|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | DKA-S231 | HISTORY OF ISLAMIC EDUCATION | Elective | 2 | 3 | 3 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | Öğrencinin İslam Dini’nin bir medeniyet formu içerisinde bilim üretebildiğini, ürettiği bilimin inanç ve değer dinamiklerini, bilimde vardığı zirve seviyelerde bugünün bilim ve teknolojisini nasıl etkilediğini kavramasını sağlayabilmek. | Name of Lecturer(s) | Yrd. Doç. Dr. Mehmet ESGİN | Learning Outcomes | 1 | İslam’da bilim tarihinin dinamiklerini anlayabilme | 2 | Bilimin bir hayat görüşü ve ideali içerisinde gelişebildiğini kavrayabilme | 3 | İslam’da bilimin gelişmesine katkıda bulunan bilim adamlarını tanıyabilme | 4 | İslam bilim adamlarının geliştirdikleri teoriler ve aletler hakkında bilgi edinebilme | 5 | Bilimsel bakışın sadece sayısal değil aslında kozmolojik düzlemde ontolojik bir temel üzerinde gelişmesi gereğini kavrayabilme |
| Mode of Delivery | Formal Education | Prerequisites and co-requisities | Yok | Recommended Optional Programme Components | Yok | Course Contents | Dersin ve İçeriğinin Genel Tanıtımı & Beklentilerin Belirlenmesi
İslam medeniyetinin bilim açısından temel perspektifleri
İslam bilimini üreten eğitim sisteminin temelleri ve eğitim kurumları
İslam biliminin evrensel şahsiyetleri (Hayyan, Ibn Kurra, el-Harezmi, er-Razi)
İslam biliminin evrensel şahsiyetleri (el-Mesudi, İbn Sina, İbnu’l-Heysem, el-Biruni)
İslam biliminin evrensel şahsiyetleri (el-Mecriti, Ömer Hayyam, İbn Rüşd, N. Tusi)
İslam’da Kozmoloji, Coğrafya ve Tabiat tarihi
İslam’da Fizik ve tarihi
İslam’da Matematik ve tarihi
İslam’da Astronomi ve Tıp tarihi
İslam’da insan bilimleri
İslam Simyası ve Batı dünyasındaki etkisi
Bugün Müslüman dünyasının bilim açısından durumunun analizi
S. Hüseyin Nasr, Fuat Sezgin ve Aydın Sayılı’nın günümüzün bilim bakış açısına katkıları ve İslam biliminin geleceğinin tartışılması
| Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Dersin ve İçeriğinin Genel Tanıtımı & Beklentilerin Belirlenmesi | | | 2 | İslam medeniyetinin bilim açısından temel perspektifleri | | | 3 | İslam medeniyetinin bilim açısından temel perspektifleri | | | 4 | İslam biliminin evrensel şahsiyetleri (Hayyan, Ibn Kurra, el-Harezmi, er-Razi | | | 5 | İslam biliminin evrensel şahsiyetleri (el-Mesudi, İbn Sina, İbnu’l-Heysem, el-Biruni) | | | 6 | İslam biliminin evrensel şahsiyetleri (el-Mecriti, Ömer Hayyam, İbn Rüşd, N. Tusi) | | | 7 | İslam’da Kozmoloji, Coğrafya ve Tabiat tarihi | | | 8 | İslam’da Fizik ve tarihi | | | 9 | vize | | | 10 | İslam’da Matematik ve tarihi | | | 11 | İslam’da Astronomi ve Tıp tarihi | | | 12 | İslam’da insan bilimleri | | | 13 | İslam Simyası ve Batı dünyasındaki etkisi | | | 14 | 13 Bugün Müslüman dünyasının bilim açısından durumunun analizi | | | 15 | 14 S. Hüseyin Nasr, Fuat Sezgin ve Aydın Sayılı’nın günümüzün bilim bakış açısına katkıları ve İslam biliminin geleceğinin tartışılması | | | 16 | final | | |
| Recommended or Required Reading | Seyyid Hüseyin Nasr, İslam’da Bilim ve Medeniyet, İstanbul 2011.
Seyyid Hüseyin Nasr, İslam ve İlim, İstanbul 2011.
Fuad Sezgin, İslam’da Bilim ve Teknik I-V, İstanbul 2008.
Osman Bakar, Gelenek ve Bilim (İslam’da Bilim Tarihi ve Felsefesi Üzerine), İstanbul 2003.
Mehmet Bayraktar, İslam’da Bilim ve Teknoloji Tarihi, Ankara 1989.
Ahmet Turan Yüksel, İslam’da Bilim Tarihi, Konya 2007.
Mustafa Armağan, İslam Bilimi Tartışmaları, İstanbul 1990.
Dünyaya Doğan Güneş (Fuad Sezgin’in anlatım ve yeniden hazırladığı aletlerle belgesel filimler), Ankara 2008, TRT.
| Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | Yok |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 30 | 30 | Final Examination | 1 | 35 | 35 | Individual Study for Mid term Examination | 20 | 1 | 20 | Individual Study for Final Examination | 15 | 1 | 15 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | | * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|