Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
DKA-S315QURANIC HERMENEUTICSElective354
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Kur’an’ın sûre ve âyetlerini “lafız, mâna ve maksat” uyumu ve bütünlüğü içinde, Yüce Allah’ın muradı ve maksadına uygun bir şekilde anlayarak günümüz problemlerine cevap verecek şekilde evrensel prensipleri tespit edip pratiğe sunma bilgi ve becerisini öğrencilere kazandırmak.
Name of Lecturer(s)
Yrd. Doç. Dr. Mehmet Altuntaş
Learning Outcomes
1Kur’an’ın insanlığa gereken evrensel prensiplerin sunulması için indirilmiş bir kitap olduğunu anlama.
2Kur’an dışındaki metinlerin ilahi kaynaklı olmadığı ve eleştiriye açık olduğu bilincini kazanma.
3İslam dininin insanlara yüklediği vazife ve sorumlulukları açıklayan Kur’an ayetlerini anlayıp yorumlama becerisini kazanma.
4Kur'ân âyetlerinin Türkçe’ye çevirisi yapılırken kullanılan yöntemleri bilme, ilk el kaynaklara inerek inceleme ve araştırma yapabilme ve yorumlayıp değerlendirebilme.
5Bakara, Ali İmran ve Mümtehine sûrelerinden haraketle Kur’an’ın dinlerarası diyaloğa verdiği önemi anlama.
Mode of Delivery
Formal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
İlk İnen vahiyler ve tefsirleri: 1- Alak Suresi ve tefsiri; 2- Fatiha Suresi ve tefsiri; 3- İstiâze ve Besmele âyetlerinin tefsiri: en-Nahl sûresi 16/ 98, el-Alak Suresi 96/1 el-Bakara Suresinin ilk âyetleri ve tefsiri: 2/1-26 a- Îman, mümin, müşrik, kafir, münafık b- Müminin vasıfları ile ilgili âyetler ve tefsirleri: el-Müminûn 23/1-10 a- Yaratılışla ilgili âyetler b- Hz. Âdemin yaratılışı ile ilgili âyetler ve tefsirleri: el-Bakara 2/30-39 Ehl-i Kitap ve İsrailoğulları: el-Bakara 2/40 vd. Yahudilerin iddiaları ve Kur’an’ın verdiği cevaplar Kur’an’ın dinler arası diyaloğa verdiği önem (Bakara, Al-i İmran ve Mümtehine sûrelerinden haraketle ) İslamda kadının şahsiyeti ve hakları; en-Nisâ 4/1-40 âyetlerinin tercüme ve tefsiri İslam kolaylık dinidir: el-Hac 22/77 vd; en-Nur 24/61; Orta ümmet ve kıblenin tahvili: el-Bakara 2/142-146; Allah'ın dini fıtrata uygundur: er-Rû,30/30-32 İsra ve Miraç’da alınan mesajlar: el-İsra 17/22-39 Ana-babaya sevgi, saygı ve itaat Hucurat Suresi: Allah ve Rasulüne karşı ta’zim, edeb ve sosyal ilişkilerimizde uyulması gereken kurallar Mümtehine Suresi: Hatıp b. Beltea olayı, mü’minlerin diğer toplumlarla ilişkilerinde uyulması gereken kuralar Cuma Suresi: Yahudilerin nübüvvetle ilgili iddialarına karşı ilahi cevap Cuma Suresi: Tevrat’a inanmalarına rağmen onunla amel etmeyen Yahudilerin temsili Cuma Suresi: Cuma ile ilgili hükümler
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1İlk İnen vahiyler ve tefsirleri: 1- Alak Suresi ve tefsiri; 2- Fatiha Suresi ve tefsiri; 3- İstiâze ve Besmele âyetlerinin tefsiri: en-Nahl sûresi 16/ 98, el-Alak Suresi 96/1
2el-Bakara Suresinin ilk âyetleri ve tefsiri: 2/1-26 a- Îman, mümin, müşrik, kafir, münafık b- Müminin vasıfları ile ilgili âyetler ve tefsirleri: el-Müminûn 23/1-10
3a- Yaratılışla ilgili âyetler b- Hz. Âdemin yaratılışı ile ilgili âyetler ve tefsirleri: el-Bakara 2/30-39
4Ehl-i Kitap ve İsrailoğulları: el-Bakara 2/40 vd. Yahudilerin iddiaları ve Kur’an’ın verdiği cevaplar
5Kur’an’ın dinler arası diyaloğa verdiği önem (Bakara, Al-i İmran ve Mümtehine sûrelerinden haraketle )
6İslamda kadının şahsiyeti ve hakları; en-Nisâ 4/1-40 âyetlerinin tercüme ve tefsiri
7İslam kolaylık dinidir: el-Hac 22/77 vd; en-Nur 24/61; Orta ümmet ve kıblenin tahvili: el-Bakara 2/142-146; Allah'ın dini fıtrata uygundur: er-Rû,30/30-32
8İsra ve Miraç’da alınan mesajlar: el-İsra 17/22-39
9ARA SINAV
10Ana-babaya sevgi, saygı ve itaat
11Hucurat Suresi: Allah ve Rasulüne karşı ta’zim, edeb ve sosyal ilişkilerimizde uyulması gereken kurallar
12Mümtehine Suresi: Hatıp b. Beltea olayı, mü’minlerin diğer toplumlarla ilişkilerinde uyulması gereken kuralar
13Cuma Suresi: Yahudilerin nübüvvetle ilgili iddialarına karşı ilahi cevap
14Cuma Suresi: Tevrat’a inanmalarına rağmen onunla amel etmeyen Yahudilerin temsili
15Cuma Suresi: Cuma ile ilgili hükümler
16FİNAL
Recommended or Required Reading
1. es-Sâbûnî, Safvetü’t-Tefasir, I-III, Beyrut 1981 2. es-Sâbûnî, Revaiü'l-beyân fî tefsiri ayati'l-ahkâm mine'l-Kur'ân, I-II, Dımaşk 1980 3. Fahruddîn er-Râzî, Mefâtîhu’l-Ğayb, I-XXXII, Beyrut 1990 4. el-Mâtürîdî, Te’vîlâtü’l-Kur’ân, I-XVI, İstanbul 2005 5. İbn Kesir, Tefsîru’l-Kur’âni’l-Azîm, I-IV, Beyrut 1969
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination122
Final Examination122
Attending Lectures14456
Self Study14342
Individual Study for Mid term Examination155
Individual Study for Final Examination155
TOTAL WORKLOAD (hours)112
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
LO1     5      
LO2       3    
LO3      4     
LO4   4        
LO5     5      
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr