Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
DKA-S229CONTEMPORARY AND UNIVERSAL APPROACHES TO THE PROPHETElective233
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Hz. Peygamber’in insanlığa getirdiği evrensel mesajların tespit ve analizinin yapılması ve günümüz insanların ihtiyaç ve problemlerine çözüm bulunmasını sağlamaktır
Name of Lecturer(s)
Yrd. Doç. Dr.Yusuf AKGÜL
Learning Outcomes
1Hz. Peygamber’in uygulamalarındaki evrensel mesajların yeri ve önemini kavrayabilme.
2 Hz. Peygamber’in hayatında Müslümanlar arasında oluşturduğu atmosferi fark edebilme
3 Hz. Peygamber’in evrensel mesajlarının ortaya çıkışı ve başarısının nedenlerini açıklayabilme
4Hz. Peygamber’in getirdiği evrensel mesajlar ile hazır bulduğu toplumsal algıları karşılaştırabilme
5Hz. Peygamber’in evrensel mesajlarını toplumda ortaya çıkan yeni gelişmeler ışığında analiz edebilme
Mode of Delivery
Formal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Hz. Peygamber’in Mekke dönemindeki evrensel mesajı: Tevhid 2 Medine’de Müslümanlar arasında kardeşlik uygulaması 3 Medine’de bir arada yaşama tecrübesi: Medine Sözleşmesi 4 Hz. Peygamber’in örnek ahlakı 5 Hz. Peygamber’in aile içi ilişkileri 6 Hz. Peygamber’in adalet anlayışı 7 Hz. Peygamber’in insan haklarına bakışı 8 Hz. Peygamber’in gayr-i Müslimlere yaklaşımı 9 Hz. Peygamber’in ilme verdiği değer 10 Hz. Peygamber’in ahlaka verdiği değer 11 Hz. Peygamber’in estetik anlayışı 12 Hz. Peygamber’in barışı yayınlaştırma anlayışı 13 Hz. Peygamber’in sosyal hayattaki örnekliği 14 Hz. Peygamberin insanlarla geliştirdiği ilişki biçimi
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Hz. Peygamber’in Mekke dönemindeki evrensel mesajı: Tevhid
2Medine’de Müslümanlar arasında kardeşlik uygulaması
3Medine’de bir arada yaşama tecrübesi: Medine Sözleşmesi
4Hz. Peygamber’in örnek ahlakı
5 Hz. Peygamber’in aile içi ilişkileri
6Hz. Peygamber’in adalet anlayışı
7Hz. Peygamber’in insan haklarına bakışı
8Hz. Peygamber’in gayr-i Müslimlere yaklaşımı
9VİZE
10Hz. Peygamber’in ilme verdiği değer
11Hz. Peygamber’in ahlaka verdiği değer
12Hz. Peygamber’in estetik anlayışı
13Hz. Peygamber’in barışı yayınlaştırma anlayışı
14Hz. Peygamber’in sosyal hayattaki örnekliği
15Hz. Peygamberin insanlarla geliştirdiği ilişki biçimi
16FİNAL
Recommended or Required Reading
1. Hüseyin Algül, İslam Tarihi I-IV, İstanbul 1991 2. Adem Apak, Anahatlarıyla İslam Tarihi I-IV, İstanbul 2011 3. Muhammed Hamidullah, İslam Peygamberi, I-II, İstanbul 1990-1991. 4. İbrahim Sarıçam, Hz. Muhammed ve Evrensel Mesajı, Ankara 2004. 5. Ramazan el-Buti, Fukhus-Sire, İstanbul 1987 6. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi “Muhammed” maddesi
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination12525
Final Examination13535
Individual Study for Mid term Examination20120
Individual Study for Final Examination20120
TOTAL WORKLOAD (hours)100
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
LO1            
LO2            
LO3            
LO4            
LO5            
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr