Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
DKA-S327HISTORY OF RELIGIONSElective353
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Öğrencinin müslüman dünyada ve Batı’da yapılan dinler tarihi çalışmalarını tanımasını; dinlerin temel inanç ve pratiklerini kavramasını sağlamaktır.
Name of Lecturer(s)
Learning Outcomes
1Öğrenci; din, tarih ve dinler tarihi kavramlarını tanımlar.
2İslam’da ve Batı’da yapılan Dinler Tarihi çalışmalarını ana hatlarıyla değerlendirir.
3Dinin, insanlık tarihi içindeki yerini ve önemini kavrar.
4Dinleri değişik açılardan sınıflandırır.
5Yaşayan dinlerin temel inançlarını, dini uygulamalarını ve ahlâkî prensiplerini özümser.
6Örnek metinler çerçevesinde incelediği dinlerin kutsal kitaplarındaki temel öğretileri ve mesajları değerlendirir.
7Dinleri benzer, farklı ve ortak noktaları açısından karşılaştırabilir.
8Dinlerde ortaya çıkan ayrışma olgusunu ve bütünleştirici ortak ilkeleri analiz edebilir.
9Dinlerde ortaya çıkan geleneksel ve modern yapıları, yeni eğilimleri yorumlayabilir.
10Diğer din mensuplarıyla bilgiye dayalı sağlıklı bir diyalog kurma ilkelerinin gereğini uygulayabilir.
Mode of Delivery
Formal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Dinler Tarihine Giriş İlkel Kabile Dinleri, Konfüçyanizm, Taoizm Şintoizm, Geleneksel Türk Dini Zerdüştîlik, Sabiîlik, Maniheizm Hinduizm, Caynizm, Sihizm Budizm Yahudilik: Tarihçe Yahudilik: İnanç ve İbadet Yahudilik: Mezhepler Hıristiyanlık: Tarihçe Hıristiyanlık: İnanç ve İbadet Hıristiyanlık: Mezhepler İslam: Hz. Muhammed ve Kur’an İslam: İnanç, İbadet, Ahlâk
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Dinler Tarihine Giriş
2İlkel Kabile Dinleri, Konfüçyanizm, Taoizm
3Şintoizm, Geleneksel Türk Dini
4Zerdüştîlik, Sabiîlik, Maniheizm
5Hinduizm, Caynizm, Sihizm
6Budizm
7Yahudilik: Tarihçe
8Yahudilik: İnanç ve İbadet
9Ara Sınav
10Yahudilik: Mezhepler
11Hıristiyanlık: Tarihçe
12Hıristiyanlık: İnanç ve İbadet
13Hıristiyanlık: Mezhepler
14İslam: Hz. Muhammed ve Kur’an
15İslam: İnanç, İbadet, Ahlâk
16Final Sınav
Recommended or Required Reading
Abdurrahman Küçük, Günay Tümer, M. Alparslan Küçük, Dinler Tarihi, Ankara: Berikan Yayınevi, 2009; Diğer Kaynaklar: Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi, Isparta: Fakülte Kitabevi, 2002; Şinasi Gündüz (ed.), Yaşayan Dünya Dinleri, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 2007. Kur'an-ı Kerim. Kitab-ı Mukaddes. Ezra Pound, Konfüçyüs (çev. Ahmet Yücel) Lao Tse, Tao Te Ching: Yol ve Erdem Kitabı (çev. Ömer Tulgan) Bhagavat Gita: Hinduların Kutsal Kitabı (çev. Korhan Kaya). Buddhistlerin Kutsal Kitapları (çev. Korhan Kaya)
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
Makeup Examination00
Attending Lectures00
Self Study00
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination11010
Final Examination11515
Attending Lectures14228
Self Study16232
TOTAL WORKLOAD (hours)85
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
LO1            
LO2            
LO3     5      
LO4        4   
LO5        5   
LO6        3   
LO7        4   
LO8    5       
LO9            
LO10    4       
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr