Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | DKA-S229 | CONTEMPORARY AND UNIVERSAL APPROACHES TO THE PROPHET | Elective | 2 | 3 | 3 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Hz. Peygamber’in insanlığa getirdiği evrensel mesajların tespit ve analizinin yapılması ve günümüz insanların ihtiyaç ve problemlerine çözüm bulunmasını sağlamaktır |
Name of Lecturer(s) |
Yrd. Doç. Dr.Yusuf AKGÜL |
Learning Outcomes |
1 | Hz. Peygamber’in uygulamalarındaki evrensel mesajların yeri ve önemini kavrayabilme. | 2 | Hz. Peygamber’in hayatında Müslümanlar arasında oluşturduğu atmosferi fark edebilme | 3 | Hz. Peygamber’in evrensel mesajlarının ortaya çıkışı ve başarısının nedenlerini açıklayabilme | 4 | Hz. Peygamber’in getirdiği evrensel mesajlar ile hazır bulduğu toplumsal algıları karşılaştırabilme | 5 | Hz. Peygamber’in evrensel mesajlarını toplumda ortaya çıkan yeni gelişmeler ışığında analiz edebilme |
|
Mode of Delivery |
Formal Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Hz. Peygamber’in Mekke dönemindeki evrensel mesajı: Tevhid
2
Medine’de Müslümanlar arasında kardeşlik uygulaması
3
Medine’de bir arada yaşama tecrübesi: Medine Sözleşmesi
4
Hz. Peygamber’in örnek ahlakı
5
Hz. Peygamber’in aile içi ilişkileri
6
Hz. Peygamber’in adalet anlayışı
7
Hz. Peygamber’in insan haklarına bakışı
8
Hz. Peygamber’in gayr-i Müslimlere yaklaşımı
9
Hz. Peygamber’in ilme verdiği değer
10
Hz. Peygamber’in ahlaka verdiği değer
11
Hz. Peygamber’in estetik anlayışı
12
Hz. Peygamber’in barışı yayınlaştırma anlayışı
13
Hz. Peygamber’in sosyal hayattaki örnekliği
14
Hz. Peygamberin insanlarla geliştirdiği ilişki biçimi
|
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Hz. Peygamber’in Mekke dönemindeki evrensel mesajı: Tevhid | | | 2 | Medine’de Müslümanlar arasında kardeşlik uygulaması | | | 3 | Medine’de bir arada yaşama tecrübesi: Medine Sözleşmesi | | | 4 | Hz. Peygamber’in örnek ahlakı | | | 5 |
Hz. Peygamber’in aile içi ilişkileri | | | 6 | Hz. Peygamber’in adalet anlayışı | | | 7 | Hz. Peygamber’in insan haklarına bakışı | | | 8 | Hz. Peygamber’in gayr-i Müslimlere yaklaşımı | | | 9 | VİZE | | | 10 | Hz. Peygamber’in ilme verdiği değer | | | 11 | Hz. Peygamber’in ahlaka verdiği değer | | | 12 | Hz. Peygamber’in estetik anlayışı | | | 13 | Hz. Peygamber’in barışı yayınlaştırma anlayışı | | | 14 | Hz. Peygamber’in sosyal hayattaki örnekliği | | | 15 | Hz. Peygamberin insanlarla geliştirdiği ilişki biçimi | | | 16 | FİNAL | | |
|
Recommended or Required Reading |
1. Hüseyin Algül, İslam Tarihi I-IV, İstanbul 1991
2. Adem Apak, Anahatlarıyla İslam Tarihi I-IV, İstanbul 2011
3. Muhammed Hamidullah, İslam Peygamberi, I-II, İstanbul 1990-1991.
4. İbrahim Sarıçam, Hz. Muhammed ve Evrensel Mesajı, Ankara 2004.
5. Ramazan el-Buti, Fukhus-Sire, İstanbul 1987
6. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi “Muhammed” maddesi |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 25 | 25 |
Final Examination | 1 | 35 | 35 |
Individual Study for Mid term Examination | 20 | 1 | 20 |
Individual Study for Final Examination | 20 | 1 | 20 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |