Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
DKA-S317CONTEMPORARY RELIGIOUS ISSUESElective354
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Çağdaş İslâm düşüncesinin genel yapısı, çağdaş İslâm düşünürlerinin fikirleri hakkında yeterli düzeyde bilgi vermek ve modern dönemde karşılaşılan problemlere cevap verebilecek altyapı kazandırmaktır.
Name of Lecturer(s)
Yrd. Doç. Dr. Mehmet Esgin
Learning Outcomes
1Çağdaş İslâmî düşünce hakkında detaylı bilgi sahibi olma.
2Çağdaş düşünürlerin İslâm düşüncesine katkılarını kavrayabilme.
3Çağdaş İslâm düşüncesi literatüründen çıkarımlar yapabilme.
4Çağdaş İslâm düşüncesinin dinamiklerini analiz edebilme.
5Modern dönemde ortaya çıkan problemlerle klasik problemleri sentezleyebilme.
Mode of Delivery
Formal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
İslâm düşüncesinin genel yapısı. Çağdaş İslâm düşüncesinin temel özellikleri Çağdaş İslâm düşüncesinin problemleri. Ebü’l-Alâ Mevdûdî, eserleri ve görüşleri. Fazlurrahman ve İslâm modernizmi. İ. Râcî Fârûkî ve bilginin İslâmileştirilmesi. Nakîb el-Attas ve bilginin İslâmileştirilmesi. Seyyid Hüseyin Nasr ve gelenekselcilik. Muhammed Hamîdullah, eserleri ve görüşleri Muhammed Arkoun ve tarihselcilik. Hasan Hanefî ve tecdid düşüncesi. Nasr Hâmid Ebû Zeyd ve Kur’ân’ı anlama. M. Âbid el-Câbirî, eserleri ve görüşleri. Hayrettin Karaman ve modern Türkiye’de İslâm.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1İslâm düşüncesinin genel yapısı.
2Çağdaş İslâm düşüncesinin temel özellikleri
3Çağdaş İslâm düşüncesinin problemleri.
4Ebü’l-Alâ Mevdûdî, eserleri ve görüşleri.
5Fazlurrahman ve İslâm modernizmi.
6İ. Râcî Fârûkî ve bilginin İslâmileştirilmesi.
7Nakîb el-Attas ve bilginin İslâmileştirilmesi.
8Seyyid Hüseyin Nasr ve gelenekselcilik.
9ARA SINAV
10Muhammed Hamîdullah, eserleri ve görüşleri
11Muhammed Arkoun ve tarihselcilik.
12Hasan Hanefî ve tecdid düşüncesi.
13Nasr Hâmid Ebû Zeyd ve Kur’ân’ı anlama.
14M. Âbid el-Câbirî, eserleri ve görüşleri.
15Hayrettin Karaman ve modern Türkiye’de İslâm.
16FİNAL
Recommended or Required Reading
1. Cağfer Karadaş (ed.), Çağdaş İslâm Düşünürleri, İstanbul, 2007. 2. Mevlüt Uyanık, Çağdaş İslam Düşüncesi ve Bilginin İslâmileştirilmesi, Ankara, 1999. 3. F. Ahmet Polat, Çağdaş İslâm Düşüncesinde Kur’ân’a Yaklaşımlar, İstanbul, 2007. 4. Hüseyin Yılmaz, Ezeli Hikmet ve Dinler, İstanbul, 2003. 5. Mazharuddin Sıddıki, İslâm Dünyasında Modernist Düşünce, İstanbul, 1990.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination122
Final Examination122
Attending Lectures14456
Self Study14342
Individual Study for Mid term Examination155
Individual Study for Final Examination155
TOTAL WORKLOAD (hours)112
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
LO1            
LO2         35 
LO3      3     
LO4       4    
LO5            
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr