Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
DKA-S229HZ.MUHAMMED'E ÇAĞDAŞ EVRENSEL YAKLAŞIMLAR Seçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Hz. Peygamber’in insanlığa getirdiği evrensel mesajların tespit ve analizinin yapılması ve günümüz insanların ihtiyaç ve problemlerine çözüm bulunmasını sağlamaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr.Yusuf AKGÜL
Öğrenme Çıktıları
1Hz. Peygamber’in uygulamalarındaki evrensel mesajların yeri ve önemini kavrayabilme.
2 Hz. Peygamber’in hayatında Müslümanlar arasında oluşturduğu atmosferi fark edebilme
3 Hz. Peygamber’in evrensel mesajlarının ortaya çıkışı ve başarısının nedenlerini açıklayabilme
4Hz. Peygamber’in getirdiği evrensel mesajlar ile hazır bulduğu toplumsal algıları karşılaştırabilme
5Hz. Peygamber’in evrensel mesajlarını toplumda ortaya çıkan yeni gelişmeler ışığında analiz edebilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Hz. Peygamber’in Mekke dönemindeki evrensel mesajı: Tevhid 2 Medine’de Müslümanlar arasında kardeşlik uygulaması 3 Medine’de bir arada yaşama tecrübesi: Medine Sözleşmesi 4 Hz. Peygamber’in örnek ahlakı 5 Hz. Peygamber’in aile içi ilişkileri 6 Hz. Peygamber’in adalet anlayışı 7 Hz. Peygamber’in insan haklarına bakışı 8 Hz. Peygamber’in gayr-i Müslimlere yaklaşımı 9 Hz. Peygamber’in ilme verdiği değer 10 Hz. Peygamber’in ahlaka verdiği değer 11 Hz. Peygamber’in estetik anlayışı 12 Hz. Peygamber’in barışı yayınlaştırma anlayışı 13 Hz. Peygamber’in sosyal hayattaki örnekliği 14 Hz. Peygamberin insanlarla geliştirdiği ilişki biçimi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Hz. Peygamber’in Mekke dönemindeki evrensel mesajı: Tevhid
2Medine’de Müslümanlar arasında kardeşlik uygulaması
3Medine’de bir arada yaşama tecrübesi: Medine Sözleşmesi
4Hz. Peygamber’in örnek ahlakı
5 Hz. Peygamber’in aile içi ilişkileri
6Hz. Peygamber’in adalet anlayışı
7Hz. Peygamber’in insan haklarına bakışı
8Hz. Peygamber’in gayr-i Müslimlere yaklaşımı
9VİZE
10Hz. Peygamber’in ilme verdiği değer
11Hz. Peygamber’in ahlaka verdiği değer
12Hz. Peygamber’in estetik anlayışı
13Hz. Peygamber’in barışı yayınlaştırma anlayışı
14Hz. Peygamber’in sosyal hayattaki örnekliği
15Hz. Peygamberin insanlarla geliştirdiği ilişki biçimi
16FİNAL
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Hüseyin Algül, İslam Tarihi I-IV, İstanbul 1991 2. Adem Apak, Anahatlarıyla İslam Tarihi I-IV, İstanbul 2011 3. Muhammed Hamidullah, İslam Peygamberi, I-II, İstanbul 1990-1991. 4. İbrahim Sarıçam, Hz. Muhammed ve Evrensel Mesajı, Ankara 2004. 5. Ramazan el-Buti, Fukhus-Sire, İstanbul 1987 6. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi “Muhammed” maddesi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav12525
Final Sınavı13535
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma20120
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma20120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2            
ÖÇ3            
ÖÇ4            
ÖÇ5            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr