|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | DKA-S315 | QURANIC HERMENEUTICS | Elective | 3 | 5 | 4 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | Kur’an’ın sûre ve âyetlerini “lafız, mâna ve maksat” uyumu ve bütünlüğü içinde, Yüce Allah’ın muradı ve maksadına uygun bir şekilde anlayarak günümüz problemlerine cevap verecek şekilde evrensel prensipleri tespit edip pratiğe sunma bilgi ve becerisini öğrencilere kazandırmak. | Name of Lecturer(s) | Yrd. Doç. Dr. Mehmet Altuntaş | Learning Outcomes | 1 | Kur’an’ın insanlığa gereken evrensel prensiplerin sunulması için indirilmiş bir kitap olduğunu anlama. | 2 | Kur’an dışındaki metinlerin ilahi kaynaklı olmadığı ve eleştiriye açık olduğu bilincini kazanma. | 3 | İslam dininin insanlara yüklediği vazife ve sorumlulukları açıklayan Kur’an ayetlerini anlayıp yorumlama becerisini kazanma. | 4 | Kur'ân âyetlerinin Türkçe’ye çevirisi yapılırken kullanılan yöntemleri bilme, ilk el kaynaklara inerek inceleme ve araştırma yapabilme ve yorumlayıp değerlendirebilme. | 5 | Bakara, Ali İmran ve Mümtehine sûrelerinden haraketle Kur’an’ın dinlerarası diyaloğa verdiği önemi anlama. |
| Mode of Delivery | Formal Education | Prerequisites and co-requisities | Yok | Recommended Optional Programme Components | Yok | Course Contents | İlk İnen vahiyler ve tefsirleri: 1- Alak Suresi ve tefsiri; 2- Fatiha Suresi ve tefsiri; 3- İstiâze ve Besmele âyetlerinin tefsiri: en-Nahl sûresi 16/ 98, el-Alak Suresi 96/1
el-Bakara Suresinin ilk âyetleri ve tefsiri: 2/1-26
a- Îman, mümin, müşrik, kafir, münafık
b- Müminin vasıfları ile ilgili âyetler ve tefsirleri: el-Müminûn 23/1-10
a- Yaratılışla ilgili âyetler
b- Hz. Âdemin yaratılışı ile ilgili âyetler ve tefsirleri: el-Bakara 2/30-39
Ehl-i Kitap ve İsrailoğulları: el-Bakara 2/40 vd. Yahudilerin iddiaları ve Kur’an’ın verdiği cevaplar
Kur’an’ın dinler arası diyaloğa verdiği önem (Bakara, Al-i İmran ve Mümtehine sûrelerinden haraketle )
İslamda kadının şahsiyeti ve hakları; en-Nisâ 4/1-40 âyetlerinin tercüme ve tefsiri
İslam kolaylık dinidir: el-Hac 22/77 vd; en-Nur 24/61; Orta ümmet ve kıblenin tahvili: el-Bakara 2/142-146; Allah'ın dini fıtrata uygundur: er-Rû,30/30-32
İsra ve Miraç’da alınan mesajlar: el-İsra 17/22-39
Ana-babaya sevgi, saygı ve itaat
Hucurat Suresi: Allah ve Rasulüne karşı ta’zim, edeb ve sosyal ilişkilerimizde uyulması gereken kurallar
Mümtehine Suresi: Hatıp b. Beltea olayı, mü’minlerin diğer toplumlarla ilişkilerinde uyulması gereken kuralar
Cuma Suresi: Yahudilerin nübüvvetle ilgili iddialarına karşı ilahi cevap
Cuma Suresi: Tevrat’a inanmalarına rağmen onunla amel etmeyen Yahudilerin temsili
Cuma Suresi: Cuma ile ilgili hükümler
| Weekly Detailed Course Contents | |
1 | İlk İnen vahiyler ve tefsirleri: 1- Alak Suresi ve tefsiri; 2- Fatiha Suresi ve tefsiri; 3- İstiâze ve Besmele âyetlerinin tefsiri: en-Nahl sûresi 16/ 98, el-Alak Suresi 96/1 | | | 2 | el-Bakara Suresinin ilk âyetleri ve tefsiri: 2/1-26
a- Îman, mümin, müşrik, kafir, münafık
b- Müminin vasıfları ile ilgili âyetler ve tefsirleri: el-Müminûn 23/1-10
| | | 3 | a- Yaratılışla ilgili âyetler
b- Hz. Âdemin yaratılışı ile ilgili âyetler ve tefsirleri: el-Bakara 2/30-39
| | | 4 | Ehl-i Kitap ve İsrailoğulları: el-Bakara 2/40 vd. Yahudilerin iddiaları ve Kur’an’ın verdiği cevaplar | | | 5 | Kur’an’ın dinler arası diyaloğa verdiği önem (Bakara, Al-i İmran ve Mümtehine sûrelerinden haraketle ) | | | 6 | İslamda kadının şahsiyeti ve hakları; en-Nisâ 4/1-40 âyetlerinin tercüme ve tefsiri | | | 7 | İslam kolaylık dinidir: el-Hac 22/77 vd; en-Nur 24/61; Orta ümmet ve kıblenin tahvili: el-Bakara 2/142-146; Allah'ın dini fıtrata uygundur: er-Rû,30/30-32 | | | 8 | İsra ve Miraç’da alınan mesajlar: el-İsra 17/22-39 | | | 9 | ARA SINAV | | | 10 | Ana-babaya sevgi, saygı ve itaat | | | 11 | Hucurat Suresi: Allah ve Rasulüne karşı ta’zim, edeb ve sosyal ilişkilerimizde uyulması gereken kurallar | | | 12 | Mümtehine Suresi: Hatıp b. Beltea olayı, mü’minlerin diğer toplumlarla ilişkilerinde uyulması gereken kuralar | | | 13 | Cuma Suresi: Yahudilerin nübüvvetle ilgili iddialarına karşı ilahi cevap | | | 14 | Cuma Suresi: Tevrat’a inanmalarına rağmen onunla amel etmeyen Yahudilerin temsili | | | 15 | Cuma Suresi: Cuma ile ilgili hükümler | | | 16 | FİNAL | | |
| Recommended or Required Reading | 1. es-Sâbûnî, Safvetü’t-Tefasir, I-III, Beyrut 1981
2. es-Sâbûnî, Revaiü'l-beyân fî tefsiri ayati'l-ahkâm mine'l-Kur'ân, I-II, Dımaşk 1980
3. Fahruddîn er-Râzî, Mefâtîhu’l-Ğayb, I-XXXII, Beyrut 1990
4. el-Mâtürîdî, Te’vîlâtü’l-Kur’ân, I-XVI, İstanbul 2005
5. İbn Kesir, Tefsîru’l-Kur’âni’l-Azîm, I-IV, Beyrut 1969
| Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | Yok |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 2 | 2 | Final Examination | 1 | 2 | 2 | Attending Lectures | 14 | 4 | 56 | Self Study | 14 | 3 | 42 | Individual Study for Mid term Examination | 1 | 5 | 5 | Individual Study for Final Examination | 1 | 5 | 5 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | | | | | | 5 | | | | | | | LO2 | | | | | | | | 3 | | | | | LO3 | | | | | | | 4 | | | | | | LO4 | | | | 4 | | | | | | | | | LO5 | | | | | | 5 | | | | | | |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |
|
|