Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | DKA-S229 | HZ.MUHAMMED'E ÇAĞDAŞ EVRENSEL YAKLAŞIMLAR | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Hz. Peygamber’in insanlığa getirdiği evrensel mesajların tespit ve analizinin yapılması ve günümüz insanların ihtiyaç ve problemlerine çözüm bulunmasını sağlamaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr.Yusuf AKGÜL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Hz. Peygamber’in uygulamalarındaki evrensel mesajların yeri ve önemini kavrayabilme. | 2 | Hz. Peygamber’in hayatında Müslümanlar arasında oluşturduğu atmosferi fark edebilme | 3 | Hz. Peygamber’in evrensel mesajlarının ortaya çıkışı ve başarısının nedenlerini açıklayabilme | 4 | Hz. Peygamber’in getirdiği evrensel mesajlar ile hazır bulduğu toplumsal algıları karşılaştırabilme | 5 | Hz. Peygamber’in evrensel mesajlarını toplumda ortaya çıkan yeni gelişmeler ışığında analiz edebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Hz. Peygamber’in Mekke dönemindeki evrensel mesajı: Tevhid
2
Medine’de Müslümanlar arasında kardeşlik uygulaması
3
Medine’de bir arada yaşama tecrübesi: Medine Sözleşmesi
4
Hz. Peygamber’in örnek ahlakı
5
Hz. Peygamber’in aile içi ilişkileri
6
Hz. Peygamber’in adalet anlayışı
7
Hz. Peygamber’in insan haklarına bakışı
8
Hz. Peygamber’in gayr-i Müslimlere yaklaşımı
9
Hz. Peygamber’in ilme verdiği değer
10
Hz. Peygamber’in ahlaka verdiği değer
11
Hz. Peygamber’in estetik anlayışı
12
Hz. Peygamber’in barışı yayınlaştırma anlayışı
13
Hz. Peygamber’in sosyal hayattaki örnekliği
14
Hz. Peygamberin insanlarla geliştirdiği ilişki biçimi
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Hz. Peygamber’in Mekke dönemindeki evrensel mesajı: Tevhid | | | 2 | Medine’de Müslümanlar arasında kardeşlik uygulaması | | | 3 | Medine’de bir arada yaşama tecrübesi: Medine Sözleşmesi | | | 4 | Hz. Peygamber’in örnek ahlakı | | | 5 |
Hz. Peygamber’in aile içi ilişkileri | | | 6 | Hz. Peygamber’in adalet anlayışı | | | 7 | Hz. Peygamber’in insan haklarına bakışı | | | 8 | Hz. Peygamber’in gayr-i Müslimlere yaklaşımı | | | 9 | VİZE | | | 10 | Hz. Peygamber’in ilme verdiği değer | | | 11 | Hz. Peygamber’in ahlaka verdiği değer | | | 12 | Hz. Peygamber’in estetik anlayışı | | | 13 | Hz. Peygamber’in barışı yayınlaştırma anlayışı | | | 14 | Hz. Peygamber’in sosyal hayattaki örnekliği | | | 15 | Hz. Peygamberin insanlarla geliştirdiği ilişki biçimi | | | 16 | FİNAL | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Hüseyin Algül, İslam Tarihi I-IV, İstanbul 1991
2. Adem Apak, Anahatlarıyla İslam Tarihi I-IV, İstanbul 2011
3. Muhammed Hamidullah, İslam Peygamberi, I-II, İstanbul 1990-1991.
4. İbrahim Sarıçam, Hz. Muhammed ve Evrensel Mesajı, Ankara 2004.
5. Ramazan el-Buti, Fukhus-Sire, İstanbul 1987
6. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi “Muhammed” maddesi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 | 35 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |