Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | DKA-S317 | CONTEMPORARY RELIGIOUS ISSUES | Elective | 3 | 5 | 4 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Çağdaş İslâm düşüncesinin genel yapısı, çağdaş İslâm düşünürlerinin fikirleri hakkında yeterli düzeyde bilgi vermek ve modern dönemde karşılaşılan problemlere cevap verebilecek altyapı kazandırmaktır. |
Name of Lecturer(s) |
Yrd. Doç. Dr. Mehmet Esgin |
Learning Outcomes |
1 | Çağdaş İslâmî düşünce hakkında detaylı bilgi sahibi olma. | 2 | Çağdaş düşünürlerin İslâm düşüncesine katkılarını kavrayabilme. | 3 | Çağdaş İslâm düşüncesi literatüründen çıkarımlar yapabilme. | 4 | Çağdaş İslâm düşüncesinin dinamiklerini analiz edebilme. | 5 | Modern dönemde ortaya çıkan problemlerle klasik problemleri sentezleyebilme. |
|
Mode of Delivery |
Formal Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
İslâm düşüncesinin genel yapısı.
Çağdaş İslâm düşüncesinin temel özellikleri
Çağdaş İslâm düşüncesinin problemleri.
Ebü’l-Alâ Mevdûdî, eserleri ve görüşleri.
Fazlurrahman ve İslâm modernizmi.
İ. Râcî Fârûkî ve bilginin İslâmileştirilmesi.
Nakîb el-Attas ve bilginin İslâmileştirilmesi.
Seyyid Hüseyin Nasr ve gelenekselcilik.
Muhammed Hamîdullah, eserleri ve görüşleri
Muhammed Arkoun ve tarihselcilik.
Hasan Hanefî ve tecdid düşüncesi.
Nasr Hâmid Ebû Zeyd ve Kur’ân’ı anlama.
M. Âbid el-Câbirî, eserleri ve görüşleri.
Hayrettin Karaman ve modern Türkiye’de İslâm.
|
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | İslâm düşüncesinin genel yapısı. | | | 2 | Çağdaş İslâm düşüncesinin temel özellikleri | | | 3 | Çağdaş İslâm düşüncesinin problemleri. | | | 4 | Ebü’l-Alâ Mevdûdî, eserleri ve görüşleri. | | | 5 | Fazlurrahman ve İslâm modernizmi. | | | 6 | İ. Râcî Fârûkî ve bilginin İslâmileştirilmesi. | | | 7 | Nakîb el-Attas ve bilginin İslâmileştirilmesi. | | | 8 | Seyyid Hüseyin Nasr ve gelenekselcilik. | | | 9 | ARA SINAV | | | 10 | Muhammed Hamîdullah, eserleri ve görüşleri | | | 11 | Muhammed Arkoun ve tarihselcilik. | | | 12 | Hasan Hanefî ve tecdid düşüncesi. | | | 13 | Nasr Hâmid Ebû Zeyd ve Kur’ân’ı anlama. | | | 14 | M. Âbid el-Câbirî, eserleri ve görüşleri. | | | 15 | Hayrettin Karaman ve modern Türkiye’de İslâm. | | | 16 | FİNAL | | |
|
Recommended or Required Reading |
1. Cağfer Karadaş (ed.), Çağdaş İslâm Düşünürleri, İstanbul, 2007.
2. Mevlüt Uyanık, Çağdaş İslam Düşüncesi ve Bilginin İslâmileştirilmesi, Ankara, 1999.
3. F. Ahmet Polat, Çağdaş İslâm Düşüncesinde Kur’ân’a Yaklaşımlar, İstanbul, 2007.
4. Hüseyin Yılmaz, Ezeli Hikmet ve Dinler, İstanbul, 2003.
5. Mazharuddin Sıddıki, İslâm Dünyasında Modernist Düşünce, İstanbul, 1990.
|
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 2 | 2 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Attending Lectures | 14 | 4 | 56 |
Self Study | 14 | 3 | 42 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 5 | 5 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 5 | 5 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | | | | | | | | | | | | | LO2 | | | | | | | | | | 3 | 5 | | LO3 | | | | | | | 3 | | | | | | LO4 | | | | | | | | 4 | | | | | LO5 | | | | | | | | | | | | |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |