Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | DKA-S313 | HADITH IN THE TURKISH CULTURE | Elective | 3 | 5 | 4 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Hadislerin Türk kültürünün şekillenmesi noktasındaki etkisi ve katkısı incelenip, öğrencilere kültürümüze katkısı olan hadisleri tanıtmak. |
Name of Lecturer(s) |
Yrd. Doç. Dr. Kıyasettin Koçoğlu, Yrd. Doç. Dr. Veysel Nargül |
Learning Outcomes |
1 | Türk kültürünün manevi dinamikleri konusunda farkındalığa sahip olma. | 2 | Hadislerin kültürle ilişkisini analiz edebilme. | 3 | Hadislerle toplumsal hayat arasında ilişki kurabilme becerisine sahip olma. | 4 | Hadislerin Türk edebiyatına ve sanatına olan etkisini değerlendirebilme. | 5 | Hadislerin söylendiği kültürel ortamla günümüz şartlarını mukayese edebilme. |
|
Mode of Delivery |
Formal Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Din kültür ilişkisi.
Hz. Peygamber’in Arap kültüründe meydana getirdiği değişiklikler.
Hadislerin söylendiği kültürel ortam.
Hadislerin toplum ahlakı üzerindeki etkisi.
Hadislerin insan ilişkilerine etkisi.
Hadislerin Türk atasözlerine etkisi.
Âşık Paşa’nın Garipnâmesi bağlamında Hadislerin Türk edebiyatına etkisi.
Hadislerin Türk sanatına etkisi: Bursa Ulucami ve Yeşil Cami örneği.
Hadislerin Türk aile yapısına etkisi.
Hadislerin Türk örf ve geleneklerine etkisi.
Halka yönelik olarak yazılmış hadis kitapları: Kudâî’nin Şihâbu’l-Ahbârı.
Halka yönelik olarak yazılmış hadis kitapları: Riyâzu’s-Sâlihîn.
Türk kültürünü etkileyen rivayetlerin muhtevası ve sıhhat durumu.
Türk kültürünü etkileyen rivayetlerin muhtevası ve sıhhat durumu.
|
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Din kültür ilişkisi. | | | 2 | Hz. Peygamber’in Arap kültüründe meydana getirdiği değişiklikler. | | | 3 | Hadislerin söylendiği kültürel ortam. | | | 4 | Hadislerin toplum ahlakı üzerindeki etkisi. | | | 5 | Hadislerin insan ilişkilerine etkisi. | | | 6 | Hadislerin Türk atasözlerine etkisi. | | | 7 | Âşık Paşa’nın Garipnâmesi bağlamında Hadislerin Türk edebiyatına etkisi. | | | 8 | Hadislerin Türk sanatına etkisi: Bursa Ulucami ve Yeşil Cami örneği. | | | 9 | ARA SINAV | | | 10 | Hadislerin Türk aile yapısına etkisi. | | | 11 | Hadislerin Türk örf ve geleneklerine etkisi. | | | 12 | Halka yönelik olarak yazılmış hadis kitapları: Kudâî’nin Şihâbu’l-Ahbârı. | | | 13 | Halka yönelik olarak yazılmış hadis kitapları: Riyâzu’s-Sâlihîn. | | | 14 | Türk kültürünü etkileyen rivayetlerin muhtevası ve sıhhat durumu. | | | 15 | Türk kültürünü etkileyen rivayetlerin muhtevası ve sıhhat durumu. | | | 16 | FİNAL | | |
|
Recommended or Required Reading |
1. Kudâî, Şihâbu’l-Ahbâr, çev. Ali Yardım, Damla Yay., İstanbul 2007.
2. Başaran, Selman, Hadislerin Türk Atasözlerine Etkisi, UÜ Basımevi, Bursa 1994.
3. M. Yaşar Kandemir, Mevzû Hadisler, Ankara 1991.
4. Ali Çelik, Halkın Hadis Bilgisi, Emin Yay., Bursa 2009.
5. Abdulkadir Karahan, İslam Türk Edebiyatında Kırk Hadis, DİB Yay., Ankara 1991.
6. Emnine Yeniterzi, Türk Edebiyatında Naatlar, DİB Yay., Ankara 1993.
7. Âşık Paşa, Garipnâme, TDK Yay., İstanbul 2000.
8. Bursa’nın Tarihi Mahallaleri II, Bursa Büyükşehir Belediyesi Yay., Bursa 2010.
9. Ahmet Aymutlu, Süleyman Çelebi ve Mevlid-i Şerif, MEB Yay., İstanbul 1995.
|
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 2 | 2 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Attending Lectures | 14 | 4 | 56 |
Self Study | 14 | 3 | 42 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 5 | 5 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 3 | 3 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | | | | | | | | | | | | 4 | LO2 | | | | | | | | | | | | 3 | LO3 | | | | | | | | | | | 3 | | LO4 | | | 4 | | | | | | | | | | LO5 | | | | | | 5 | | | | | | |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |