Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
DKA-S317GÜNCEL DİNİ KONULARSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Çağdaş İslâm düşüncesinin genel yapısı, çağdaş İslâm düşünürlerinin fikirleri hakkında yeterli düzeyde bilgi vermek ve modern dönemde karşılaşılan problemlere cevap verebilecek altyapı kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Mehmet Esgin
Öğrenme Çıktıları
1Çağdaş İslâmî düşünce hakkında detaylı bilgi sahibi olma.
2Çağdaş düşünürlerin İslâm düşüncesine katkılarını kavrayabilme.
3Çağdaş İslâm düşüncesi literatüründen çıkarımlar yapabilme.
4Çağdaş İslâm düşüncesinin dinamiklerini analiz edebilme.
5Modern dönemde ortaya çıkan problemlerle klasik problemleri sentezleyebilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
İslâm düşüncesinin genel yapısı. Çağdaş İslâm düşüncesinin temel özellikleri Çağdaş İslâm düşüncesinin problemleri. Ebü’l-Alâ Mevdûdî, eserleri ve görüşleri. Fazlurrahman ve İslâm modernizmi. İ. Râcî Fârûkî ve bilginin İslâmileştirilmesi. Nakîb el-Attas ve bilginin İslâmileştirilmesi. Seyyid Hüseyin Nasr ve gelenekselcilik. Muhammed Hamîdullah, eserleri ve görüşleri Muhammed Arkoun ve tarihselcilik. Hasan Hanefî ve tecdid düşüncesi. Nasr Hâmid Ebû Zeyd ve Kur’ân’ı anlama. M. Âbid el-Câbirî, eserleri ve görüşleri. Hayrettin Karaman ve modern Türkiye’de İslâm.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İslâm düşüncesinin genel yapısı.
2Çağdaş İslâm düşüncesinin temel özellikleri
3Çağdaş İslâm düşüncesinin problemleri.
4Ebü’l-Alâ Mevdûdî, eserleri ve görüşleri.
5Fazlurrahman ve İslâm modernizmi.
6İ. Râcî Fârûkî ve bilginin İslâmileştirilmesi.
7Nakîb el-Attas ve bilginin İslâmileştirilmesi.
8Seyyid Hüseyin Nasr ve gelenekselcilik.
9ARA SINAV
10Muhammed Hamîdullah, eserleri ve görüşleri
11Muhammed Arkoun ve tarihselcilik.
12Hasan Hanefî ve tecdid düşüncesi.
13Nasr Hâmid Ebû Zeyd ve Kur’ân’ı anlama.
14M. Âbid el-Câbirî, eserleri ve görüşleri.
15Hayrettin Karaman ve modern Türkiye’de İslâm.
16FİNAL
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Cağfer Karadaş (ed.), Çağdaş İslâm Düşünürleri, İstanbul, 2007. 2. Mevlüt Uyanık, Çağdaş İslam Düşüncesi ve Bilginin İslâmileştirilmesi, Ankara, 1999. 3. F. Ahmet Polat, Çağdaş İslâm Düşüncesinde Kur’ân’a Yaklaşımlar, İstanbul, 2007. 4. Hüseyin Yılmaz, Ezeli Hikmet ve Dinler, İstanbul, 2003. 5. Mazharuddin Sıddıki, İslâm Dünyasında Modernist Düşünce, İstanbul, 1990.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Derse Katılım14456
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)112
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12
ÖÇ1            
ÖÇ2         35 
ÖÇ3      3     
ÖÇ4       4    
ÖÇ5            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Yozgat Bozok University, Yozgat / TURKEY • Tel  (pbx): +90 354 217 86 01 • e-mail: uo@bozok.edu.tr