Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
DKA-S331QURAN AND MODERN SCIENCESElective353
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Öğrencinin İslam Dini’nin bir medeniyet formu içerisinde bilim üretebildiğini, ürettiği bilimin inanç ve değer dinamiklerini, bilimde vardığı zirve seviyelerde bugünün bilim ve teknolojisini nasıl etkilediğini kavramasını sağlayabilmek.
Name of Lecturer(s)
Learning Outcomes
1İslam’da bilim tarihinin dinamiklerini anlayabilme
2Bilimin bir hayat görüşü ve ideali içerisinde gelişebildiğini kavrayabilme
3İslam’da bilimin gelişmesine katkıda bulunan bilim adamlarını tanıyabilme
4İslam bilim adamlarının geliştirdikleri teoriler ve aletler hakkında bilgi edinebilme
5Bilimsel bakışın sadece sayısal değil aslında kozmolojik düzlemde ontolojik bir temel üzerinde gelişmesi gereğini kavrayabilme
Mode of Delivery
Formal Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Dersin ve İçeriğinin Genel Tanıtımı & Beklentilerin Belirlenmesi İslam medeniyetinin bilim açısından temel perspektifleri İslam bilimini üreten eğitim sisteminin temelleri ve eğitim kurumları İslam biliminin evrensel şahsiyetleri (Hayyan, Ibn Kurra, el-Harezmi, er-Razi) İslam biliminin evrensel şahsiyetleri (el-Mesudi, İbn Sina, İbnu’l-Heysem, el-Biruni) İslam biliminin evrensel şahsiyetleri (el-Mecriti, Ömer Hayyam, İbn Rüşd, N. Tusi) İslam’da Kozmoloji, Coğrafya ve Tabiat tarihi İslam’da Fizik ve tarihi İslam’da Matematik ve tarihi İslam’da Astronomi ve Tıp tarihi İslam’da insan bilimleri İslam Simyası ve Batı dünyasındaki etkisi Bugün Müslüman dünyasının bilim açısından durumunun analizi S. Hüseyin Nasr, Fuat Sezgin ve Aydın Sayılı’nın günümüzün bilim bakış açısına katkıları ve İslam biliminin geleceğinin tartışılması
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Dersin ve İçeriğinin Genel Tanıtımı & Beklentilerin Belirlenmesi
2İslam medeniyetinin bilim açısından temel perspektifleri
3İslam bilimini üreten eğitim sisteminin temelleri ve eğitim kurumları
4İslam biliminin evrensel şahsiyetleri (Hayyan, Ibn Kurra, el-Harezmi, er-Razi)
5İslam biliminin evrensel şahsiyetleri (el-Mesudi, İbn Sina, İbnu’l-Heysem, el-Biruni)
6İslam biliminin evrensel şahsiyetleri (el-Mecriti, Ömer Hayyam, İbn Rüşd, N. Tusi)
7İslam’da Kozmoloji, Coğrafya ve Tabiat tarihi
8İslam’da Fizik ve tarihi
9Ara Sınav
10İslam’da Matematik ve tarihi
11İslam’da Astronomi ve Tıp tarihi
12İslam’da insan bilimleri
13İslam Simyası ve Batı dünyasındaki etkisi
14Bugün Müslüman dünyasının bilim açısından durumunun analizi
15S. Hüseyin Nasr, Fuat Sezgin ve Aydın Sayılı’nın günümüzün bilim bakış açısına katkıları ve İslam biliminin geleceğinin tartışılması
16Final Sınavı
Recommended or Required Reading
Seyyid Hüseyin Nasr, İslam’da Bilim ve Medeniyet, İstanbul 2011. Seyyid Hüseyin Nasr, İslam ve İlim, İstanbul 2011. Fuad Sezgin, İslam’da Bilim ve Teknik I-V, İstanbul 2008. Osman Bakar, Gelenek ve Bilim (İslam’da Bilim Tarihi ve Felsefesi Üzerine), İstanbul 2003. Mehmet Bayraktar, İslam’da Bilim ve Teknoloji Tarihi, Ankara 1989. Ahmet Turan Yüksel, İslam’da Bilim Tarihi, Konya 2007. Mustafa Armağan, İslam Bilimi Tartışmaları, İstanbul 1990. Dünyaya Doğan Güneş (Fuad Sezgin’in anlatım ve yeniden hazırladığı aletlerle belgesel filimler), Ankara 2008, TRT.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination1100
Attending Lectures00
Self Study00
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination1100
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination11010
Final Examination11515
Attending Lectures14228
Self Study16232
TOTAL WORKLOAD (hours)85
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
LO1          5 
LO2     4  3   
LO3          2 
LO4        2  4
LO5  5   23    
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr