Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | DKA-S317 | GÜNCEL DİNİ KONULAR | Seçmeli | 3 | 5 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Çağdaş İslâm düşüncesinin genel yapısı, çağdaş İslâm düşünürlerinin fikirleri hakkında yeterli düzeyde bilgi vermek ve modern dönemde karşılaşılan problemlere cevap verebilecek altyapı kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Mehmet Esgin |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çağdaş İslâmî düşünce hakkında detaylı bilgi sahibi olma. | 2 | Çağdaş düşünürlerin İslâm düşüncesine katkılarını kavrayabilme. | 3 | Çağdaş İslâm düşüncesi literatüründen çıkarımlar yapabilme. | 4 | Çağdaş İslâm düşüncesinin dinamiklerini analiz edebilme. | 5 | Modern dönemde ortaya çıkan problemlerle klasik problemleri sentezleyebilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İslâm düşüncesinin genel yapısı.
Çağdaş İslâm düşüncesinin temel özellikleri
Çağdaş İslâm düşüncesinin problemleri.
Ebü’l-Alâ Mevdûdî, eserleri ve görüşleri.
Fazlurrahman ve İslâm modernizmi.
İ. Râcî Fârûkî ve bilginin İslâmileştirilmesi.
Nakîb el-Attas ve bilginin İslâmileştirilmesi.
Seyyid Hüseyin Nasr ve gelenekselcilik.
Muhammed Hamîdullah, eserleri ve görüşleri
Muhammed Arkoun ve tarihselcilik.
Hasan Hanefî ve tecdid düşüncesi.
Nasr Hâmid Ebû Zeyd ve Kur’ân’ı anlama.
M. Âbid el-Câbirî, eserleri ve görüşleri.
Hayrettin Karaman ve modern Türkiye’de İslâm.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | İslâm düşüncesinin genel yapısı. | | | 2 | Çağdaş İslâm düşüncesinin temel özellikleri | | | 3 | Çağdaş İslâm düşüncesinin problemleri. | | | 4 | Ebü’l-Alâ Mevdûdî, eserleri ve görüşleri. | | | 5 | Fazlurrahman ve İslâm modernizmi. | | | 6 | İ. Râcî Fârûkî ve bilginin İslâmileştirilmesi. | | | 7 | Nakîb el-Attas ve bilginin İslâmileştirilmesi. | | | 8 | Seyyid Hüseyin Nasr ve gelenekselcilik. | | | 9 | ARA SINAV | | | 10 | Muhammed Hamîdullah, eserleri ve görüşleri | | | 11 | Muhammed Arkoun ve tarihselcilik. | | | 12 | Hasan Hanefî ve tecdid düşüncesi. | | | 13 | Nasr Hâmid Ebû Zeyd ve Kur’ân’ı anlama. | | | 14 | M. Âbid el-Câbirî, eserleri ve görüşleri. | | | 15 | Hayrettin Karaman ve modern Türkiye’de İslâm. | | | 16 | FİNAL | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Cağfer Karadaş (ed.), Çağdaş İslâm Düşünürleri, İstanbul, 2007.
2. Mevlüt Uyanık, Çağdaş İslam Düşüncesi ve Bilginin İslâmileştirilmesi, Ankara, 1999.
3. F. Ahmet Polat, Çağdaş İslâm Düşüncesinde Kur’ân’a Yaklaşımlar, İstanbul, 2007.
4. Hüseyin Yılmaz, Ezeli Hikmet ve Dinler, İstanbul, 2003.
5. Mazharuddin Sıddıki, İslâm Dünyasında Modernist Düşünce, İstanbul, 1990.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | 3 | 5 | | ÖÇ3 | | | | | | | 3 | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | 4 | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr |