratiklerini kavramasını sağlamaktır. |
Name of Lecturer(s) |
Yrd. Doç. Dr. Mehmet ESGİN |
Learning Outcomes |
1 | Öğrencinin müslüman dünyada ve Batı’da yapılan dinler tarihi çalışmalarını tanımasını; dinlerin temel inanç ve pratiklerini kavramasını sağlamaktır | 2 | Öğrenci; din, tarih ve dinler tarihi kavramlarını tanımlar. | 3 | İslam’da ve Batı’da yapılan Dinler Tarihi çalışmalarını ana hatlarıyla değerlendirir. | 4 | Dinin, insanlık tarihi içindeki yerini ve önemini kavrar. | 5 | Dinleri değişik açılardan sınıflandırır. | 6 | Yaşayan dinlerin temel inançlarını, dini uygulamalarını ve ahlâkî prensiplerini özümser | 7 | -Diğer din mensuplarıyla bilgiye dayalı sağlıklı bir diyalog kurma ilkelerinin | 8 | Kur'an-ı Kerimin Mşriklik ,mecusilik saabiilik ,yahuhilik hıristiyanlığa bakışı | 9 | Din mensopları arasındaki ilişkiler | 10 | din ve insanlık |
|
Mode of Delivery |
Formal Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Dinler Tarihine Giriş
İlkel Kabile Dinleri, Konfüçyanizm, Taoizm
Şintoizm, Geleneksel Türk Dini
Zerdüştîlik, Sabiîlik, Maniheizm
Hinduizm, Caynizm, Sihizm
Budizm
Yahudilik: Tarihçe
Yahudilik: İnanç ve İbadet
Yahudilik: Mezhepler
Hıristiyanlık: Tarihçe
Hıristiyanlık: İnanç ve İbadet
Hıristiyanlık: Mezhepler
İslam: Hz. Muhammed ve Kur’an
İslam: İnanç, İbadet, Ahlâk
|
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Dinler Tarihine Giriş | | | 2 | İlkel Kabile Dinleri, Konfüçyanizm, Taoizm | | | 3 | Şintoizm, Geleneksel Türk Dini | | | 4 | Şintoizm, Geleneksel Türk Dini | | | 5 | Hinduizm, Caynizm, Sihizm | | | 6 | Budizm | | | 7 | Yahudilik: Tarihçe | | | 8 | Yahudilik: İnanç ve İbadet | | | 9 | vize | | | 10 | Yahudilik: Mezhepler | | | 11 | Hıristiyanlık: Tarihçe | | | 12 | Hıristiyanlık: İnanç ve İbadet | | | 13 | Hıristiyanlık: Mezhepler | | | 14 | islam inanc esasları | | | 15 | İslam: Hz. Muhammed ve Kur’an | | | 16 | final | | |
|
Recommended or Required Reading |
Abdurrahman Küçük, Günay Tümer, M. Alparslan Küçük, Dinler Tarihi, Ankara: Berikan Yayınevi, 2009;
Diğer Kaynaklar:
Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Isparta: Fakülte Kitabevi, 2002;
Şinasi Gündüz (ed.), Yaşayan Dünya Dinleri, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2007.
Kur'an-ı Kerim.
Kitab-ı Mukaddes.
Ezra Pound, Konfüçyüs (çev. Ahmet Yücel)
Lao Tse, Tao Te Ching: Yol ve Erdem Kitabı (çev. Ömer Tulgan)
Bhagavat Gita: Hinduların Kutsal Kitabı (çev. Korhan Kaya).
Buddhistlerin Kutsal Kitapları (çev. Korhan Kaya)
|
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 25 | 25 |
Final Examination | 1 | 35 | 35 |
Individual Study for Mid term Examination | 20 | 1 | 20 |
Individual Study for Final Examination | 20 | 1 | 20 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | | | | | | | | | | | | | LO2 | | | | | | | | | | | | | LO3 | | | | | | | | | | | | | LO4 | | | | | | | | | | | | | LO5 | | | | | | | | | | | | | LO6 | | | | | | | | | | | | | LO7 | | | | | | | | | | | | | LO8 | | | | | | | | | | | | | LO9 | | | | | | | | | | | | | LO10 | | | | | | | | | | | | |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |